اخبار داغ

یکی از رزمندگان شهرستان سامان:

فرماندهی مقتدرانه حضرت امام و ولایت پذیری رزمندگان اسلام عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس بوده است

فرماندهی مقتدرانه حضرت امام و ولایت پذیری رزمندگان اسلام عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس بوده است
سهراب بابادایی از رزمندگان شهرستان سامان با اشاره بر اینکه یکی از عوامل شکست دشمن در فتح خرمشهر اصل غافلگیری بود، ابراز کرد: فرماندهی مقتدرانه حضرت امام و ولایت پذیری رزمندگان اسلام عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهراب بابا دایی در گفتگو با سامان ما با بیان اینکه عملیات بیت المقدس طی 4 مرحله در 10 اردیبهشت سال 1361  با بیش از 300 گردان رزمی در منطقه جنوب آغاز و طی مدت 24 روز توانست ضربه ای جبران ناپذیر بر پیکر ارتش بعث عراق وارد کند ، اظهار داشت: عملیات الی بیت المقدس که بعلت توقف  آن در خطوط مرزی به عملیات بیت المقدس نام گرفت و در ساعت 30 دقیقه بامداد مورخه 10 اردیبهشت سال 1361  با رمز یا علی بن ابیطالب از 3 محور آغاز شد .

بابادایی با اشاره بر اینکه درجبهه شمالی عملیات بیت المقدس پس از شکسته شدن خطوط دفاعی دشمن و به محاصره در آمدن نیروهای عراقی در شهر هویزه ، راه ارتباطی دشمن از جنوب منطقه بستان با آنها قطع شد ، بیان داشت:  تنها راه کمک رسانی به آنها از جنوب منطقه هویزه و طلائیه و کوشک بود زیرا پشت سرشان باتلاقهای هورالهویزه قرار داشت و این خود سبب گردید دشمن کمی خود را به عقب بکشاند تا در محاصره بیشتر ایرانیها قرار نگیرد .

وی با بیان اینکه سخت ترین منطقه نبرد در عملیات ، مربوط به قرارگاه جنوبی منطقه ( نصر) بود که بعلت حساسیت منطقه و نزدیکی آن با شهر خرمشهر ، دشمن سرسختانه مقاومت کرد اذعان داشت:  تلفات سنگینی را تیپهای 27 محمد رسول الله و 14 امام حسین (ع) در پاتکهای آن متحل شدند .

بابادایی افزود: یکی از گردانهای تیپ محمد رسول الله ، گردان سلمان بفرماندهی شهید حسین قجه ای و یکی از گردانهای تیپ امام حسین ، گردان امام سجاد بفرماندهی شهید زال یوسف پور بودند که هر دو فرمانده در پاتک دشمن شهید شدند .

وی با بیان اینکه صدام اصلا فکر نمی کرد که خطوط دفاعی عراق به این زودی از هم بپاشد  عنوان کرد: از همان موقع بود که صدام پیشنهاد پایان جنگ و قبول قطعنامه 598و به رسمیت شناختن مرزهای بین المللی با ایران داد.

بابادایی با بیان اینکه ایران بلافاصله بعداز عملیات بزرگ فتح المبین، عملیات بیت المقدس را انجام داد ، تصریح کرد: همچنین آزاد سازی شهرهایی مثل هویزه، دارخوین، جاده اهواز - خرمشهر و بخصوص خرمشهر که نشان از اقتدار نیروهای مسلح ایران و ضعف و سردرگمی نیروهای عراقی را در اذهان بین المللی در پی داشت.

سهراب بابادایی گفت: صدام گفته بود اگر ایرانیها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را به انها میدهم.

وی یکی از عوامل شکست دشمن را اصل غافلگیری عنوان کرد و تصریح کرد: دشمن اصلا فکر نمی کرد ایران بعد از عملیات فتح المبین بتواند عملیات گسترده انجام دهد به همین خاطر اکثرا در شب اول عملیات با لباس راحتی اسیر شدند.

بابادایی تاکید کرد: از دیگر عوامل پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس روحیه بالای رزمندگان اسلام  و روحیه ضعیف نیروهای عراقی بعد از شکست عملیات فتح المبین در درجه اول فرماندهی مقتدرانه حضرت امام و ولایت پذیری رزمندگان اسلام از عوامل پیروزی بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه