اخبار داغ

بهینه سازی مصرف راهی برای ادامه حیات

بحران آب؛ چالشی برای تمام کشور

بحران آب؛ چالشی برای تمام کشور
مدیر روابط عمومی شرکت آب استان همدان اظهار کرد : مساله آب چالشی است که بسیاری از کشورها با آن مواجه شده اند. مسلماً کشور ما که در اقلیم بندی منطقه خشک ونیمه خشک دنیا واقع شده است بیشتر با چالش کمبود آب مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان، کشور ما در منطقه اقلیم گرم و نیمه خشک و کم بارش آب وهوایی  قرار دارد . آب بعد از هوا به عنوان مهمترین نیاز انسان مطرح است. حیات و تداوم موجودات زنده به وجود آب بستگی دارد. علی رغم شرایط نا مناسب جوی متاسفانه در کشور ما  هدر رفت زیادی در بخش استفاده صنعتی ,کشاورزی ,خانگی روی  می دهد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان،,

امروزه همگان به نقش آب در شگل گیری تمدن ها و توسعه شهری اذعان دارند. رشد روز افزون جمعیت ,گسترش صنایع, توسعه مناطق شهری، کاهش نزولات جوی و گرم شدن زمین همگی سبب شده است کمبود منابع آب را جدی بگیریم ومصرف بهینه در هر زمینه ای از دغدغه های مهم مسئولان وافراد جامعه است .

,

در ارتباط با مصرف بهینه آب گفتگویی با حمید عزیزی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب همدان انجام دادیم .

,

بیشترین هدر رفت آب در بخش خانگی در کدام قسمتهای منزل است ؟

, بیشترین هدر رفت آب در بخش خانگی در کدام قسمتهای منزل است ؟,

حمید عزیزی اذعان داشت :30درصد از مصرف سرانه آب مربوط به استحمام است که صرفه جویی در این بخش بسیار حائز اهمیت است . متاسفانه بعضی از افراد از لحظه ورود به حمام شیر اب را باز می گذارند. مهم ترین تمهید در این زمینه آن است که افراد سعی نمایند زمان استفاده از شوینده ها از باز گذاشتن شیر آب خود داری کرده و سعی کنند  مدت استحمام را کوتاهتر کنند. همچنین استفاده از سردوش و آب پخش کن با نوع جدید یعنی سردوش های کاهنده مصرف تأثیر بسزایی در صرفه جویی آب دارد .

,

وی افزود: بخش دیگر هدر رفت آب در مصارف خانگی سینک های ظرفشوئی هستند. برای کاهش مصرف بهتر است ظروف کثیف را در سینک پر از آب قرار دهیم بعد شروع به شتشوی ظروف نماییم .در ارتباط با نشتی آب،  لوله های ساختمان را اصلاح نماییم واز شیر الات استاندارد و کاهنده مصرف استفاده کنیم  .

,

 

,

چگونه می توان در ارتباط با مصرف بهینه آب در استان فرهنگ سازی نمود و شرکت آب استان در زمینه فرهنگ سازی آب چه اقداماتی انجام داده است؟

, چگونه می توان در ارتباط با مصرف بهینه آب در استان فرهنگ سازی نمود و شرکت آب استان در زمینه فرهنگ سازی آب چه اقداماتی انجام داده است؟,

مدیر روابط عمومی شرکت آب اظهار کرد : مساله آب چالشی است که بسیاری از کشورها با آن مواجه شده اند. مسلماً کشور ما که در اقلیم بندی منطقه خشک ونیمه خشک دنیا واقع شده است بیشتر با چالش کمبود آب مواجه شده است. لذا برای حفظ سرمایه ملی آب اقدامات بیشتری باید صورت گیرد. به همین منظور نیاز بیشتری به فرهنگ سازی  در مصرف بهینه سازی مصرف آب احساس می شود .

,

وی اضافه کرد : شرکت آبفا اقدامات بسیار زیادی هرساله در رده های مختلف در ارتباط با فرهنگ سازی مصرف بهینه انجام می دهد. بخشی از اقدامات شامل: برپایی جشن فراگیر اولین واژه ,هماهنگی بازدید از تاسیسات شرکت , تولید و پخش برنامه های متعدد و متنوع رادیویی , تلویزیونی ,همکاری با رسانه های جمعی و......

,

عزیزی اقدامات فنی شرکت آبفا را بر شمرد و گفت این اقدامات شامل: توزیع رایگان پرلاتور(مجهز نمودن شیرآلات به درفشان های کاهنده. این قطعه شامل صفحات مشبک و دارای روزنه هایی برای مکش هوا می باشد و آب هنگام خروج با هوا مخلوط می شود ) به مشترکین شبکه آب ,اصلاح شبکه  فرسوده آبرسانی مصرف سرانه  آب را از 183 لیتر به 173 لیتر کاهش داده است ,تعویض انشعابات فرسوده, نصب تجهیزات مدرن کنترل و پایش فشار شبکه.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه