اخبار داغ

مدیرعامل شرکت رامان پرداز غرب:

دولت خود را ملزم به خرید محصولات دانش بنیان داخلی نماید/ظرفیت بالای ایجاد اشتغال درحوزه فناوری اطلاعات

دولت خود را ملزم به خرید محصولات دانش بنیان داخلی نماید/ظرفیت بالای ایجاد اشتغال درحوزه فناوری اطلاعات
بگ محمدی گفت: در این که حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال، آن هم اشتغال ارزان قیمت دارد شکی نیست، اما باید با رفع موانع و مشکلات زمینه را فراهم نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام رصد، ؛ شرکت رامان پرداز غرب  در سال 93 با همکاری جمعی از اساتید و دانشجویان گروه کامپیوتر دانشگاه ایلام فعالیت خود را در قالب یک شرکت تعاونی آغاز کرد و با تولید 4 محصول دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در سال 95 توانست به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام رصد،,

"مظفر بگ محمدی"مدیر فنی شرکت دانش بنیان “رامان پرداز غرب” در  خصوص فعالیت اقتصادی این شزکت اظهار کرد: محصولات این شرکت شامل نرم افزارهای موبایلی قبض یار،وصول یار،پستچی،قرائت کنتور، سامانه ثبت مصوبات شورای شهر،سیستم نوبت دهی بیمارستان و سامانه مدیریت وسایل نقلیه است که به مرحله ساخت و تولید رسیده اند.

,

 

,

ظرفیت بالای ایجاد اشتغال درحوزه فناوری اطلاعات 

,

 

,

بگ محمدی با بیان اینکه شرکت رامان پرداز غرب با دیدگاه ایجاد اشتغال شروع به فعالیت کرد، گفت: این شرکت در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک راه اندازی شده است اما جزیره ای عمل کردن دولت در این حوزه یکی از مشکلات عمده در این مسیر به شمار می آید.

,

بگ محمدی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توجه به حوزه فناوری بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد:  در این که حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال،آن هم اشتغال ارزان قیمت دارد شکی نیست،و در واقع باید گفت توانایی حوزه IT در ایجاد اشتغال را هیچکدام از حوزه های دیگر ندارند.

,

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رامان پرداز غرب تاکید کرد: مشکل دیگر این است که علیرغم استفاده از نرم افزار ها هنوز هم به مراجعه فیزیکی برای پیگیری کارها نیاز است که این مراجعات با ماهیت اهداف دولت الکترونیک در تضاد است.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله) واگذاری کارها به مردم است تصریح کرد:واگذاری کار به مردم در حوزه فناوری اطلاعات نمود بسیار زیادی دارد  ودر حال حاضر اکثریت افراد جامعه از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند و این موضوع ظرفیت بالایی را ایجاد کرده است تا از این طریق کارها را به مردم واگذار کنیم و این اتفاق شدنی است.

,

بگ محمدی با اشاره به ظرفیت بالای فناوری اطلاعات در حل مشکلات کشور اضافه کرد: فناوری اطلاعات در تمام حوزه های اقتصادی و علمی کشور می تواند نقش ایفا کند. البته لازمه موفقیت در این بخش این است که زیر ساخت ها را فراهم کنیم.

,

این نخبه ایلامی با بیان اینکه به دلیل عدم برنامه ریزی دقیق نتوانستیم در این حوزه به ایجاد اشتغال دست یابیم، گفت: ما به واسطه فناوری اطلاعات می توانیم فرصت ایجاد اشتغال،آن هم از نوع ارزان را فراهم کنیم،منتهی معضلی که در کشور ما وجود دارد این است که متاسفانه در کار گروهی موفق نیستیم.

,

 

,

معضل بزرگ شرکت های دانش بنیان داخلی عدم بازارفروش محصولات است

,

 

,

مدیر عامل شرکت رامان پرداز غرب نقش دولت را در بحث نیاز سنجی و رصد مشکلات کشور بسیار مهم دانست و افزود: دولت باید بین متحصصین حوزه های مختلف ارتباط برقرار کند تا از این طریق بتوانیم نیاز های اساسی کشور را مرتفع کنیم.

,

وی بابیان اینکه معضل بزرگ شرکت های دنش بنیان و تولیدگران داخلی تجاری سازی و فروش محصولات و عدم بازار است، یاداور شد:  تولید محصول کار سختی نیست اما بازار سازی و بازار یابی ست که مهمترین دغدغه شرکت های دانش بنیان بوده و دولت باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.

,

بگ محمدی ارزان بودن ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات را یکی از مزیت های بزرگ این حوزه نسبت به سایر حوزه ها عنوان کرد و ادامه داد: برخلاف اشتغال صنعتی که هزینه بالایی دارد،،اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات بسیار ارزان قیمت است و همین موضوع ظرفیت بسیار مهمی برای فعالیت در این حوزه ایجاد کرده است.

,

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت ازشرکت های دانش بنیان اضافه کرد: دادن تسهیلات به تنهایی کافی نیست و باعث موفقیت شرکت های دانش بنیان نمی شود و چه بسا باعث بروز مشکلاتی هم بشود.شاید وام بتواند کمک کند تا شرکت محصولش را تولید کند اما مشکل اصلی که فروش محصول است سر جای خودباقی است.

,

 

,

دولت خود را ملزم به خرید محصولات دانش بنیان داخلی نماید

,

 

,

بگ محمدی یکی از دلایل عدم موفقیت در فروش محصول را بحث قاچاق و واردات دانست و اضافه کرد:.یکی دیگر از مشکلات در بحث فروش محصولات ما این است که دولت خود را ملزم به خرید محصولات دانش بنیان داخلی نکرده است.

,

وی عملی نشدن قوانین را یکی دیگر از مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در قوانین آمده است که شرکت های دولتی به جای واردات موظف هستند محصولات مورد نیاز خود را از شرکت های دانش بنیان داخلی خریداری کنند اما مشکل اینجاست که این قوانین عملی نمی شوند.

,

 

,

عدم شفافیت در قوانین مالیتی شرکت های دانش بنیان را با مشکل مواجه کرده است

,

 

,

این عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام،  مشکل دیگر شرکت های دانش بنیان را عدم شفافیت در قوانین،خصوصا قوانین مالیاتی دانست و اضافه کرد: قانون دیگری که در حمایت از شرکت های دانش بنیان داریم معافیت 15 ساله آنها از دادن مالیات است در حالی که شرکت ها به علت عدم شفافیت قانون در این بخش کماکان مالیاتها را پرداخت می کنند.

,

مدیرعامل شرکت رامان پرداز غرب با اشاره به نامگذاری سال و تأکید مقام معظم رهبری به حوزه اشتغال و تولید، بیان داشت: برای رفع مشکلات تولیدگران و شرکت های دانش بنیان، فراهم کردن زمینه های تولید انبوه، رفع موانع صادرات محصولات، حمایت های دولت در رفع مشکلات موجود بر سر راه ثبت شرکت ها و رسیدن به تولید، اعتماد و تکیه بر نیروهای خلاق داخلی، و ممانعت از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود و ملزم کردن افراد جامعه به خرید محصولات ایرانی بسیار می تواند در تحقق شعار مؤثر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه