اخبار داغ

امام جمعه کنگان:

اخذ زکات قانونی شود

اخذ زکات قانونی شود
امام جمعه شهرستان کنگان گفت: آیات قرانی صراحتا ذکر کرده که وظیفه حاکم و شوون حاکمیت گرفتن زکات است که با ارائه لایحه دولت یا طرح در مجلس، باید زمینه قانونی شدن پرداخت زکات فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز؛ حجت الاسلام محمود محمودی امروز در نشست مسئولان زکات کشور در شهرستان کنگان اظهار داشت: هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگ زکات و راه‌کارهای اجرایی برای اجرایی شدن این فریضه الهی در دستور کار ستاد زکات شهرستان کنگان قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز؛,

وی افزود: در قرآن و روایات از زکات به عنوان راهی برای ریه کنی فقر و محرومیت یاد شده که سبب می شود فقیری در جامعه وجود نداشته باشد.

,

رئیس شورای زکات شهرستان کنگان بیان کرد: در تاریخ اسلام هم شاهد موارد گسترده‌ای هستیم که با پرداخت زکات، سبب ریشه‌کنی فقر شده و در آنجا محرومیت وجود نداشته است.

,

محمودی با اعلام این که آیات قرانی صراحتا ذکر کرده که وظیفه حاکم و شوون حاکمیت گرفتن زکات است، بیان کرد: با ارائه لایحه دولت یا طرح در مجلس، باید زمینه قانونی شدن پرداخت زکات فراهم شود تا تخطئی از آن تخلف در قانون باشد .

,

امام جمعه شهرستان کنگان یادآور شد: یکی از راه‌کارهای اجرایی، بالا بردن باورهای مردم به پرداخت زکات است که البته مردم معتقد هستند اما باید این باور در مردم به عینیت برسد که پیشنهاد می‌شود که توجیه کنیم مالی که در اختیار ماست به عنوان یک هدیه و عاریه است و باید تفیهم به مخاطبان شود که اگر دل محرومی توسط ما جذب و به یتیمی و محرومی داده شود خیلی بهتر است که این مال توسط ما جمع شود.

,

وی عنوان کرد: شهرستان کنگان با وجود داشتن صنایع و تجارت دریایی کمتر در حوزه زکات واجب وارد شده، اما ظرفیت برای زکات واجب در اهل سنت بالاست چون در فقه اهل تسنن بر پول و مال‌التجاره زکات نیز تعلق می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه