اخبار داغ

سوم خرداد خط بطلانی بر معادلات سیاسی دشمن کشید/ جلوگیری از نفوذ؛خرمشهر امروز کشور است

سوم خرداد خط بطلانی بر معادلات سیاسی دشمن کشید/ جلوگیری از نفوذ؛خرمشهر امروز کشور است
تاکید براین که خرمشهرهای پیش رو به مراتب سخت تر از جنگ نظامی است دلالت بر این دارد که دشمن این باربه ویرانی شهرها و تعدی بر سرزمین ما دست نمیازد بلکه با نفوذ فرهنگی و سیاسی و اجتماعی سعی در تصرف بر کشور دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، بی شک هر سرزمینی در طول تاریخ خود فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است که هریک از آن ها می تواند تجربه ای ذی قیمت برای حفظ دستاوردهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

یکی از سخت ترین گردنه ها که عبور از آن برای انقلاب اسلامی ایران ، بسیار غرور آفرین و ارزشمند است، عملیات افتخارآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر است که با رشادت ها و ازجان گذشتگی سربازان انقلاب پس از ۵۷۸ روز اشغال در روزسوم خرداد سال ۱۳۶۱ به دست آمد.

,

فتح خرمشهر دفاع از استقلال، تمامیت سرزمین، شرف و به ویژه اندیشه ها و باورهای ملت بود، که در سوم خرداد ماه تبلور یافت و معادلات سیاسی .و نظامی دشمنان در منطقه و جهان با شکست مواجه نمود.

,

سوم خرداد را میتوان نقطه ی عطفی در تاریخ ۳۸ ساله انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم ایران در برابر نظام استکبار برشمرد، نیروی ایمان به خدا و توکل در برابر دست نشانده ها و ایادی آمریکا در جنگ نابرابر قدرتها رزمندگان اسلام را پیروز میدان نمود تا برای همیشه خط بطلانی بر معادلات سیاسی دشمن بکشد.

,

, ,

امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ با تبریک پیروزی غیرتمندانه سپاه اسلام در برابر کفر و ظلم خطاب به ملت های هم جوار گفت: شما بدانید آن‌قدر که ابرقدرت‌ها از صدام، این نوکر چشم و گوش بسته، پشتیبانی کردند از شماها که قدرت‌های کوچک و حکومت‌های ضعیف هستید پشتیبانی نمی‌کنند. قدرت‌های بزرگ بیش از آن‌چه از شما استفاده نمایند از شما طرفداری نمی‌کنند. و شماها را برای منافع خویش به هلاکت می‌کشند.

,

پیام تاریخی امام خمینی (ره) در بردارنده ی پیام مهمی بود که نظام استکبار جز بهره برداری از منافع از ملت ها فکر دیگری نیست و روزی که این منافع برای او پایان یابد ملت ها را به هلاکت خواهد کشید که نمونه ای از آن را در بهره برداری های اقتصادی و مالی آمریکا از جهان عرب به وضوح دیده می شود.

,

سفر ترامپ به عربستان سعودی و انعقاد قرارداد بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای فروش تسلیحات به عربستان  جز با هدف منفعت مالی و ایجاد هراس در منطقه نبود.

,

از سوی دیگر با وجود نا آرامی و تنش ها در منطقه خاورمیانه اما امروز ایران باید با نقشه های شوم دشمنان برای نفوذ فرهنگی،سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

,

, ,

رهبر انقلاب در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۹۵ این جنگ را فراتر از جنگ نظامی و نوعی «جهاد» دانستند و افزودند: امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مسئله جهاد باقی است و این جهاد که منطقی قرآنی و اسلامی دارد، «جهاد کبیر» و به معنای «ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین» است.

,

رهبر انقلاب  خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در مراسم خاطرنشان کردند: آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.

,

مقایسه ای بین پیام بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب مشخص می کند که استکبار همچنان به دنبال سست نمودن عقاید و پایه های نظام اسلامی است و آن چه که نظام غرب با آن مشکل دارد نه قدرت هسته ای و نظامی و موشکی بلکه تفکر انقلابی مردم است.

,

, ,

تاکید براین که خرمشهرهای پیش رو به مراتب سخت تر از جنگ نظامی است دلالت بر این دارد که  دشمن این باربه ویرانی شهرها و تعدی بر سرزمین ما دست نمیازد بلکه با نفوذ فرهنگی و سیاسی و اجتماعی سعی در تصرف بر کشور دارد.

,

بصیرت دینی و سیاسی می تواند راهگشای ما در این زمینه باشد دشمن سعی دارد با نفوذ در ارکان سیاسی کشور ودیکته نمودن سیاست های غربی اهداف خود را در کشور پیاده کند.

,

دشمن  با وارد نمودن آثار فرهنگی مخرب غرب و ترویج زندگی بی بند باردرمیان خانواده ها و نسل جوان ،ترویج مصرف گرائی .واردات بی رویه اشیا غیر ضروری و تزئینی ،وتاثیر بر تصمیم گیری های سیاسی با ورود اشخاص تاثیرگذار بر تصمیم سازی ها اندیشه پوچ غرب را حکم فرما کند.

,

نگاهی به .وقایع اخیر نشان می دهد که دشمن با اسنادی مانند ۲۰۳۰ قصد پیاده سازی فرهنگ غربی را دربین نسل های جدید انقلاب دارد .

,

عدم اجرائی نمودن برجام  نیز نمونه ی آشکاری از کارشکنی های دشمن وطراحی  برنامه نفوذ را مشخص و آشکار نمود بنابراین باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور در مسیر پیشرفت و عزت گام برداریم و اجازه عرض اندام نه تنها به حکام مرتجع منطقه بلکه به قدرت‌های زورگو و باج‌گیر بین‌المللی در رأس آن نظام سلطه‌گر و استکباری آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را ندهیم  و گول فریب کاری های سیاسی  انان را نخوریم ….

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه