اخبار داغ

گفتمان انقلاب را در اکثریت باید دید؛

مختارهای خودخوانده را خط بزنید!

مختارهای خودخوانده را خط بزنید!
در پیرامون‌مان افرادی را می‌بینیم که کردار و رفتارشان با معیارهای انقلاب سازگار نیست اما خود را انقلابی جا زده‌اند و تیشه بر ریشه‌ی اصول‌مان می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، پیش‌تر طی یادداشتی از تاثیر رقیب‌هراسی روحانی در افزایش آراء و پایگاه اجتماعی‌اش سخن گفته بودم. برنده‌ی  انتخابات ریاست‌جمهوری با تغییر اولویت‌ها رقیب خود را افراطی، جنگ‌طلب و شخصیتی خواند که در صورت رسیدن به کرسی ریاست قوه مجریه بین مردم دیوار می‌کشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 اقشار مختلف جامعه با اینکه چنین روحیه‌ای را در سابقه‌ی سید ابراهیم رئیسی نمی‌دیدند، اکثریت‌شان اظهارات روحانی را با جانِ دل پذیرفتند و از ترس روبرو شدن با جامعه‌ای غبارآلود، علی‌رغم نارضایتی‌شان از اوضاع اقتصادی مملکت و عدم تحقق وعده‌های کابینه‌ی یازدهم، بازهم روحانی را به رئیسی ترجیح دادند.

,

در این‌باره خیلی از قلم‌ به دستان اظهار نظر کردند و از تاثیر ایجاد چنین فضایی در کاهش آراء سید ابراهیم رئیسی سخن گفتند لکن دلیل چسبیدن این وصله‌ها به رقیب روحانی در سایه‌ی تحلیل‌ها پنهان شد. اینکه روحانی ادعایی را مطرح می‌کند و مردم برخلاف باور سایر اظهارات او، آن حرف را به آسانی می‌پذیرند، ریشه در نوع نگرش و برخوردهای کسانی دارد که هیچ قرابتی با انقلابی‌ها ندارند اما نماینده‌ی گفتمان قشر انقلابی لقب گرفته‌اند.

,

هنگامی که مختارهای خودخوانده در رویارویی با مسایل تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ نمی‌کنند و به نام انقلاب ریشه بر تیشه‌ی گفتمان انقلابی می‌زنند، در وهله‌ی اول تصویری مخدوش از نیروهای انقلابی در اذهان عموم ایجاد می‌‌نمایند و در گام بعدی بی‌آنکه هیچ‌گونه تاثیرگذاری بلند مدتی داشته باشند، از بدنه‌ی نیروهای ارزشی می‌کاهند.

,

برخی از افرادی که خود را پاسبان ارزش‌ها جا زده‌اند چون بر این باورند هرچه آن‌ها می‌گویند و هرکاری انجام می‌دهند، صحیح است؛ راهکار حل مشکلات را در میان نشر بیانیه‌هایی تند جست‌وجو می‌نمایند. بی‌‌رودر بایستی بر این عقیده‌ام ضربه‌ای که این اشخاص بر پیکر نیروهای انقلابی وارد می‌کنند، صدها نفوذی نیز نمی‌توانند انجام دهند. 

,

واقعیت این است که عده‌ای در پیرامون‌مان خود را نماینده یک جریان معرفی کرده و دست به کارهایی زده‌اند که مورد قبول قشر ارزشی جامعه نبوده لکن به‌خاطر مصلحت‌های کذب سکوت کرده‌ایم و امروز نتیجه‌اش را می‌بینیم. جریان انقلابی نیاز به یک پالایش اساسی دارد و تا وقتی مصلحت‌ها کنار نروند و نیروهای دافعه از دل این جریان بیرون رانده نشوند، مصیبت تکرار شده و به‌خاطر خطای یک فرد حقانیت میلیون‌ها شخص زیر سوال خواهد رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه