اخبار داغ

به مناسبت سوم خرداد انجام شد؛

تشریح فرماندهان از نقش زنجانی ها در آزاد سازی خرمشهر/تقدیم ۱۵۲ شهید از استان زنجان در عملیات بیت المقدس

تشریح فرماندهان از نقش زنجانی ها در آزاد سازی خرمشهر/تقدیم ۱۵۲ شهید از استان زنجان در عملیات بیت المقدس
فرماندهان زنجانی نقش رزمندگان را در آزاد سازی خرمشهر در گفت و گو های مختلف تشریح کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ش موج رسا؛ نیروهای زنجان در آزاد سازی خرمشهر عاشورایی جنگیدند و اولین نیروهایی بودند که وارد خونین شهر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

"سردار محمود عباسی" فرمانده گردان شهید مطهری زنجان است که به نقش نیروهای زنجانی در عملیات بیت المقدس می پردازد.

,

وی معتقد است، رزمندگان زنجان در قالب گردان های مختلف وارد عملیات بیت المقدس شده و نقش آفرینی های بیشماری را انجام داده اند.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از یکم خرداد مرحله چهارم عملیات بیت المقدس آغاز شد، افزود: دژ بین جاده خرمشهر و دژ مرزی منطقه ‌ای به نیروهای زنجان واگذار شد.

,

سردار عباسی با اشاره به اینکه این منطقه حساس در کنار انبار گمرک خرمشهر واقع شده بود،افزود: سمت چپ محور عملیاتی به جاده اهواز ـ خرمشهر وصل بود و سمت راست نیروهای زنجانی انبارها و نخلستان‌ های بالای خرمشهر قرار داشت.

,

وی با بیان اینکه شب عملیات نیروها در پشت میدان مین مستقر شده و منتظر ماندیم تا نیروهای تخریب میدان را باز کنند،افزود: عملیات شروع شد ولی تخریب‌ چی‌ ها هنوز پاکسازی را به اتمام نرسانیده بودند.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه با مسئول تخریب تماس گرفتم، گفت: ما هنوز میدان را تمام نکرده‌ایم، اما شما نگران نباشید و بیایید،گفت: ما وارد میدان مین شدیم، اما هنوز معبر باز نشده بود و در حالی که بسیاری از رزمندگان روی مین ها بودند، ما را به عبور از محل های امن دعوت می کردند.

,

, ,

سردار عباسی گفت: با عبور از مین ها در گمرک تیربار به دست ایستاده و نیروها را به گمرک هدایت می‌کردم در همین لحظه یکی به شانه ‌ام زد، برگشتم،شهید کاظمی و شهید خرازی بودند که گفتند «احسنت به نیروهای زنجان، واقعا عاشورایی جنگیدند».

,

وی با بیان اینکه گردان ما اولین گردان بود که وارد دروازه خرمشهر شد،گفت: شهید حمید باکری و من و شهید کاظمی ( فرمانده لشکر) با هم بودیم.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه آخرین مرحله عملیات به پایان رسید و دو گردان از نیروهای زنجانی به عنوان اولین نیروها وارد خرمشهر شدند،افزود: من و شهید باکری اولین کسانی بودیم که وارد مسجد خرمشهر شدیم.

,

سردار جهانبخش کرمی نیز با تشریح نقش رزمندگان زنجان در عملیات بیت المقدس، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس از مهمترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان زنجانی در چهار مرحله آن خط شکن بوده اند.

,

وی با بیان اینکه طی این عملیات 5 هزار و 500 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد،افزود: در هر چهار مرحله این عملیات نیروهای زنجانی حضور تاثیرگذاری داشته و در زمان آزاد سازی نیز رزمندگان زنجان حضور داشتند.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نزدیک به 20 هزار عراقی نیز در این عملیات به اسارت گرفته شدند.

,

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد اسرای این عملیات در مقایسه با دیگر عملیات ها بی سابقه و بی نظیر است، خاطرنشان کرد: استان زنجان نزدیک به 3 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که  170 نفر از رزمندگان زنجان در سوم خرداد در عملیات آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت ‌المقدس به شهادت رسیدند. 

,

سردار کرمی با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس در تاریخ دفاع مقدس سرنوشت ساز بود، افزود: رزمندگان زنجانی در آزاد سازی خرمشهر حضور چشمگیر و موثری داشتند.

,

وی با بیان اینکه رزمندگان زنجانی در چهار مرحله عملیات بیت المقدس هم خط شکن بوده شش گروه از سپاه پاسداران و بسیج در آزاد سازی خرمشهر نقش ایفا کردند، ادامه داد: در عملیات بیت المقدس از استان زنجان گردان های 8 نجف و 7 ولیعصر حضور داشتند.

,

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه رزمندگان اسلام با وحدت، همدلی و گوش به فرمان ولایت بودن جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، افزود: حماسه‌های رزمندگان زنجانی هرگز فراموش نمی ‌شود.

,

سردار کرمی با اشاره به اینکه ملت ایران با لبیک ‌گویی به ندای امام خمینی (ره) در جبهه ‌های حق علیه باطل شرکت کرده و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور در دست دشمنان بیفتد، افزود: عملیات بیت ‌المقدس موجب آزادسازی خرمشهر پس از 20 ماه تصرف شد.

,

وی با اشاره به مراحل اجرای این عملیات از سوی سرداران جوان گفت: عملیات بیت‌ المقدس در نهم اردیبهشت ماه سال 61 ، با قرائت سوره فتح، 30 دقیقه پس از نصف شب با رمز یا علی ‌بن ‌ابی طالب از قرارگاه کربلا آغاز شد.

,

 فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله دوم عملیات 16 اردیبهشت ماه همان سال ساعت دو شب آغاز شد و با دور زدن دشمن رزمندگان به خرمشهر رسیدند، گفت: مرحله سوم عملیات بیت ‌المقدس 19 اردیبهشت ماه همان سال آغاز و پس از نبرد سنگین بین نیروهای ایرانی و عراقی،دشمن مجبور به عقب ‌نشینی از سرزمین خرمشهر شد.

,

سردار کرمی با اشاره به آغاز مرحله چهارم این عملیات در یک خرداد از ساعت 1.30 شب گفت: نهایتاً رزمندگان در سوم خرداد ماه وارد خرمشهر شده و خونین شهر پس از  500 روز محاصره آزاد شد.

,

وی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، عملیات بیت‌المقدس را از عملیات ‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: عملیات بیت ‌المقدس از عملیات ‌های بزرگ و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس محسوب می‌ شود.

,

, ,

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سوم خرداد روز سرنوشت ‌سازی در تاریخ جنگ محسوب می‌ شود، افزود: به دلیل فداکاری‌ های رزمندگان در این عملیات امام خمینی (ره) فرمودند: "من بر دست و بازوی رزمندگان بوسه می‌ زنم".

,

سردار کرمی با اشاره به مسائل استراتژیکی و سوق ‌الجیشی منطقه خرمشهر و یادآوری این نکته که دشمن حاضر نبود این منطقه را از دست دهد، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر یکی از اقدامات بزرگی بود که به دست رزمندگان ایرانی به انجام رسید و در این عملیات بسیجیان و جوانان زنجانی نقش مهمی را ایفا کردند.

,

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر و غافلگیری رژیم صدام با همه امکاناتی که داشت برای دشمن و حامیانش قابل تصور نبود، گفت: رزمندگان اسلام از جان خود گذشتند تا خرمشهر را به آغوش میهن اسلامی بازگردانند.

,

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه کم سن ترین شهید این عملیات نوجوان 11 ساله خدابنده ای است، گفت: در این عملیات،شرایط برای هر دو طرف حساس بود و هر دو طرف تلاش می ‎کردند به اهداف خود برسند که ۶۰ هزار نیروی عراق با همه تجهیزات و پشتیبانی در منطقه عملیاتی بیت ‎المقدس حضور داشتند.

,

سردار کرمی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار کشته و مجروح از دشمن و ۱۹ هزار اسیر نتیجه عملیات بیت ‎المقدس بود، افزود: حضرت امام فرمودند: "فتح خرمشهر فتح ارزش‎های اسلامی است".

,

وی گفت: فرماندهان جوان سپاه،ارتش و بسیجی عملیاتی طراحی کردند که با دور زدن دشمن، اجرایی شد و تنها با اعتقاد و ایمان رزمندگان اسلام پیروزی نصیب ایران شد.

,

وی وحدت ارتش، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح و شور و شوق در بین رزمندگان اسلام از دیگر دلایل موفقیت این عملیات عنوان کرد و افزود: ۱۱۲ گردان سپاهی و بسیجی و ۴۵ گردان ارتش در این عملیات حضور داشته و این وحدت موجب پیروزی شد.

,

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان افزود: رزمندگان اسلام با اوج فداکاری وارد خرمشهر شده و با فریاد الله اکبر، یا حسین و یا زهرا خرمشهر را که به خونین شهر تبدیل شده بود،آزاد کرده و صحنه‎ های بسیار زیبایی را خلق کردند./

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه