اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران:

وضعیت فقر در جامعه رو به افزایش است / 50 میلیارد تومان برای هزینه ازدواج جوانان زیر پوشش نیاز داریم

وضعیت فقر در جامعه رو به افزایش است / 50 میلیارد تومان برای هزینه ازدواج جوانان زیر پوشش نیاز داریم
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: صد میلیارد تومان برای تامین مسکن، 50 میلیارد تومان برای هزینه ازدواج جوانان تحت پوشش کمیته امداد نیازمندیم و 16 میلیون نفر احتیاج به رسیدگی فوری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور چهارصد نفر از ائمه جماعات مساجد تهران در سالن همایشهای سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه فعلی ما فقر و اعتیاد باعث آسیب های اجتماعی و مشکلات زیادی در جامعه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , آفتاب ری, ، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور چهارصد نفر از ائمه جماعات مساجد تهران در سالن همایشهای سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه فعلی ما فقر و اعتیاد باعث آسیب های اجتماعی و مشکلات زیادی در جامعه شده است.,

وی بیان کرد: دو دهک از جامعه که حدود 16 میلیون نفر از افراد نیازمند هستند به رسیدگی فوری احتیاج دارند. 

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه وضعیت فقر در جامعه در حال شدت است، گفت: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست بلکه از این وضعیت متاثر است و وقتی بیکاری، گرانی و مشکلات فرهنگی و اقتصادی افزایش پیدا می کند کمیته امداد نیز به ناچار باید گسترش پیدا کند. 

,

ولیئی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی نباید فقیری وجود داشته باشد، ادامه داد: 3و نیم میلیون نفر تحت پوشش مستقیم کمیته امداد هستند و یک و نیم میلیون نفر از خدمات این کمیته استفاده می کنند. 

,

وی افزود: پیامدهایی مثل بحران های اجتماعی و مشکلات فرهنگی باعث شده که بخش زیادی از جامعه گریبانگیر مشکلات اقتصادی بشوند. 

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اینکه در استان تهران قریب به 400 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، گفت: 111هزار نفر از آنها معیشت بگیر هستند که هرماهه حقوقی دریافت می کنند و 93هزار نفر از آنها بیمه درمانی دارند که سال گذشته 33 میلیارد تومان بابت هزینه درمان به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است. 

,

ولیئی تصریح کرد: یک هزار و 300 میلیارد تومان در کشور و 49 میلیارد تومان در تهران در سال 1395، مستمری ماهانه به افراد تحت پوشش پرداخت شده است. 

,

وی با بیان اینکه در کمیته امداد 12هزار دختر در شرایط ازدواج ثبت نام کرده اند که امکانات لازم را برای تهیه جهیزیه و ازدواج ندارند، افزود: سال گذشته 2500 ازدواج با هزینه 7میلیارد تومان فراهم کردیم که هر نفر تقریبا با 11 میلیون تومان راهی خانه بخت شده و 50میلیارد تومان پول نیاز داریم تا برای همه افراد واجد شرایط جهیزیه و امکانات ازدواج را فراهم کنیم. 

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اینکه 7هزار فاقد مسکن در کمیته امداد داریم، بیان کرد: با هزینه ای بالغ بر 7میلیارد تومان در مناطقی مانند صفادشت و پردیس، 250 واحد مسکونی خریداری کردیم و برای تأمین مسکن کل نیازمندان بیش از صد میلیارد تومان پول لازم است. 

,

ولیئی به پرداخت 40 میلیارد تومان صدقه مردم تهران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: درآمد کمیته از صندوق صدقات، زکات، خیرین و کمک هایی است که از طریق مصوبات مجلس در ردیف بودجه تامین می شود. 

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه