اخبار داغ

سفیر سابق ایران در عراق:

ترامپ به دنبال بهره‌کشی اقتصادی از عربستان است

ترامپ به دنبال بهره‌کشی اقتصادی از عربستان است
سفیر سابق ایران در عراق گفت: هدف سفر ترامپ بهره‌کشی‌های اقتصادی است که در اظهارات وی این مهم مشهود بوده؛ چراکه گفته است باید شیر این گاو را دوشید و بعد آن را دور انداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کاظمی قمی، سفیر سابق ایران در عراق در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون سفر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به  منطقه غرب آسیا و عربستان سعودی اظهار کرد: اولین سفر هیئت حاکمه آمریکا به منطقه غرب آسیا نشان بر اهمیت راهبردی این منطقه در بین کشورهای جهان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق بیان کرد: بنا به اظهارات آمریکایی‌ها این سفر برای کمک به برقراری صلح و دوستی در منطقه و جهان و مبارزه با تروریسم و اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه بود، اگر قراردادهای تسلیحاتی بسته شد و ناتوی عربی و عبری شکل گرفت، هدف اصلی برقراری ائتلاف به بهانه کمک به صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم، در حقیقت مبارزه با جبهه مقاومت و به خصوص ایران است.

,

 

,

کاظمی قمی عنوان کرد: آنچه که در اظهارات آمریکایی‌ها و حکام ارتجاعی شنیده می‌شود باید به این نکته توجه کرد که آمریکایی‌ها خود متهم اصلی حامی تروریست هستند از تشکیل جوخه‌های مرگ تا حمایت و هدایت از گروه‌های تروریستی و شکل دادن و حمایت از جنگ‌های نیابتی در همه زمینه‌ها نشان‌دهنده رد پای آمریکا در همه جنایات منطقه قابل مشاهده است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در پرونده سیاه حکام ارتجاعی عرب منطقه همکاری با جنایات آمریکا دیده می‌شود و همراه با آمریکا این فجایع را در منطقه به وجود می‌آورند.

,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق اضافه کرد: این کارهای آمریکایی‌ها و هم پیمانان آن‌ها برای بی‌ثبات سازی منطقه است و هدف از سفر آمریکایی‌ها به منطقه منافع خود آن‌ها است.

,

 

,

 

,

کاظمی قمی با تأکید بر اینکه برای آمریکایی‌ها کشته شدن میلیون‌ها انسان حتی با سلاح‌های آن‌ها ارزشی ندارد و مهم نیست، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال مقابله با کشورهای مردم سالار و مشخصا ایران که نظامی مردم سالار دارد و در حال الگو شدن برای سایر کشورها است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه هدف استکبار مقابله با مقاومت‌های منطقه‌ای و کشورها است، تأکید کرد: آمریکا به دنبال ایجاد و تثبیت سلطه رژیم اشغالگر قدس در منطقه است که این مورد از همان نقشه خاورمیانه بزرگ نشأت می‌گیرد.

,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق ابراز کرد: آمریکا به دنبال ایجاد هژمونی خود در منطقه است و به بهانه این ائتلاف قصد کمک به ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان و مقابله با تروریسم که عملا با روشی جدید و بدون لشگرکشی به دنبال ایجاد همان هژمونی آمریکا در منطقه است.

,

 

,

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: هدف دیگر آن بهره‌کشی‌های اقتصادی است که در اظهارات ترامپ این مهم مشهود است چراکه گفته است باید شیر این گاو را دوشید و بعد آن را دور انداخت.

,

 

,

وی ادامه داد: این حرکت آمریکا به نفع مردم و منطقه نیست و در این سفر به دنبال علنی کردن روابط مخفیانه حکام ارتجاعی عرب و اسرائیل و تحمیل اراده اسرائیل بر این کشورها است.

,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا از ابتدای انقلاب تا به امروز و به ویژه از سال 2001 تا به امروز در تمامی طرح‌ها آن‌ها شکست خوردند و ایستادگی جبهه مقاومت، به ویژه جمهوری اسلامی و ایستادگی ملت‌ها باعث شکست خوردن این طرح‌ها شده است.

,

 

,

کاظمی قمی یادآور شد: این اقدامات آمریکا و همراهی این حکام ارتجاعی باعث بی‌ثباتی و افزایش تروریسم در منطقه است و در برابر آن ایستادگی جبهه مقاومت می‌تواند این حرکات را ناکام بگذارد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: تجربه این چند سال نشان بر این دارد، آمریکایی روزی تمام افغانستان زیر پوتین‌های ظلم سربازانش قرار داشت، در اثر ایستادگی ملت‌ها و رویش‌های جدید مقاومت باعث می‌شود نه تنها آمریکایی‌ها سلطه گذشته خود را نمی‌توانند برگردانند بلکه افول قدرت پوشالی آن‌ها را بر خلاف ژست قدرت‌نما، نیز قابل مشاهده است.

,

 

,

سفیر سابق ایران در عراق عنوان کرد: پایه‌های حکومت آل سعود نیز بر خلاف این قلدری‌ها بسیار لرزان و فروریزی این رژیم بسیار نزدیک است که بر اساس مقاومت مردم این مهم دست یافتنی می‌باشد چراکه اراده خدا بر حمایت از مستضعفان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه