اخبار داغ

اردوغان در نشست سران ناتو شرکت می‌کند

اردوغان در نشست سران ناتو شرکت می‌کند
رئیس جمهور ترکیه هفته آینده در نشست سران ناتو برای گفتگو درباه نقش ناتو در مبارزه با تروریسم، افغانستان و روابط ناتو و اتحادیه اروپا شرکت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از حریت دیلی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه این هفته در نشست سران ناتو در  بروکسل شرکت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دفتر رئیس جمهور ترکیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب اعلام کرد اردوغان ریاست هیئت ترکیه ای را در این نشست بر عهده خواهد داشت و در مراسم افتتاحیه نشست سران ناتو در بروکسل حضور خواهد یافت.

,

در این نشست سران ناتو به تبادل نظر درباره تقویت نقش این ائتلاف در مبارزه با تروریسم خواهند پرداخت. آنها همچنین در شام کاری به بررسی میزان اجرایی شدن تصمیمات نشست های قبلی سران این سازمان در ولز و ورشو خواهند پرداخت.

,

همچنین گفته شده است در نشست آتی مسئله روابط ناتو با روسیه، نقش ناتو در افغانستان، همکاری ناتو و اتحادیه اروپا و برخی دیگر از موضوعات منطقه ای و جهانی مورد تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

,

اردوغان قرار است در حاشیه این نشست با شماری از همتایان خود و «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا دیدار کند. آنها قرار است درباره  روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و گام های بعدی احتمالی برای الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا به بحث و تبادل نظر بپردازند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه