اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل خبرداد؛

افتتاح موزه حرم مطهر حضرت محمدهلال/ رشد فزاینده ورود گردشگران خارجی به این امامزاده

افتتاح موزه حرم مطهر حضرت محمدهلال/ رشد فزاینده ورود گردشگران خارجی به این امامزاده
روان گفت: موزه اسناد، سکه، تمبر، اسکناس و اشیای قدیمی آستان مقدس در چند بخش مختلف تاریخی و فرهنگی در ضلع شرقی حرم مطهر به بهره داری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز با اشاره به  اجرای برنامه‌های دهه هلالیه و ولادت امام‌زاده هلال بن علی(ع) اظهار کرد: بیش از ۵۰ ویژه برنامه فرهنگی مذهبی برای دهه هلالیه، ایام ولادت حضرت محمدهلال(ع) و استقبال از ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حجت الاسلام ولی الله روان با اشاره به نامگذاری روزهای دهه هلالیه با عناوین مختلف اضافه کرد: «حرم مطهر هلال بن علی(ع) تجلی معماری اسلامی»، «حضرت امامه(ع) الگوی بانوی مهربانی»، «حرم امام‌زاده محمد هلال(ع) فاطمی ترین حرم اهل بیت در ایران»، «امام زمان(عج) زائر همیشگی بقاء متبرکه» و «رمضان بهار قرآن در شهر نمونه قرآنی» از جمله شعارهای در نظر گرفته شده برای این دهه است.

,

وی از افتتاح موزه حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) در هشتمین روز از این دهه خبر داد و عنوان کرد: موزه اسناد، سکه، تمبر، اسکناس و اشیای قدیمی آستان مقدس در چند بخش مختلف تاریخی و فرهنگی در ضلع شرقی حرم مطهر به بهره داری می رسد.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه روز جمعه، پنجم خرداد ماه همزمان با شب نخست ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت حضرت محمدهلال(ع) با عنوان «حضرت محمد هلال بن علی (ع)، هلال آسمان ولایت و نخستین علوی مهاجر به کویر مرکزی ایران» نامگذاری شده، تصریح کرد: برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت محمد هلال بن علی (ع)، نقاره زنی، نورافشانی آستان مقدس، تجلیل از خیرین، تجلیل از اسامی مزین به نام های محمد هلال، امامه و هلال از مهم ترین برنامه های این روز است.

,

روان با اشاره به همزمانی روزهای پایانی دهه و نخستین روزهای ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: پخش زنده آیین جزخوانی حرم حضرت هلال(ع) از شبکه قرآن و معارف سیما برای هشتمین سال پیاپی و اجرای طرح افطاری ساده در آستان مقدس به مانند سال گذشته از مهمترین برنامه‌های برنامه ریزی شده است.

,

وی در ادامه حرم امام‌زاده محمدهلال(ع) را مهم‌ترین پایگاه گردشگری مذهبی آران و بیدگل دانست و تصریح کرد: بدون شک آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) به دلیل معماری ایرانی و اسلیمی به صورت ویژه مورد توجه گردشگران است.

,

حجت الاسلام روان از رشد فزاینده ورود گردشگران خارجی به این امامزاده در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: اگر گفته شود در سال جاری به صورت روزانه شاهد تشرف ۵۰ تا ۶۰ گردشگران خارجی به آستان مقدس حضرت هلال(ع) بوده‌ایم اغراق نشده است.

,

وی در پایان گفت: دهه هلالیه هر ساله از دهه سوم ماه شعبان آغاز و با میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) و شروع ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه