اخبار داغ

هشدار در خصوص بیماری تب خونریزی‌دهندهٔ «کریمه کنگو»

هشدار در خصوص بیماری تب خونریزی‌دهندهٔ «کریمه کنگو»
سرپرست دامپزشکی سرایان خراسان جنوبی، با توجه به آغاز فصل گرما در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به دامداران، تولیدکنندگان و همشهریان تذکر بهداشتی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛میلاد خالقی زاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان خراسان جنوبی در گفتگو با سرایان بیدار، گفت: یکی از مهمترین راه های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به انسان از طریق گوشت تازه آلوده و کشتار شده در خارج از کشتارگاه و همچنین گزش کنه عامل بیماری است که از اوایل بهار فعالیت کنه های ناقل بیماری آغاز و تا اواخر تابستان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

 

,

وی افزود: شهروندان و دامداران باید از سمپاشی دام ها، خرید گوشت از مراکز معتبر و تکه نمودن گوشت با دستکش به عنوان مهمترین عوامل موثر در پیشگیری از این بیماری استفاده کنند.

,

 

,

رئیس دامپزشکی سرایان ضمن هشدار به افراد سودجو که در زمینه کشتار غیرمجاز دام فعالیت دارند اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با مراجع ذیصلاح با این افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

,

 

,

خالقی زاده از مردم خواست به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه ضمن توجه به توصیه های دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص کشتار دام در منازل یا فروش گوشت در خارج از قصابی، موارد را به دامپزشکی شهرستان اطلاع داده یا با شماره های 32885474 و 32882620 تماس حاصل نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه