اخبار داغ

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

کتاب « محبت پنهان » خاطرات دوران اسارت آزاده بیجاری روانه بازار شد

کتاب « محبت پنهان » خاطرات دوران اسارت آزاده بیجاری روانه بازار شد
نخستین اثر خاطرات 7 سال و نیم دوران اسارت آزاده بیجاری محمد تقی کریمی در کتابی با عنوان« محبت پنهان » که به همراه 12 نفر از دوستان خود که به گروه ما 13 نفر مشهور گردیدند توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به چاپ رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،همزمان با  فرارسیدن یوم ا... سوم خرداد سالروز سی و پنجمین سالگرد فتح خرمشهر, کتاب (محبت پنهان   ) خاطرات آزاده سرافراز محمد تقی کریمی تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به صورت گسترده در سطح استان توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: با گذشت سی و پنج سال از فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس داستان ها و روایات زیبا و جدیدی از جانفشانی و رشادت فرزندان این مرز و بوم در آزادسازی خرمشهر که به تعبیر حضرت امام (ره):( فتح خرمشهر؛ فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است ) بیان می گردد و ابعاد جدیدی از این حماسه بزرگ قرن هویدا می گردد.

,

 

,

وی با اشاره به نامگذاری سوم خرداد به عنوان  روز مقاومت، ایثار و پیروزی و  گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان همیشه جاوید آن فتح عظیم افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس شاهد خلق رشادت ها و جوانمردی های بسیار ارزشمند توسط ملت آزاده و انقلابی ایران اسلامی بودیم که حاصل آن امروز خاطرات ارزشمند پدید آورندگان این حماسه در قالب بیان خاطرات می باشد.

,

 

,

مرادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر معجزه بودن فتح خرمشهرافزود: تمامی تحلیلگران نظامی جهان این عملیات را یکی از بزرگترین و پیچیده ترین عملیات های تاریخ دانسته اند که بدون نیروی ماورایی امکان پذیر نبوده و این است که امام می فرمایند( خرمشهر را خدا آزاد کرد).

,

 

,

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به ضرورت گردآوری خاطرات این دوران  افزود: از میان صدها هزار روایت از این ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی، خاطرات آزادگان سرافراز ایران اسلامی دارای ویژگی های بسیار بالایی می باشد  که هنوز بسیاری از مردم ما از آن آگاهی ندارند که باید با پردازش درست در راستای تبیین و معرفی این جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی گام‌های اساسی برداشته شود.

,

 

,

وی با اشاره به رسالت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در جهت نشر حماسه های بی بدیل آن دوران و حماسه های خلق شده، همسو با تلاش در جهت ثبت و ضبط خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس، گردآوری و ثبت خاطرات آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی را نیز در دستور کارحوزه هنری استان  قرارگرفته است که به عنوان نخستین اثر خاطرات 7 سال و نیم دوران اسارت آزاده بیجاری محمد تقی کریمی را در کتابی با عنوان« محبت پنهان » که به همراه 12 نفر از دوستان خود که به گروه ما 13 نفر مشهور گردیدند در همان ابتدای جنگ تحمیلی به دستور حضرت امام (ره ) لبیک و به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شدند را تهیه و به منظور ثبت در گنجینه پر افتخار همراهی مردم عزیز کردستان در دوران پر افتخار نظام اسلامی در اختیار عموم علاقه مندان قرار داده است .

,

 

,

وی افزود:  محمد تقی کریمی که اکنون بازنشسته آموزش و پرورش می باشد در 28 مرداد ماه 69 پس از تحمل دوران اسارت به عنوان دومین گروه از اسرای آزاده شده اردوگاه موصل 1 به کشور بازگشتند در بخشی از کتاب  می گوید: سال دوم ریاضی فیزیک بودم و با اینکه جزء شاگردان بسیار خوب مدرسه بودم، حسب تکلیف مدرسه را رها کردیم و به همراه دوستان خود که بعدها به عنوان 13 نفر مشهور شدیم به جبهه رفتیم و در عملیات والفجر مقدماتی در فکه  به اسارت در آمدیم .

,

 

,

این دوست و همرزم شهید « جعفر رضایی » که فیلم شیار 143 بر اساس داستان زندگی مادر آن شهید ساخته شد می گوید : جعفر یکی از شهدای گروه 13 نفره ما بود که در کنار دست من به شهادت رسید.

,

 

,

کتاب محبت پنهان تولید واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان توسط انتشارات پرهیب اردیبهشت ماه 96 چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه