اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ایجاد اشتغال در مناطق محروم باید مورد توجه دولت قرار بگیرد/سالانه به ایجاد حدود یک میلیون شغل نیازمندیم

ایجاد اشتغال در مناطق محروم باید مورد توجه دولت قرار بگیرد/سالانه به ایجاد حدود یک میلیون شغل نیازمندیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسالامی با عنوان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم باید مورد توجه دولت قرار بگیرد، گفت: سالانه نیازمند ایجاد یک میلیون شغل خالص در کشور هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کار ایرانی، محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی برای افراد جویای کار اظهار داشت: کاهش 0.8 درصدی نرخ بیکاری از جمله مواردی است که در برنامه توسعه ششم آمده  و این کاهش 0.8 درصدی بیکاری به منزله ایجاد 970 هزار شغل خالص در سال می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,

وی ادامه داد: ایجاد 970 هزار شغل خالص  به معنای اینست که علاوه بر ورودیهای جدیدی که به بازار کار وارد می‌شوند برخی کارگران نیز به دلیل تعدیل نیروها و یا تعطیلی واحدهای تولیدی از کار خود بیکار می‌شوند که این تعداد از کارگران بیکار شده نیز در این 970 هزار شغل خالص منظور شده اند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با عنوان اینکه دولت برای ایجاد 1 میلیون شغل در سال برنامه اجرایی داشته باشد، افزود: با توجه به منابع محدودی که در کشور ما وجود دارد برنامه ریزی‌ها باید بصورتی باشد که منابع ما به بخشی از اقتصاد کشور سرازیر شوند که به سرمایه گذاری کمتر و اشتغالزایی بیشتری منجر شود.

,

خدابخشی با بیان این موضوع که اشتغال در روستاها و مناطق محروم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: اخیرا لایحه ای برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم در مجلس مطرح شد که در این راستا اجازه برداشت 1.5 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغالزایی در این مناطق را به دولت دادیم.

,

وی با توجه به اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی از لازمه‌های رونق تولید در کشور است، افزود: شاخصه های وضعیت کسب و کار در کشور باید بهبود پیدا کند که در همین رابطه برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که بتوانیم در بین کشورهای سند چشم انداز حداقل رتبه سوم را کسب کنیم.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور امری شدنی است، اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور نیازمند عزم و اراده جدی مسئولین برای برخورد با این موضوع هستیم و با کنترل و نظارت دقیق بر روی مرزها و مبادی ورود کالا به کشور به سادگی می‌توان جلوی ورود این حجم از کالای قاچاق به کشور را که ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد وارد می کند بگیریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه