اخبار داغ

وقوع گرد و خاک در برخی نقاط کشور

وقوع گرد و خاک در برخی نقاط کشور
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: از امشب با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق شرایط برای شکل‌گیری توده گرد و خاک فراهم است که انتقال آن در روز چهارشنبه(۳ خردادماه) به بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، احد وظیفه، با اشاره به وضعیت جوی بعد از ظهر امروز اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بعدازظهر در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود همچنین با گذشت موج تراز میانی جو در شهرهای شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی افزود: روز چهارشنبه(۳خرداد) با نفوذ جریان‌های شمالی فعالیت این موج در شمال غرب کشور، به ویژه در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل تقویت شد و در این مناطق رشد ابرهای جوششی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 

,

کاهش دما در سواحل دریای خزر 

,

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر و به تدریج در مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد همچنین پدیده تگرگ و رخداد سیلاب به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای دور از انتظار نیست. از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اقدام لازم به عمل آید.

,

وی با بیان اینکه این موج بارشی در روز پنجشنبه (۴ خرداد) سبب بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از شمال شرق کشور خواهد شد،اظهارکرد: امروز و  پنجشنبه بخش‌های مرکزی خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

,

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز در شمال غرب و روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

,

وظیفه به وضعیت جوی تهران در روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و باد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای این استان ۳۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

,

وظیفه در پایان اظهارکرد: آسمان تهران در روز پنجشنبه صاف همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه