اخبار داغ

کشف ۱۴ میدان نفتی و گازی در دولت یازدهم

کشف ۱۴ میدان نفتی و گازی در دولت یازدهم
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران می گوید، این مدیریت، دردولت یازدهم 9 میدان گازی، چهار میدان نفتی و یک مخزن نفتی کشف کرده که میزان ذخیره نفت درجای آنها 6.5 میلیارد بشکه و ذخیره گاز درجای آنها نیز 62.5 تریلیون فوت مکعب است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ایرنا، «سیدصالح هندی» گفت: از جمله میدان هایی که در سالهای 1392 تا 1395 کشف شد، میدان های گازی پازن، خارتنگ و چارک و میدان های نفتی یادمان و سپهر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی درباره میدان گازی چارک اعلام کرد: حفاری این میدان اواخر سال 1393 آغاز شد و در اوایل سال 1395 به پایان رسید. حجم گاز درجای این میدان 17.4 تریلیون فوت مکعب و میعانات گازی آن نیز 174 میلیون بشکه برآورد شده است.

,

هندی درباره میدان های جدید نفتی گفت: یکی از میادین نفتی جدید «یادمان» نام دارد که جزء میادین مرزی است اما مشترک نیست و در دشت آبادان قرار دارد. این میدان یک تله چینه ای است که در 65 کیلومتری غرب اهواز، 22 کیلومتری جنوب غرب هویزه و در دشت آبادان واقع شده است. این میدان 8.2 میلیارد بشکه نفت درجا دارد.

,

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در ادامه با اشاره به فعالیت های دانش بنیان این مدیریت، از همکاری با دانشگاه های برتر دنیا خبر داد و گفت: برخی دانشگاه ها اعلام آمادگی کرده اند که با هزینه خود مطالعات را انجام می دهند. به طور کلی در این زمینه چهار مطالعه مشترک با شرکت ها و دانشگاه های معتبر جهانی انجام شده است که این چهار مطالعه شامل شرکت های OMV اتریش، لوک اویل روسیه، دانشگاه بارسلونای اسپانیا با همکاری یک شرکت معتبر اسپانیایی و دانشگاه ناپل ایتالیا با یکی از شرکت های معتبر نفت و گاز ایتالیا می شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه