اخبار داغ

موج تغییرات پس از بازگشت اردوغان به ریاست حزب

موج تغییرات پس از بازگشت اردوغان به ریاست حزب
تغییرات در تمامی ساختارهای دولتی و غیر دولتی برای انجام پروژه های از پیش تعریف شده با پیشقراولی اردوغان صورت خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، با انتخاب رجب طیب اردوغان به ریاست حزب عدالت و توسعه این بار چشم‌ها به شورای مرکزی حزب و تغییرات احتمالی که در کابینه صورت خواهد گرفت دوخته شده است. خبرهایی مبنی بر تغییر معاونین نخست وزیر، وزیر خارجه، وزیر دفاع، وزیر کشاورزی و تغذیه و همچنین وزیر اقتصاد وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در مرحله دوم برنامه حزب عدالت و توسعه با عنوان خیز جدید موفقیت تغییرات درون حزبی و نیز تغییر در کابینه قابل انتظار است. به نظر می‌رسد با بازگشت دوباره اردوغان به ریاست حزب ساختار دوگانه حزبی احیا شود.

,

در این ساختار نخست وزیر کنونی دولت برخلاف رویه قبلی معاون رجب طیب اردوغان در ساختار حزبی خواهد بود و احتمال حضور افرادی هم چون حمزه داغ، ماهر اونال، افغان اعلا در شورای مرکزی حزب وجود دارد.

,

, ,

در ادامه این تغییرات در کابینه دولت نیز غیر از وزرای انرژی، کشور، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه احتمال تغییر دیگر وزرا وجود دارد. به احتمال قریب به یقین پروژه‌های از پیش تعیین شده برای هریک از وزارتخانه‌ها نیز به عنوان برنامه‌های کاری وزرای جدید به صورت اولویت‌های دوره جدید برای مردم ارائه خواهد شد.

,

مهمترین اقدام حزب پس از تغییرات درون حزبی و سپس تغییر در کابینه کار بر روی ساختار تشکیلاتی شهرداری‌ها و نیز ادارات محلی صورت خواهد پذیرفت. گمانه زنی‌هایی مبنی بر دخالت در ساختار شهرداری‌ها و ادارات محلی که اردوغان بارها به زبان آورده وجود دارد. 

,

با توجه به تغییرات گسترده‌ای که اردوغان برای یک‌دست کردن قدرت خود هم در حزب، هم در کابینه و هم در شهرداری های محلی صورت خواهد داد. در آینده نزدیک شاهد ظهور چهره‌های جدیدی در سپهر سیاسی ترکیه خواهیم بود. از طرف دیگر نیز چهره‌های شناخته شده‌ای از دولت‌های قبلی حزب عدالت و توسعه به صف مخالفان خاموش اردوغان خواهند پیوست.

,

به نظر می‌رسد اردوغان برای سرعت بخشی هرچه بیش‌تر به برنامه‌های توسعه اقتدارگرایانه حزب متبوعش از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد. حال باید دید این اقدامات تا چه میزان از سوی جامعه ترکیه پذیرفته شده و تا چه اندازه  فشار حکومت بر جامعه مدنی تحمل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه