اخبار داغ

مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان البرز:

متولیان فرهنگی باید به قهرمانان واقعی بپردازند/ جای تولیدات هنری آزادسازی خرمشهر در سینما خالی است

متولیان فرهنگی باید به قهرمانان واقعی بپردازند/ جای تولیدات هنری آزادسازی خرمشهر در سینما خالی است
امیر مسعود وادی نژاد گفت: آزادسازی خرمشهر یک اتفاق بزرگی بود که در تاریخ جنگ کشوری رخ داد ولی تاکنون به آن شکل که باید به آن نگاه نشده است و جای تولیدات هنری آزادسازی خرمشهر در سینما خالی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرمسعود وادی نژاد فیلمساز و مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان البرز در گفتگو با نگارانه اظهار داشت: آزاد سازی خرمشهر یکی از روزهای فراموش نشدنی دوران دفاع مقدس  بوده و نمونه بارز رشادت ها و ایثار گران با تکیه بر قدرت لایزال الهی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه,

وی ادامه داد: تا آنجا که به یاد دارم آخرین فیلمی که در خصوص آزادی خرمشهر به عنوان فیلم سینمایی ساخته شد اگر اشتباه نکنم روز سوم ساخته آقای محمد حسین لطیفی بود فیلمی که در زمان خودش به عنوان یک فیلم منتخب در جشنواره امتیازات بسیاری کسب کرد.

,

وادی نژاد تاکید کرد: بعد از آن سال آنچنان که باید به موضوع آزادسازی خرمشهر پرداخته نشد و اگر هم شد بسیار سطحی و گذرا بود و متولیان آثار هنری در کشورمان سمت و سوی تولیدات هنری را به سمت موضوعاتی بسیار بی ارزش و بی محتوا برده و کمتر به چنین موضوعاتی نگاه عمیق شده است.

,

وی تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر یک اتفاق بزرگی بود که در تاریخ جنگ کشوری رخ داد ولی تاکنون به آن شکل که باید به آن نگاه نشده است  و جای تولیدات هنری آزادسازی خرمشهر در سینما خالی است .

,

وادی نژاد تاکید کرد: کشورهای غربی که در صنعت سینما پیشتاز هستند چطور از قهرمانان کشورشان در تولید آثار سینمایی اسنفاده می کنند و روی آن سرمایه گذاری می کنند که نه تنها برایشان برگشت مالی خوبی دارد بلکه قهرمانان کشورشان را به تمام دنیا می شناسانند .

,

وی تصریح کرد: چه بسا در طول دفاع مقدس و حتی در آزادسازی خرمشهر ما هم از این قهرمانان بسیار داشته ایم ولی چون متولیان فرهنگی مان هیچ دغدغه ای روی این بزرگ مردان ندارند نه تنها در دنیا بلکه در کشور خودمان ایران هم هنوز و هنوز گمنام هستند.

,

وادی نژاد در پایان گفت: در حال حاضر سوژه‌ها و ایده‌های بسیار نویی برای ساخت فیلمهای خوب در کشورمان وجود دارند. هنرمندان دفاع مقدس باید با اقتدار سوژه‌های واقعی که قهرمانان آنها هنوز زنده هستند فیلمهایی بسازند که عزت ملی در آن به نمایش درآید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه