اخبار داغ

جانشین ناحیه مقاومت بسیج:

فتح خرمشهر الهام بخش ترین رخداد تاریخی جهان است

فتح خرمشهر الهام بخش ترین رخداد تاریخی جهان است
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب گفت:فتح خرمشهر یکی از الهام بخش ترین رخدادهای تاریخی جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،‌سید حسن فاطمی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر رو به پاس همه تلاش های رزمنده های ایران اسلامی گرامیداشت و گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر که از رهگذر شجاعت، رشادت و فداکاری های وصف ناپذیر رزمندگان اسلام و فرزندان مؤمن و مجاهد ملت ایران در عملیات غرورانگیز و شگفت آور بیت‌المقدس در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ و در اوج جنگ تحمیلی هشت ساله رقم خورد از الهام بخش ترین حوادث و رخدادهای تاریخی در این سرزمین به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

وی عملیات آزادسازی خرمشهر را یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در جنگ تحمیلی برشمرد و اظهار داشت: همه پشت سر امام ایستادند و بر اساس فرمان امام (ره) عمل کردند و با ایستادگی و مقاومت، سینه را جلوی گلوله های دشمن سپر کردند و موفق شدند خرمشهر را از دست رژیم بعثی باز پس گیرند.

,

فاطمی با بیان اینکه روحیه جهادی و انقلابی را باید به نسل جوان و آینده سازان کشورایران اسلامی انتقال داده شود، افزود: امیدوارم با ادای تکلیف بتوانیم میدان عشق و امید را برای جوانان گسترش دهیم و جوانان را بیشتر با ارزش های انقلاب، ارزش های اسلامی و دفاع مقدس و غرور ملی خود آشنا کنیم.

,

انشین ناحیه مقاومت میناب تصریح کرد: همۀ ویژگی‌های جانبازان، ایثارگران، آزادگان و شهدای عزیزمان درسی است برای نسل امروز و فردا تا فضای انقلابی‌گری زنده و تابنده بماند.

,

وی گفت: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و از نظر سیاسی عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد، این عملیات سه هفته ادامه داشت و نیروهای عراقی منطقه با هدف آغاز عملیات دفاعی از خرمشهر عقب نشینی کردند و سرانجام در سوم خرداد۱۳۶۱ نیروهای ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق در آمده بود آزاد کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه