اخبار داغ

وضعیت مصدومان کارخانه فولاد از زبان همراهان آنها در اصفهان/خانواده کارگران فولاد: سه سال است که کارگران حقوقی دریافت نکرده اند

وضعیت مصدومان کارخانه فولاد از زبان همراهان آنها در اصفهان/خانواده کارگران فولاد: سه سال است که کارگران حقوقی دریافت نکرده اند
مادر کاووس عباسی یکی از سه کارگری که بر اثر سوختگی در کارخانه فولاد برای درمان به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان منتقل شده است، گفت: امروز هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت کاووس ندارم و منتظر دکتر هستیم که درصد سوختگی را اعلام کند اما دیروز وضعیت خوبی نداشت و وخیم بود و هنوز نمی تواند چیزی بخورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو،، بامداد روز گذشته بر اثر انفجار در کارخانه  فولاد بویراحمد 9 کارگر این کارخانه مصدوم شدند که 6 نفر از آنها به علت سوختگی شدید به بیمارستان های فارس و اصفهان انتقال داده شدند که حال 3 نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو, ،،,

از روز گذشته که این خبر در رسانه های استان منتشر شده است تاکنون هیچ مسئولی پیگیر این مسئله نبوده و تنها رسانه ها در تماس با مسئولان، اطلاعات هر چند ناقص را منتشر کرده اند.

,

کاگران این کارخانه نیز 6 ماه پیش در اعتراض به دریافت نکردن حقوق خودشان در یک سال گذشته جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمدتجمع کرده بودند و حال تعدادی از انها بر اثر این انفجار دچار سوختگی شدند.

,

از 9 مصدوم این حادثه سه مصدوم اکنون در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان بستری هستند که طبق گفته خانواده آنها تاکنون هیچ وضعیتی از این مصدومان برای آنها اعلام نشده است و هنوز حتی درصد سوختگی شان را نمی دانند و از روز گذشته ممنوع الملاقات هستند.

,

کاووس عباسی یکی از کارگرانی است که در این انفجار مصدوم شد و برای ادامه درمان به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان منتقل شده که مادر این مصدوم در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری افزود: امروز هنوز اطلاع دقیق از وضعیتش ندارم و منتظر دکتر هستیم که درصد سوختگی را اعلام کند اما دیروز وضعیت خوبی نداشت و وخیم بود و هنوز نمی تواند چیزی بخورد.

,

کوکب کشاورز ادامه داد: تاکنون هیچ مسئولی پیگیر این ماجرا نبوده است و هیچ کدام هنوز با ما تماس نگرفته اند فقط دیروز برای بیمه یک سری کپی از ما گرفتند اما هنوز مدیر عامل این کارخانه حتی با ما تماس نگرفته است که جویای حالش شود.

,

مادر کاووس عباسی تصریح کرد: بیمه اش را که پیگیری کردیم  به ما گفتند در سال 96 تنها دو روز بیمه برایش پرداخت شده است نه تنها بیمه بلکه از برج 11 سال گذشته تا کنون هیچ حقوقی دریافت نکرده است حتی عیدی هم به آنها تعلق نگرفت.

,

وی ادامه داد: طبق گفته های پسرم 18 میلیون از معوقات قبلی از جمله حقوق از کارخانه فولاد  طلبکار است و هر چهار ماهی حقوق یک ماه را پرداخت می کنند اکنون که در این وضعیت گیرافتاده ایم تماس گرفتیم و خواهش کردیم و فشار اوردیم  که مبلغی برای ما واریز کنند نمیدانم واریز کردند یا نه.

,

این مادر افزود: این افراد در کارخانه آقای باقری بوده اند چرا از دیروز حتی یک بار تماس نگرفته حال این افراد را بپرسد چرا پیگیری نمی کند.

,

حال دو نفر وخیم است

, حال دو نفر وخیم است, حال دو نفر وخیم است,

همچنین رحمان پور برادر خانم، شیروان بیگدلی از کارگزان مصدوم حادثه انفجار کارخانه فولاد بویراحمد که اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان اصفهان بستری است، گفت: هر سه بیماران اعزامی به اصفهان در بخش ای سی یو هستند اما بیگدلی در بخش ای سی یو ویژه است.

,

وی ادامه داد: طبق گفته دکتر دو نفر دچار سوختگی 70 درصد هستند و یک نفر سوختگی 30 درصد دارد که حال دو نفر وخیم است و عمق سوختگی خیلی شدید بوده است.

,

هیچ فردی تا کنون نه تماس گرفته و نه سراغی از ما گرفته است

, هیچ فردی تا کنون نه تماس گرفته و نه سراغی از ما گرفته است,

رحمان پور ادامه داد: در سه سال گذشته تاکنون حقوقی دریافت نکرده است و تنها عید بود که 400 هزار تومان پرداخت کردند از برج 11 بیمه ای برایش پرداخت نشده و تنها یکی دو روز پرداخت کرده اند که دفترچه شان تمدید شود.

,

وی ادامه داد: از زمانی که این کارخانه از بنیاد تعاون ارتش به شهرام باقری واگذار شد حتی یک دست لباس ایمنی، کلاه ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی برای این افراد خریداری نشده است این کارگران اصلا نمی دانند لباس ایمنی چیست.

,

در فضای مجازی فیلم این انفجار منتشر شده است اگر به لباس های کارگران نگاه کنید می بینیم که  هیچ گونه تجهیزات ایمنی از جمله کلاه و لباس نپوشیده اند که این خود جای تامل دارد که چرا افرادی که در کارخانه ای از جمله کارخانه فولاد کار می کند تچهیزات ایمنی ندارند و با جان انها بازی می شود.

,

فیلم را در زیر دانلود کنید:

,

دانلود

, دانلود,

مصدومان این حادثه وضعیت خوبی ندارند و ظبق شنیده ها مرگ دو نفر از آنها به علت سوختگی شدید حتمی است آنها سوختند و هیچکس به دادشان نرسید نه حقوقی دریافت کردند و نه بیمه ای داشتند با جانشان بازی کردند تا شاید نانی بر سر سفره زن و بچه هایشان ببرند.چرا هیچکس پاسخگو نیست؟

,

چرا برخی مسئولان هنوز در فضای انتخابات سیر می کنند و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند حتی تاکنون استاندار استان هیچ دستور ویژه ای برای پیگیری وضعیت آنها نداده است.

,

این پایگاه خبری ضمن آرزوی سلامتی برای 9 مصدوم حادثه فولاد بویراحمد از همه مسئولان می خواهد که تلاششان را برای این کارگران و سایر کارگران کارخانه فولاد که یک سال است حقوقی دریافت نکرده اند به کار ببرند و برای بیمه این افراد چاره ای اندیشیده شود.

,

گزارش:زهرا داوودی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه