اخبار داغ

در نشست خبری جامعه الزهرا مطرح شد؛

اداره جلسات خانگی از راه نادرست خطرآفرین است

اداره جلسات خانگی از راه نادرست خطرآفرین است
مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده نشاط آنان با هر گرایش فکری است که بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در خدمت اسلام هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم،حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار،در خصوص انتخابات و نقش رسانه های خبری، اظهار داشت: اهمیت خبر رسانی در جامعه مانند جریان خون در بدن انسان است که خبرنگاران خون اطلاعات را در رگ های جامعه جریان می دهند و اگر در این امر خون رسانی دچار ضعف باشند ، جامعه آسیب خواهد دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی با تبریک پیروزی ملت ایران در برگزاری انتخابات پرشکوه 29 اردیبهشت ، افزود: انتخابات همیشه برای جامعه و امت اسلام و آنان که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند همراه با شرکت گسترده مردم یک واقعیت مهم محسوب می شود.

,

مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده نشاط آنان با هر گرایش فکری می باشد که بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در خدمت اسلام هستند و این یک پیروزی برای همه ملت ایران است.

,

وی با بیان ویژگی های جامعه الزهرا (س) ، از این مرکز به عنوان بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع یاد کرد و افزود: اکنون حدود 13هزار و 497 طلبه خواهر ایرانی و 141 غیر ایرانی به صورت حضوری و غیرحضوری در جامعه الزهرا(س) در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت و تبلیغ در سطوح1 تا 4 که در آموزش دانشگاهی معادل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است؛ مشغول به تحصیل هستند.

,

مدنی بیان داشت: آزمون ورودی سال تحصیلی 97-96 در بهار با 8 هزار نفر برگزار شد که یک سوم از آن ها برای تحصیل در جامعه الزهرا(س) پذیرفته خواهند شد.

,

وی با بیان این که از 90کشور در این حوزه طلبه داشته ایم، افزود: جامعه الزهرا(س) در بخش بین المللی و داخلی فعالیت دارد و این گستردگی کار در کشورها و قومیت های مختلف باعث افتخار است.

,

مدیر جامعه الزهرا با اشاره به ابعاد مختلف جامعه الزهرا (س) بیان داشت: این مجموعه  به نوعی بیانگر نگاه اسلام به زن است زیرا بانوان به عنوان نیمی از جمعیت انسانی در بسیاری از اندیشه ها و مکاتب به گونه های مختلف مورد کم توجهی و ستم قرار گرفته اند و جامعه الزهرا نشان می دهد که زن می تواند با حفظ حجاب خود ، به رشد و تعالی برسد.

,

وی به بُعد دیگر جامعه الزهرا (س) که نشان دهنده توجه اسلام به دانش و دانش آموزی و علم و تربیت است اشاره ای داشت و افزود: انسان بدون در نظر گرفتن تفکیک جنسیتی می توانند در قله های فقهی صاحب نظری حضور داشته باشد.

,

مدنی اثرگذارترین تبلیغ را شیوه چهره به چهره دانست و افزود: برگزاری جلسات خانگی می تواند تبعات مثبت و منفی زیادی داشته باشد بنابراین باید توسط افراد متبحری اداره شود در غیر این صورت  ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد.

,

وی معتقد بود: بحث متولی در امر تبلیغ دچار مشکلات جدی و نیازمند ساماندهی است و دستگاه های متنوع با سلایق مختلف در حال فعالیت هستند این در حالی است که بسیاری از مبلغان آماده جهاد فرهنگی هستند .

,

وی از راه اندازی یک مرکز جهت جذب نخبگان آموزشی و پژوهشی ، در حال تحصیل و یا فارغ التحصیل خبر داد و گفت: لازم است همه افرادی که در جامعه الزهرا تحصیل و پژوهش کرده اند با این مرکز ارتباط بگیرند تا از ظرفیت آن ها در جهت هدف مقدس جامعه الزهرا که همان خدمت به حضرت زهرا(س) به عنوان منشور برای همه ارزش های انسانی است، استفاده گردد.

,

مدیر جامعه الزهرا با تأکید بر این که در برخی آموزش ها دچار افراط و تفریط هستیم ، افزود : سعی بر این است که در آموزش های سال آینده بیشتر به مهارت های فرزند داری پرداخته شود.

,

وی بیان داشت:  جامعه الزهرا به عنوان حوزه بزرگ خواهران در بسیاری از مجامع تصمیم ساز حضور ندارد در حالی که می تواند نقش مشاور بسیار خوبی در مباحث خانواده و زنان جامعه ایفا کند که این حضور باید متناسب با جمع نخبگان جامعه الزهرایی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه