اخبار داغ

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

خرمشهر را بایدنمادی اسطوره ای از تاریخ ایران و اسلام دانست

خرمشهر را بایدنمادی اسطوره ای از تاریخ ایران و اسلام دانست
هیچ کس نمی تواند عزت و شرافت ملی را از روح دینی که مساجد را پایگاه مقاومت کرد جدا کند و خرمشهر و‌ مسجد جامع آن به عنوان سنبل این حقیقت تا همیشه در خاطر تاریخ این سرزمین خواهد ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بام فارس؛ به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان یادداشت زیر را به قلم نجف محمدیان بخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام فارس,

فردا یادروز آزادی خرمشهر،شهر مقاومت و پیروزی است‌.

,

خرمشهر را بایدنمادی اسطوره ای از تاریخ ایران و اسلام دانست.

,

این شهر محل بزرگترین و شرافتمندانه ترین مقاومت ملی  این سرزمین است.

,

در این میان مسجد جامع خرمشهر بعنوان مرکز بزرگترین مقاومت مردمان این سرزمین، اهمیت بسزایی دارد مرکزیت مسجد جامع خرمشهر  درس بزرگی به همه ما می دهد که محل بزرگترین مقاومت ملی ما مسجد است.

,

آری مسجد مرکز مقاومت است نه دیگر نمادها و الگوهای ناسیونالیستی و نه نهاد هاو تفکرات و انگیزه های دیگر، محوریت مسجد جامع خرمشهر گواه این است که روح مقاومت ملی ما یک روح دینی بود، در انقلاب ما  مساجد نقش اساسی را داشتند و در جنگ هم مساجد پایگاه مقاومت در مقابل اشغالگران بودند و این بزرگترین درس است برای کسانی که گمان می کنند با کنار گذاشتن روح و فرهنگ دینی و‌حسینی، چیز دیگری برای این ملت باقی می ماند. باید بگویم اگر روح مذهب و عقیده و فرهنگ دین حذف شود، دیگرچیزی برای ما باقی نخواهد ماند؛نه ملیت،نه شرف نه استقلال و نه ازادی...

,

 

,

هر چه داریم مدیون تفکر توحیدی و روح حسینی است که هم عشقش هم حماسه اش،هم عقلانیتش و‌هم روح مقاومتش در دین و‌فرهنگ دینی ریشه دارد.

,

مسجدخرمشهر خود دیده است که جوانان ما نه تنها بخاطر دفاع از شرف خرمشهر بلکه برای دفاع از شرف کل این ملت در غربت و مظلومیت جان فشانی کردند و هیچ کس نمی تواند عزت و‌روح ملی،و شرافت ملی را از روح دینی که مساجد را پایگاه مقاومت کرد جدا کند و خرمشهر و‌مسجد جامع آن به عنوان سنبل این حقیقت تا همیشه در خاطر تاریخ این سرزمین خواهد ماند.

,

سالروز فتح قهرمانانه شهر مقاومت و‌حماسه، خرمشهر عزیز را تبریک گفته یاد و خاطره مردان و زنان حماسه ساز سرزمینم را گرامی می دارم.

,

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه