اخبار داغ

یادداشت؛

سوم خرداد مظهر مقاومت، ایثار و پیروزی

سوم خرداد مظهر مقاومت، ایثار و پیروزی
فتح خرمشهر نماد ایستادگی،مقاومت و یکی از بارزترین فتوحات ملت بزرگ ایران و تحقیر آمیز ترین شکست برای دشمنان بود که در سایه تحقق نصرت الهی به ثمر نشست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان سوم خرداد ، روز آزادی خرمشهر ، یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان ، استقامت و پایداری ملت ایران ، شجاعت و شهامت فرماندهان ، از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان ، خمینی کبیر (ره) است که فرمود: “خرمشهر را خدا آزاد کرد.”

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح منوجان ,

سوم خرداد یک حماسه ملی است،اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی. لذا به حق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه هاست.

,

فتح خرمشهر در واقع نقطه عطفی در تاریخ معاصر بود که تحقق آن با هیچ یک از معیارهای نظامی و راهکارهای اتاق جنگ قابل محاسبه نیست .

,

 

,

عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی- نظامی جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحولات آینده خاورمیانه رقم زد.

,

 

,

بی تردید آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی است که با اتکا به قدرت الهی پای به عرصه جهاد نهادند و با نمایش ایمان پولادین خود که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است، حماسه ای جاوید را رقم زدند که تمامی قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشتند.

,

آزادسازی خرمشهر ، تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین کربلا ۳ ، به دست توانای مردم خدا جو و مؤمن ، با اقتدا به مولای متقیان(ع) ، با رمز «علی ابن ابیطالب (ع)» به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.

,

 

,

مقاومت دلیرانه ، ایستادگی ، پایداری مردم ایران ورشادتهای رزمندگان درجبهه های حق علیه باطل به کفرستیزان اسلام آموخت که در مصاف با دشمن درس جهاد، شهامت واستقامت پیاده می نمایند.

,

 

,

به راستی سوم خرداد شکستی وصف ناشدنی را به دشمنان وارد آورد و مردمی که تجهیزات مبارزاتی اندک داشتند تنها به واسطه قدرت ایمان و پایداری توانستند، صحنه ای از استقامت در مسیر متعالی را به نمایش بگذارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه