اخبار داغ

شهیدی که شهادتش را در خواب دیده بود

شهیدی که شهادتش را در خواب دیده بود
شهید «مجتبی صادقی» یکی از شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر، شب قبل از شهادتش در خواب دیده بود که به آرزوی همیشگی‌اش رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، شهید مجتبی صادقی یکی از شهدای شهرستان تفرش و از جمله جوانانی است که در حماسه فتح خرمشهر به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

شهید مجتبی صادقی متولد ۱۳۴۰ در تفرش است که با سپری کردن دوران پر نشاط کودکی پای به سنگر علم گذاشت و تلاش خود را در راه کسب علم و دانش به کار گرفت. مقطع ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود به پایان رساند. اما تقدیر برایش اینگونه رقم زد که مقطه دبیرستان را به خاطر مهاجرت خانواده در تهران سپری و گواهی پایان دوره تحصیلاتش را اخذ نماید.

,

با شروع انقلاب، او نیز به مانند هزاران جوانی که دل در گرو انقلابش داشت و از رژیم ظلم بیزاری جشته بود به صف انقلابیون پیوست و در کنار تحصیل علم و دانش، فعالیت سیاسی و انقلابی را آغاز کرد.

,

دوران دانشجویی به سر می برد که جنگ تحمیلی علیه ایران آغاز شد و او عزم حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل کرد که با مخالفت جدی پدر مواجه شد، اما اراده وی بسیار مصمم تر از این بود که بخواهد از تصمیمش بازگردد و  در مقابل موضع گیری پدر، حضور در جبهه را یک وظیفه شرعی و قانونی دانست و پدر را راضی کرد تا او نیز به مانند هزاران جوان و رزمنده دیگر در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کند.

,

شهید صادقی در سال ۶۱ و در عملیات آزادسازی خرمشهر جام شهادت را نوشید و به آرزوی دیرین خود دست پیدا کرد.

,

(شهید مجتبی صادقی در کنار یکی از همرزمانش)

,

, ,

 

,

فتاح صادقی برادر کوچک شهیدان «مجتبی و محسن صادقی» در گفتگو با ندای تفرش گفت: پس از شهادت مجتبی بود که محسن نیز عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و از همان سال ۶۳۳ در کنار دیگر رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی ایستاد. او در سال ۶۷ ازدواج کرد اما با شدت گرفتن حملات موشکی عراق، در حالی که یک ماه و نیم از زندگی مشترکش می گذشت به جبهه رفت و او نیز به مقام شهادت رسید.

, ندای تفرش,

وی در خصوص خاطراتش از برادران شهیدش گفت: از همرزمان آقا مجتبی شنیدیم که در عملیات آزادسازی بُستان، مجتبی غنایم جنگی را پس از عملیات، خدمت شهید صیادشیرازی که آن زمان فرمانده نیروی زمینی بود، برد که شهید صیادشیرازی هم این غنایم را متعلق به خود آقا مجتبی می‌داند. مجتبی هم این غنایم را در میان نیازمندان جنوب شهر تهران توزیع کرد.

,

برادر شهیدان صادقی ادامه داد: یکی از همرزمان مجتبی برایمان تعریف می کرد، روزی شهید صیادشیرازی که از عملکرد آقا مجتبی رضایت داشته است به او وعده پاداش می دهد که مجتبی در پاسخ به شهید صیادشیرازی می گوید: «تنها پاداش من گرفتن عکس یادگاری با شما است.»

,

(شهید مجتبی صادقی در کنار شهید صیاد شیرازی)

,

 

,

, ,

صادقی بیان کرد: در شب آخر عملیات آزادسازی خرمشهر آقا مجتبی غسل شهادت می‌کند. چراکه به گفته خود شهادتش را در خواب دیده بود و درست در روز آزادسازی خرمشهر بعد از نماز صبح آقا مجتبی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

,

وی یادآور شد: اخلاق و گذشت آقا مجتبی در خانواده شهره عام و خاص بود. در وصیت‌نامه اش قید کرده که حقوقی که از منطقه می گیرد مقداری از آن را برای آزادسازی فلسطین کمک شود.

,

وصیت نامه شهید مجتبی صادقی:

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه