اخبار داغ

در همایش جمعیت و ازدواج سالم مطرح شد؛

نداشتن مهارت زندگی اولین عامل طلاق در تیران و کرون

نداشتن مهارت زندگی اولین عامل طلاق در تیران و کرون
حجت الاسلام زمانی مشاوره در امور خانواده را راهگشای بسیاری از مشکلات دانست و گفت: جای خالی مرکز مشاوره قوی در شهرستان احساس می شود که با بسترسازی و تاسیس چنین مرکزی بسیاری از چالش ها و مشکلات خانواده ها حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر تیران  و کرون معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در همایش جمعیت و ازدواج آسان ضمن هشدار نسبت به وضعیت ازدواج در کشور، اظهار کرد: میانگین سن ازدواج در آقایان ۳۵ سال و در خانم ها به ۳۰ سال رسیده است که روند خوشایندی در سطح جامعه به شمار نمی رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر تیران  و کرون,

افشاری کاهش جمعیت و افزایش سالمندی را در پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور موثر دانست و گفت: نرخ باروری در سراسر کشور یک و ۸ دهم نفر است و این میزان در یک زوج حتی به دو فرزند هم نرسیده که نرخ مطلوبی در رشد جمعیت کشور را نشان نمی دهد.

,

وی با اشاره به اهمیت پایداری و زندگی سالم زوج ها، تصریح کرد: مقدمه ازدواج یادگیری مهارت های زندگی و ارتباطی است تا زندگی زن و مرد در کنار یکدیگر با آرامش ادامه پیدا کند.

,

معاون شبکه بهداشت و درمان یادآور شد: ازدواج موفق منوط به استفاده از تجربه های جامعه، خانواده و فرد است تا بدین وسیله زوج ها ارزش های زندگی را بالا برده و از لغرش ها و چالش ها در امان بمانند.

,

 

, , ,

 

,

مشاور و روانشناس خانواده ازدواج را عامل آرامش در زندگی دانست و گفت: مردم در جامعه کنونی ازدواج را عامل ایجاد دغدغه های بسیار و سلب آرامش می دانند و جوانان ما باور دارند که عامل اصلی طلاق، اصل ازدواج است.

,

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه جوانان در پی پاک کردن صورت مسئله در مورد ازدواج هستند، اظهار کرد: جامعه جهانی بر خلاف آیین دین اسلام معتقد به کسب آرامش با برطرف کردن نیاز جنسی از هر طریق و کیفیتی هستند و دین مبین اسلام راه صحیح کسب آرامش را انتخاب همسر می داند.

,

وی افزود: جامعه ما به اعتقادات جامعه جهانی نزدیک شده است در صورتی که این امر خلاف فطرت انسانی بوده و چالش های زیادی را در سطح جامعه بوجود می آورد.

,

حجت الاسلام زمانی مشاوره در امور خانواده را راهگشای بسیاری از مشکلات دانست و تصریح کرد: جای خالی مرکز مشاوره قوی در شهرستان احساس می شود که با بسترسازی و تاسیس چنین مرکزی بسیاری از چالش ها و مشکلات خانواده ها حل خواهد شد.

,

این مشاور خانواده افزود: زوج ها در زندگی اگر یک معیار مشترک را برای رسیدن به تفاهم در نظر بگیرند خیلی زودتر مسائل و مشکلات خود را حل خواهند کرد و آن معیار مشترک ایجاد لبخند بر لبان امام زمان (عج) است.

,

وی زن و مادر را محور و کانون اصلی خانواده عنوان کرد و ادامه داد: دشمن با هدف ایجاد جامعه جهانی بی دین، قصد تخریب و نفوذ در زنان و مادران را دارد چرا که از مادران ناپاک افرادی بوجود آمده که مقابل دین ایستادگی خواهند کرد.

,

این مشاوره خانواده با بیان اینکه دشمن در پی نهادینه کردن خیانت در خانواده های ما است، اذعان کرد: ورود گناه و هرزگی به خانواده از طریق مختلفی از جمله ابزارهای الکترونیکی روز، زندگی و خانواده ها را فاسد کرده و از بین خواهد برد.

,

 

,

 

,

مشاوره و روانشناس خانواده مرکز بهزیستی شهرستان در ادامه نداشتن مهارت زندگی را اولین عامل طلاق در شهرستان عنوان کرد و گفت: جوانان و زوج ها در زندگی مشترک با نداشتن آگاهی کامل و کافی نسبت به مسائل زندگی، قدرت حل مشکلات را نداشته و طلاق را راه حل خود می دانند.

,

خانم شیرازی اظهار کرد: ویژگی ازدواج موفق پایداری و رضایت دو طرف است که با توجه به شرایط روز جامعه وجود ۲۰ تا ۲۵ درصد رضایت و پایداری در زندگی مشترک، ازدواج موفقی را فراهم می کند و با کم بودن هر کدام از این موارد ازدواج با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: ازدواج انتخاب مهمی است که باید قبل از ورود به آن مهارت های لازم را آموخت و علاوه بر جلسات خواستگاری با معاشرات خانوادگی آشنایی کامل نسبت به طرف مقابل پیدا کرد.

,

شیرازی آمادگی برای ازدواج، انتخاب مناسب و ارتباط صحیح را سه عامل مهم برای تشکیل یک زندگی موفق دانست.

, ,
,
, , , ,
IF
,
IF
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه