اخبار داغ

مسئول انجمن علمی مکانیک دانشگاه اراک؛

بزرگترین مشکلات انجمن های علمی در اجرای کوچکترین پروژه ها/وعده و شعار برای دانشجویان را تمام کنید

بزرگترین مشکلات انجمن های علمی در اجرای کوچکترین پروژه ها/وعده و شعار برای دانشجویان را تمام کنید
سید حسن بطحایی گفت:در صورت نگاه درست به انجمن های علمی در سطح دانشگاه ها می توان این مجموعه را به عنوان حلقه ای مستحکم برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت به حساب آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا ؛ سید حسن بطحایی مسئول انجمن علمی مکانیک دانشگاه اراک در گفتگو با خبرنگار نسل فردا با اشاره به نقش بی بدیل انجمن های علمی دانشجویی در تقویت گفتمان علم و فناوری در دانشگاه ها گفت: متاسفانه علی رغم تمام شعارها و وعده هایی که مسئولان مربوطه در حمایت از حرکت های علمی سر می دهند ما شاهد آن هستیم که در میدان عمل حمایت خاصی برای بارور کردن اندیشه های ارزشمند دانشجویان صورت نمی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا ,

photo_۲۰۱۷-۰۵-۲۲_۲۳-۲۵-۱۰

, photo_۲۰۱۷-۰۵-۲۲_۲۳-۲۵-۱۰, photo_۲۰۱۷-۰۵-۲۲_۲۳-۲۵-۱۰,

بطحایی در ابتدا با اشاره به جایگاه انجمن های علمی در درون دانشگاه ها گفت: در صورت نگاه درست به انجمن های علمی در سطح دانشگاه ها می توان این مجموعه را به عنوان حلقه ای مستحکم برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت به حساب آورد.

,

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان به انجمن های علمی بسیاری سطحی و دست پایین است، اظهار کرد: در انجمن های علمی دانشگاه ها، ما شاهد انگیزه ها و ظرفیت هایی هستیم که اگر این ظرفیت ها در مسیر درست به کارگیری شود می تواند اندیشه های گوناگونی را در عرصه ی علم و دانش در سطوح مختلف به چالش بکشد و در این مسیر حرف های نو و تازه ای را به جامعه ی دانشگاهی عرضه کند و همین که یک دانشجو در همین مسیر قدرت به چالش کشیدن مسائل علمی را پیدا می کند، ارزشی فراوان خواهد داشت.

,

مسئول انجمن علمی مکانیک دانشگاه اراک در ادامه افزود: تا زمانی که انجمن های علمی ما برای انجام کوچکترین پروژه های علمی با بزرگترین مشکلات و عدم همکاری ها روبرو باشند معلوم است که پتانسیل های موجود در این انجمن ها شکوفا نخواهد شد.

,

بطحایی با بیان اینکه لزوم توجه جدی و سازماندهی شده از انجمن های علمی در سراسر کشور احساس می شود، گفت: باید نوع نگاه به انجمن های علمی را عوض کرد و اگر چنانچه توانایی های اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با انگیزه و روحیه ی خستگی ناپذیر دانشجویان در انجمن های علمی با یکدیگر آمیخته شود، بی تردید نهال تنومند باور در این بین شکفته خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه بودجه یک انجمن علمی برای یک دوره یکساله ۱۸۰ هزارتومان است، اظهار کرد: برای تحقق همین  ۱۸۰هزارتومان هم باید هفت خان رستم را گذراند و از مسئولان و کارشناسان مختلفی تائیدیه گرفت.

,

مسئول انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه اراک با اشاره به اینکه لزوم اعتماد به دانشجویان در هر مقطع تحصیلی یک امر غیر قابل کتمان به حساب می آید، گفت: مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها باید انجمن های علمی را پیشبرنده ی کارها تلقی کنند و با تعیین استانداردهایی قابل دسترس در واگذاری پروژه ها به انجمن های علمی ریسک همراه با امید را در بین خودشان جا بیاندازند.

,

بطحایی در ادامه افزود: انجمن های علمی می توانند اولین و قوی ترین پل بین دانشگاه و محیط کار محسوب شوند به شرط آنکه این نگاه و حمایت حداقلی از انجمن های علمی پایان بپذیرد.

,

مسئول انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه اراک در پایان خاطر نشان کرد: انتظاری که از مسئولان مربوطه داریم این است که دوران شعار نسبت به دانشجویان را به فراموشی بسپارند و با ایجاد یک بستر مناسب و انعطاف پذیر بتوانند ظرفیت های دانشجویان را برای خلق دستاوردهای آینده ساز هدایت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه