اخبار داغ

یادداشت/ مطالبه اجتماعی در انتظار پاسخ مسئولان

متکدیان و کودکان کار دو درد اجتماعی نظیر هم که در شهر قدس بی‌داد می‌کنند

متکدیان و کودکان کار دو درد اجتماعی نظیر هم که در شهر قدس بی‌داد می‌کنند
سایه دردناک متکدیان و کودکان کار به عنوان دو معضل بزرگ اجتماعی بر آسمان و زمین قدس پرده انداخته و امروز مطالبه مردمی در قبال این مسائل، در انتظار پاسخ مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قدس خبر، این روزها و بسیار پیش از این روزها گذر از خیابان های شهر قدس بدون تفکر به یکی از جلوه ها یا شاید بهتر است بگوییم درد های بصری و اجتماعی این شهر و جامعه، امکان پذیر ینست؛ دردی که فردی در این شهر یا حتی ایران اسلامی، ممکن نیست که با آن دست و پنجه نرم نکرده باشد...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

تکدی گری و کودکان کار؛ همان معضلی که سالهاست درب خانه ها و محل کارمان را میزند و صدایش آنقدر بلند است که گوش بسیاری از مسئولان را برای ریشه یابی و حل این مساله ی به واقع بحران کر کرده و شاهد هیچ اقدام موثری برای پایان این درد اجتماعی نیستیم ولیکن از  امروز تحریریه قدس خبر تا وصول نتیجه پیگیر ارتفاع این مشکل خواهد بود.

,

اما در شهرقدس؛ مساله آنقدر آشکار است که بعید میدانیم که مسئولان این شهر آن را لمس نکرده و ندیده باشند و آنقدر بزرگ، که سخت است باور اینکه برای حل کردن آن اقدامی نمیکنند و شهر را با این قشر ضعیفف سود جو، ناتوان، نیازمند یا هرچه که هستند، انسانهایی با زندگی فلاکت بار، تنها گذاشته اند.

,

مراکز و نقاط اصلی شهر قدس، همه روزه مملوء از متکدیان ایرانی و خارجی است که با عبور هر عابر و شهروندی، دست به دامان وی شده و با زبان بی زبانی و هزار دعای خیر و جملات احساسی از مردم تقاضای کمکی ناچیز میکنند؛ کوچه های شهر همه روزه معبر متکدیانی است که خانه به خانه شهروندان را خبر میکنند و هرچند بزرگترین کمک به آنها، عدم پرداخت کمک های نقدی به آنهاست، اما بسیاری از مردم از سر رحم و اعتقادات معنوی خود، به اصطلاح دست آنها را  رد نمیکنند.

,

و اما کودکان کار؛ فال فروش ها، شیشه شور ها و اسفند دود کن هایی با سنین پایین و معمولا بین 5 تا 15 سال؛ آیا مسئولان از خود نمیپرسند که والدین و سرپرستان این کودکان چه کسانی هستند و سهم آنها از کوچکترین مزایای اجتماعی اعم از نشاط، خانواده، محبت، سرگرمی و تحصیل به چه میزان است؟

, ؟,

سوال اصلی اینجاست؛ با وجود اینکه که قطعا مسئولانی برای این مساله شایع در نظام ما وجود دارند، آیا دولت و متولیان مربوطه به این افراد دسترسی ندارند یا برنامه ای برای جمع آوری و ساماندهی آنها تدوین نشده است؟

, ؟,

مگر غیر این است که مسئولان ارشد دولتیی گاه و بیگاه از طرح های بزرگ ساماندهی متکدیان و کودکان کار گزارش های آنچنانی ارائه می دهند؟

,

آیا نباید پس از این همه سال گزارش های بی سرانجام نتیجه و تکلیف جامعه با این جماعت مشخص می شد و اقدام ملموسی صورت میگرفت؟

,

فرمانداری شهرستان، کمیته امداد امام خمینی "ره" ، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی از جمله نهاد هایی هستند که باید پاسخگوی این مطالبات اجتماعی باشند و ضمن پاسخ به چرایی این مسائل درصدد ارتفاع فوری ان بر آیند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه