اخبار داغ

سهم استان همدان در آزادی سازی خرمشهر

سهم استان  همدان در آزادی سازی خرمشهر
آنچه که در دفاع مقدس نقطه عطف محسوب می شود، مقاومت و ایستادگی ملت و به ویژه مردان و زنان خونین شهر بود و عملیات بیت المقدس می شود سرآغاز فتح خرمشهر، عملیاتی که رزمندگان اسلام از سراسر کشور در شکل گیری و پیروزی آن نقش مهمی بر عهده داشتند و در این میان سهم استان همدان از میزان توزیع فراوانی شهدای عملیات بیت المقدس 3/1درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ سوم خرداد سال 61 بود که مجری رادیو با اقتدار می گوید: "شنوندگان عزیر توجه فرمایید؛ خونین شهر، شهر خون آزاد شد." همین کافی بود تا نور امیدی دیگر در دل تک تک رزمندگان اسلام و تمامی خانواده های این سرزمین روشن شود، نور امیدی که چراغ پیروزی جنگ را برای ملت مظلوم ایران روشن کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور, "شنوندگان عزیر توجه فرمایید؛ خونین شهر، شهر خون آزاد شد.",

هنوز این صدای دلنشین در گوش مردان و زنان این سرزمین دلنشین است و با یادآوری آن احساس غرور به آنان دست می دهد و برای نسلی که جنگ را ندیده اند افتخارآمیز است.

,

سهم استان  همدان در آزادی سازی خرمشهر

, سهم استان  همدان در آزادی سازی خرمشهر,

, ,

و عملیات بیت المقدس می شود سرآغاز فتح خرمشهر، عملیاتی که رزمندگان اسلام از سراسر کشور در شکل گیری و پیروزی آن نقش مهمی بر عهده داشتند و در این میان سهم استان همدان از میزان توزیع فراوانی شهدای عملیات بیت المقدس  3/1درصد است.

,

امام خمینی (ره) در سوم خرداد ۱۳۶۱به مناسبت آزادی خرمشهر در پیامی این آزادی را تبریک گفتند و فرموند: "با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود."

,

, ,

فتح خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس است

, فتح خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس است,

همچنین در این باره «سردار غلامعلی ابوحمزه» فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: عملیات بیت المقدس در سه مرحله و از دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز شد که پایان آن سوم خرداد بود، یعنی در 24 روز به یادماندنی خرمشهر به همت رزمندگان اسلام آزاد شد.

, ,

وی اظهار کرد: فتح خرمشهر پس از 19 ماه اشغال شدن، نقطه عطفی برای به زانو درآوردن متجاوز و رژیم بعث عراق بود و از آن جهت اهمیت داشت که صدام بارها گفته بود اگر رزمندگان ایرانی بتوانند خرمشهر را آزاد کنند من کلید فتح بصره را به آن ما می دهم، یعنی صدام به خیال خام خود فکر می کرد آمده اند و مانده اند، در حالی که این گونه نشد و رزمندگان اسلام با عملیاتی که رمزش متبرک به نام "بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب " بود به پیروزی رسیدند و به پاس گرامیداشت آن همه مقاومت و ایثار شاهد هستیم این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به نام روز مقاومت و پیروزی ثبت شده است.

,

, ,

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: در این عملیات دو گردان از برادران رزمنده لشکر 32 انصارالحسین(ع) حضور داشتند و در نهایت 20 شهید از استان برای آزادسازی خرمشهر تقدیم نظام شد.

, ,

سردار ابوحمزه به نقش حساس و کلیدی سرداران و شهدایی همچون سردار شهید حاج حسین همدانی و شهید شهبازی همراه با دیگر شهدا و رزمندگان همدانی در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این عملیات غرورآفرین نقش تعیین کننده ای در ادامه جنگ داشت به طوری که پس از فتح خرمشهر هیئت های متعددی از سوی کشورهای دیگر به ایران اعزام شدند تا بحث صلح را مطرح کنند و امام(ر) مفاد مهمی را برای این صلح مطرح کردند و آن ها نپذیرفتند.

,

وی تصریح کرد: از جمله مفاد عنوان شده این بود که نقش صدام به عنوان متجاوز شناخته شود و آنان باید از خاک ایران خارج شوند و اما متجاوزین زیر بار حرف حق نمی رفتند، با این وجود جنگ ادامه پیدا کرد تا آن که به پشتوانه همین پیروزی شاهد بودیم که سال 67 قطعنامه 598 مطرح شد و آن مفاد عنوان شده در سال 61 بالاخره پذیرفته شد.

,

4شهید والا مقام، سهم تویسرکان در آزادسازی خرمشهر 

, 4شهید والا مقام، سهم تویسرکان در آزادسازی خرمشهر ,

و اما شهرستان تویسرکان هم در عملیات بیت المقدس شهدا و جانبازانی تقدیم اسلام و نظام کرده است.

,

شهید مسعود ترکمان، شهید حسن نانکلی، شهید منوچهر نادری و شهید ملاکرم گودینی از شهدا و هادی مهرزاد جانباز سرافراز عملیات بیت المقدس شهرستان تویسرکان هستند.

,

 شهید چنگیز ترکمان            

,

 نام پدر: احمد            تاریخ تولد 1/7/1338              تحصیلات: فوق دیپلم صنایع اتومبیل تاریخ شهادت: 12/2/1361، بر اثر اصابت ترکش                  محل شهادت: خرمشهر

,

مادر شهید ترکمان هم اکنون در حدود95 سال سن دارد.وقتی با او به صحبت می نشینی دستانش تو را به فکر فرو می برد اما همچنان پابرجاست.او حافظ کل قرآن، اشعار حافظ، فردوسی و سعدی است.

,

شهید منوچهر نادری

,

نام پدر: تیمور                                تاریخ تولد: 3/10/1339 محل تولد: روستای ولاشجرد                  تحصیلات: دیپلم تاریخ شهادت: 18/2/1361                    محل شهادت: خرمشهر

,

شهید حسن نانکلی

,

نام پدر: روح الله                               تاریخ تولد: 1/1/1340 محل تولد: تویسرکان، روستای گل آباد تاریخ شهادت: 10/2/1361                 محل شهادت: شهابیه

,

زنگنه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه