اخبار داغ

روحانی و گره زدن مذاکره با موافقت رهبر انقلاب

روحانی و گره زدن مذاکره با موافقت رهبر انقلاب
دکتر روحانی در نشست خبری و در پاسخ به اینکه چه برنامه ای برای رفع تحریم ها دارد؟ با زیرکی سعی کرد که موافقت مقام معظم رهبری را شرط انجام این مذاکرات اعلام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل کوگانا،دکتر روحانی در نشست خبری و در پاسخ به اینکه چه برنامه ای برای رفع تحریم ها دارد؟ پاسخ داد که او با مذاکره بیشتر در دولت دوازدهم به دنبال رفع هرچه بیشتر تحریم ها خواهد بود و با زیرکی سعی کرد که موافقت مقام معظم رهبری را شرط انجام این مذاکرات اعلام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,

در حقیقت صحبتهای او بیانگر این بود که او و همراهان اصلاحطلبش در دولت، به دنبال مذاکرات بیشتر و یا همان برجام 2و 3 بوده و تنها مانع انجام این مذاکرات، مقام معظم رهبری هستند. 

,

این درحالی است که روحانی چندماه قبل هم در سخنانی گفته بود که ما به دنبال برجام دو و سه هستیم و مقام معظم رهبری نیز در واکنش به اینگونه صحبت ها در سخنرانی آغاز سال خود در مشهد اعلام کردند و صریحا تصریح کردند که برجام دو و سه معنا ندارد.

,

 ملت همیشه در صحنه ایران از زبان حضرت آقا شنیده‌اند که فرمود: «بنده در جزئیات مذاکره دخالت نکردم» و یا فرمودند: «اینکه حالا گفته بشود جزئیات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست».

,

صحبتهایی که حاکی از این است که در دولت دوازدهم این گونه صحبتها بیشتر مطرح خواهد شد و دولت برای اینکه بتواند خود را از بار مسئولیت در مورد حل مشکلات اقتصادی رها کند، به دنبال مذاکرات دیگر با کشورهای غربی بویژه آمریکا باشد و از همین ابتدا به دنبال زمینه سازی برای این نوع اقدامات است تا حتی در صورت عدم موفقیت در برنامه های خود، بتواند بار مسئولیت را بر دوش دیگران بی اندازد.

,

اما نکته مهم این است، همانطور که برجام نتیجه و پیامد اقتصادی مثبتی برای کشور نداشت و بدعهدی طرفهای مقابل را نشان داد، اینگونه مذاکرات نه تنها به نتیجه ای نخواهد رسید بلکه مسیر عبور از سیاستها و مبانی فکری و انقلابی نظام را خواهد گشود.

,

علاوه بر این باید به نکاتی که در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در طی سال های اخیر و در دوران فشار تحریم ها مطرح شده توجه داشت که تنها رمز موفقیت برای عبور از مشکلات و بحران های اقتصادی و سیاسی، تکیه بر توان و حمایتهای داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است نه تکیه بر وعده و وعیدهای دولتهای سلطه طلب غربی. چرا که این دولت ها در هر زمان به دنبال جلب حداکثر منافع خود هستند و نه منافع دیگران.

,

علوی تبار

,

انتهای پیام/

 
,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه