اخبار داغ

شانس کم گاز ایران برای رسیدن به بازار اروپا

شانس کم گاز ایران برای رسیدن به بازار اروپا
مدیرعامل موسسه مشورتی سی ان اچ سی قبرس گفت، شانس رسیدن گاز ایران به بازار اروپا به دلیل پایین بودن قیمت گاز در این بازار چندان بالا نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری ترند، مدیرعامل موسسه مشورتی سی ان اچ سی قبرس گفت، شانس رسیدن گاز ایران به بازار اروپا به دلیل پایین بودن قیمت گاز در این بازار چندان بالا نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چارلز الیناس، که دارای 35 سال تجربه در صنعت نفت و گاز است و عضو اندیشکده شورای اتلانتیک هم محسوب می شود گفت، بر اساس اعلام موسسه پلاتز، در حال حاضر قیمت گاز در اروپا زیر 5 دلار در هر یک واحد حرارتی است و پیش بینی می شود در دراز مدت این رقم بین 5 تا 6 دلار باقی بماند.

,

این در حالی است که قیمت گازی که ایران به ترکیه عرضه می کند در سال 2016 میلادی 5.8 دلار در هر واحد حرارتی بوده است. «در نتیجه قیمت تمام شده گاز ایران تا زمانی که به اروپا برسد به 7 دلار می رسد که برای خریداران اروپایی قیمتی بسیار بالاست.»

,

به گفته الیناس، بخش عمده گاز ایران در داخل مصرف می شود و گاز زیادی برای ارسال به خارج باقی نمی ماند.

,

این کارشناس مسائل انرژی تاکید کرد، با توجه به قیمت 5 تا 6 دلاری گاز در اروپا مسیر قابل تداومی برای ارسال گاز ایران به اروپا نمی توان ترسیم کرد. وی افزود، حتی ال ان جی تولید آمریکا که قیمتی رقابتی تر دارد، برای رسیدن به بازار اورپا با چنین قیمت هایی با مشکل مواجه است.

,

وی در ادامه گفت: «بازار آسیا شاید بازار بهتری برای گاز ایران باشد، البته به شکل ال ان جی. حتی در ان صورت هم گاز ایران با چالش هایی مواجه خواهد بود.»

,

بر اساس آمارهای اوپک، ایران دارای 33.5 تریلیون فوت مکعب ذخایر گازی اثبات شده است که پس از روسیه بزرگترین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه