اخبار داغ

بی توجهی به مناطق محروم در نقده، بسترساز مشکلات فرهنگی

بی توجهی به مناطق محروم در نقده، بسترساز مشکلات فرهنگی
بی توجهی نهادهای مسئول فرهنگی و امنیتی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که معمولا بستر انواع جرم و بزهکاری های هستند باعث شیوع انواع مشکلات اجتماعی به دیگر نقاط شهری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر،علیرغم تلاش هایی که برای بهبود امنیت و ارتقاء سلامت روانی جامعه انجام می شود هنوز هم برخی محله های جرم خیز در نقده هستند که زندگی برای ساکنان آن ها مثل شب تار سخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

خیابان شهید قادری در منطقه شهید سردار روحی یکی از مناطق کمتر توجه شده نقده است که اغلب ساکنان آن مردم زحمتکشی هستند که برای بدست آوردن نان شب مجاهدت میکنند. نه برایشان لغو کنسرت مهم است و نه دغدغه سفر با هواپیمای نو دارند فقط کمی امنیت می خواهند تا دست کم وقتی در کوچه و خیابان شان گردش می کنند کسی برایشان عربده نکشد و مزاحم ناموس شان نشود.

,

یکی از ساکنان خیابان شهید قادری که از سال ۶۷ در آنجا ساکن شده به خبرنگار ما می گوید با مهاجرت افراد غیربومی به این منطقه که بدرستی مشخص نیست ایرانی هستند یا عراقی امنیت منطقه کمتر و کمتر شده بطوریکه فروش مشروبات الکلی و انواع مواد مخدر براحتی در کوچه و پس کوچه های آن انجام می شود . برخی جوانان هم با حالت غیرعادی مزاحم نوامیس مردم می شوند.

,

پیرزن دیگری که ساکن همین محل است به خبرنگار سولدوزخبر میگوید دیگر مثل گذشته ها نمی توانیم به آسانی در کوچه بنشینیم. نگاه های غضبناک جوانانی که شیشه مصرف کرده اند آدم را زهره ترک میکند. پلیس هم اگر سر برسد همه آنها متواری می شوند و بعد از رفتن پلیس دوباره روز از نو روزی از نو.

,

مشهدی یوسف از ریش سفیدان محل هم می گوید اگر چه پلیس گاه گاهی در این منطقه گشت میزند اما اکتفا به گشت فقط رفع تکلیف است.
او عقیده دارد که پلیس و نهادهای ذیربط مثل بهزیستی و شهرداری باید برای رفع محرومیت فرهنگی و عمرانی از این قسمت از شهر حتما برنامه ریزی و اقدام عملی داشته باشند چرا که بی توجهی به چنین مناطقی در نهایت دودش به چشم همه می رود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه