اخبار داغ

تجمع معترضان کاندیدای شورای شهر در فرمانداری تبریز

تجمع معترضان کاندیدای شورای شهر در فرمانداری تبریز
معترضان شورای شهر تبریز بعد از تجمع در فرمانداری تبریز، خواستار بازشماری و ارائه لیست تفکیک شده آراء صندوق شعبات اخذ رای شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، دیروز تعدادی از کاندیداهای انتخابات شورای تبریز با تجمع در دفتر فرمانداری خواستار بازشماری آراء در این حوزه‌ی انتخابیه شدند. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های معترضین، ارائه‌ی دقیق آراء هر صندوق در هریک از شعبه‌های اخذ رأی بود که با توجه به اصرار نامزدها، هنوز پاسخ مشخص و دقیقی از فرمانداری تبریز دریافت نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

محمدحسین جعفری، یکی از معترضین روند برگزاری انتخابات شورا در گفت‌وگو با خبرنگار آناج اظهار داشت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی همانند گذشته باشکوه و قابل تشکر بود، اما روند و نتایج این حضور دست‌خوش ماجراهایی می‌شود که تمامی افراد نابسامانی‌های موجود در پای صندوق آراء را شاهد بودند.

,

وی اضافه کرد: با توجه به حضور ۳۵۰ نفر از ناظرین بنده در پای صندوق‌های اخذ رأی، شاهد اخراج در شعبات اخذ رأی شدند و یا نفری که در حال خواندن آراء بود، معلوم نیست که چه تعداد نفرات را خوانده است و یا چه تعداد را رد کرده است.

,

عضو شورای شهر تبریز با تأکید بر یکی دیگر از اشتباهات در شعبه‌های اخذ رأی، اذعان داشت: در حوزه خواندن نام‌های مشابه به‌صورت متفاوتی عمل شده است که درنهایت منجر به ابطال رأی شخص یا محسوب کردن رأی به نفع نام مشابه دیگر شده است.

,

وی ادامه داد: برای مثال، ۱۱ شخص با نام‌های جعفری در این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا ثبت‌نام کردند که متأسفانه با کم‌کاری و سبک شماری عده‌ای آراء تغییریافته است، در حدود ۱۷۰۰۰ رأی اخذشده با نام جعفری وجود دارد که معلوم نیست به چه کسی داده‌ شده یا ابطال گشته است.

,

جعفری با تکیه‌بر اسناد موجود، خاطرنشان کرد: ما اسنادی داریم که نشان داریم آراء شمارش‌شده و صورت‌جلسه شعبه با نام‌های ورودی به سامانه مغایرت داشته و باید این موضوع به‌صورت اساسی در تبریز و در سایر شهرستان‌های نیز پیگیری شود.

,

وی افزود: فلذا تمامی معترضین در سطح شهر تبریز بر این باورند که شکایات ارسالی که تنها یک روز از این شکایات باقی است پیگیری شود و مانند جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد آقای منادی و آقای سعیدی اتفاق نیفتد.

,

مدیرعامل اسبق باشگاه تراکتورسازی با بیان اینکه تغییر در تعداد آراء مأخوذه می‌تواند زخمی بر دولت تدبیر و امید واقع شود، تصریح ساخت: اگر این اتفاق در استان آذربایجان شرقی و شورای شهر تبریز به همین سادگی رخ دهد، احتمال هرگونه تخلفی در عرصه انتخاب وجود داشته و باعث سلب اعتماد مردم و مسئولان خواهد گردید.

,

وی ادامه داد: بنده از طریق رسانه‌ها خواهشمندیم نمایندگان مجلس شورای اسامی شهر تبریز نیز این اشتباهات و تخلفات را پیگیری و مانع از به وجود آمدن چنین تخلفاتی در شهر شوند.

,

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به شمارش آراء، اظهار کرد: با توجه به اسناد موجود، در عده‌ی کثیری از شعبات، تعداد آراء مخدوش بوده و حتی تعداد آنها متفاوت نوشته‌شده است، برای مثال عدد ۱۷۰ رأی، ۱۱۷۰ در سامانه ثبت گردیده است.

,

وی در خصوص نبود هیئت نظارت در سطح آذربایجان شرقی، بیان داشت: یکی از شائبه‌های موجود در برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا، نبود هیئت نظارت در استان بوده و می‌توانست انتخابات شورا به این دلیل لغو شود و اگر دولت امید می‌خواهد امید را در جامعه ایجاد کند، توضیح دهد که در نبود هیئت عالی نظارت استان، این انتخابات با توجه به کدام ماده و قانونی برگزار شده است.

,

جعفری با بیان اینکه پاسخ فرمانداری تبریز در پاسخ به سؤالات معترضین قانع‌کننده نبود، اذعان داشت: معترضین خواستار بازشماری آراء و ارائه لیست شمارش تفکیک‌شده صندوق‌های رأی بودند که متأسفانه فرمانداری تبریز اجازه بازشماری آراء را نداده و لیست شمارش را به بعد موکول کرد.

,

حجت الاسلام محمود هادی یکی دیگر از کاندیداهای معترض در گفت‌وگو با آناج متذکر شد: حضور همیشه درصحنه مردم جای تقدیر و تشکر دارد، ولی متأسفانه شمارش آراء و نتایج آن که باعث حضور ۶۰ الی ۷۰ نفر از نامزدها در فرمانداری شد، بسیار غم‌انگیز است.

,

وی افزود: آماری که فرمانداری تبریز اعلام کرده است، بسیار متفاوت با آمار مدنظر و پیگیری شده است و تنها خواسته این اعتراضات، بازشماری آراء و ارائه لیست تفکیک‌شده هر صندوق است.

,

کاندیدای این دوره از انتخابات شورای شهر تبریز در ادامه گفت: تفکیک آراء صندوق‌ها باعث می‌شود تا از اولین نفر موجود در این دوره تا آخرین نفر، تعداد آراء خود را بداند و مطمئناً این اقدام می‌تواند سکوت را در بین معترضین حکم‌فرما سازد و با توجه به گزارشات ناظرین هر کاندیدا در هر مسجد، تعداد آراء گزارش‌شده و آراء ثبت‌شده باید متفاوت باشد تابنده بتوانم شکایت کنم.

,

وی افزود: اگر تفکیک آراء در صندوق‌ها معلوم شود و اختلافات فاحشی میان آراء ارائه‌شده و ثبت‌شده باشد، معترضین اقدام به بازشماری آراء از سوی وزارت کشور خواهند بود و در صورت امکان تا ابطال انتخابات و برگزاری انتخاباتی مجدد در بین اعضای شورا پیش خواهیم رفت.

,

حجت الاسلام هادی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرنگار آناج، تصریح کرد: نبود هیئت نظارت در استان یکی دیگر از اقدامات نامقبول این شهر است و فرمانداری تبریز با استناد به‌حکم دریافتی از وزارت کشور، مجوز اجرای انتخابات شورا را داشته است.

,

علی نوای باغبان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با اشاره به اطلاعات موجود در اختیار ناظرین شعبه‌های اخذ رأی، اظهار داشت: اگر تعداد آراء شمارش‌شده با آراء ثبت‌شده در فرماندار متفاوت باشد، زمینه فراهم می‌شود تا شکایت به وزارت کشور صورت گیرد.

,

وی اضافه کرد: تنها درخواست معترضان بازشماری آراء و تحویل آراء تفکیک‌شده هر صندوق می‌باشد که امیدواریم فرمانداری تبریز بتواند پاسخ قابل قبولی برای این معترضان باشد.

,

جعفر مدبر با اشاره تصمیمات فرمانداری تبریز در خصوص بازشماری آراء و ارائه لیست تفکیک، تاکید داشت: فرمانداری تبریز در نظر دارد تا با برگزاری جلسه‌ای مشترک با اعضای اجرائی انتخابات و هیئت نظارت تبریز برگزار کند تا بتواند دستور بازشماری و ارائه آرائه تفکیک‌شده را بدهد.

,

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که متأسفانه اقداماتی در شمارش آراء صورت گرفته است که امیدواریم نتیجه هرچه سریع‌تر مشخص و به اطلاع مردم برسد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه