اخبار داغ

پس از آزادسازی؛

نخستین موذن مسجد جامع خرمشهر که بود؟

نخستین موذن مسجد جامع خرمشهر که بود؟
یکی از شهدای گرانقدر ماهدشت کرج نخستین اذان را بر بلندای مسجد جامع خرمشهر قرائت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  «طنین شهر»، روز سوم خرداد سال 61،  یکی از به یاد ماندنی ترین روزها در تاریخ ایران اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  «, طنین شهر, »، روز سوم خرداد سال 61،  یکی از به یاد ماندنی ترین روزها در تاریخ ایران اسلامی است.,

در این روز همت مردانی شجاع و مومن که با دست خالی به قلب دشمن حمله ور شدند به ثمر نشست و آنان توانستند با نیروی اراده و ایمان دشمن تا دندان مسلح را به عقب برانند.

,

, , ,

 

,

اکنون بر کسی پوشیده نیست که آزادسازی خرمشهر انگیزه رزمندگان و تمام ملت ایران را برای دستیابی به پیروزی کامل دوچندان کرد و سبب شد تا ایران، پیروز این جنگ تحمیلی باشد.

,

شاید ماندگارترین صدایی که هربار نیز در این ایام شنیده می شود و تا باز هم برایم تازگی دارد و شادی آور است،  صدای گوینده رادیوی آن سال ها باشد که با غرور گفت: شنوندگان عزیز توجه فرمائید، خرمشهر شهر خون آزاد شد...

,

این صدا و جمله غرور آفرین در کُنج خاطرات هر ایرانی جای دارد، اما آن روز رزمندگان حاضر در خرمشهر علاوه بر این پیام غرور آفرین نوای گوش نواز دیگری را هم شنیدند که به جان خسته شان قوت دوباره بخشید.

,

نوای اولین اذان بر بلندای فروریخته مسجد جامع خرمشهر.... و افتخاری که پس از آن  نصیب البرز نشینان شده است چرا که اولین اذان پس از فتح خرمشهر از حنجره شهید "حاج علی گروسی" از اهالی غیرتمند ماهدشت کرج گفته شد، اذانی که پژواکی الهی داشت و  گویا در گوش تمام شهرهای ایران پیچید .

,

در آن روز به یادماندنی در خرمشهر هرکه به ندای حی علی الجهاد "خمینی(ره) "لبیک گفته بود با شنیدن حی علی الصلاه" گروسی" خودش را به مسجد رساند و جلوه ای از خلوص و ایمان در مسجد نمایان شد.

,

 

,

, , ,

 

,

 

,

در ادامه فرازی از وصیت نامه این شهید بزرگوار خطاب به همسر گرانقدرش را می خوانید:

, در ادامه فرازی از وصیت نامه این شهید بزرگوار خطاب به همسر گرانقدرش را می خوانید:,

همسر گرامی سلام علیکم امیدورم که از با خبر شدن شهادت من ناراحت نباشید گر چه سخت است و بسیار مشکل ومیدانم که چقدر سخت است اما تمام مشکلات و سختی ها را برای رضای خدا تحمل کن وخواست خدا هر چه که باشد همان است "وما یشاعون الا ما یشاالله" هیچ مشیتی جز مشیت الهی نیست .

,

خداوند انشاء الله به شما اجر وصبر عنایت بفرماید وهمچنین سلام مرا به زینب کوچولو برسان واز او مواظبت کن واو رابا تربیتی درست و صحیح وسالم بزگ نماواما فرزند دیگری که خداوند عطا نموده چنانچه پسر بود نام او را سجاد وچنانچه دختر بود نام اورا "مرضیه"بگذارید و سلام مرا به پدرو مادر و برادرانت برسان و در مورد کتابخانه ای که در منزل دارم چنانچه نیاز نداشتی کلیه آنها را به کتابخانه بسیج محل هدیه نمائید و چند سفارش دیگر : محل دفنم در قطعه شهدا مرد آباد(بی بی سکینه ) باشد و نماز بنده در مرد آباد توسط حجت السلام و المسلمین حاج آقا سعادتی امام جمعه محترم مرد آباد خوانده شود.

,

در خاتمه از کلیه کسانی که ما را می شناسند مجددا می خواهم که انشاالله مرا حلال کرده و ببخشند ، مخصوصا برادران عزیز بسیجی حوزه 9 مرد آباد که مدتی را در خدمتشان و در خدمت اسلام بودیم به شما سفارش دارم که جبهه ها را خالی نگذارید و جنگ را فراموش نکنید و راه شهدا را ادامه دهید و یاد آنها را زنده نگه دارید.

,

در خاتمه از مادر مهربان و برادران و خواهران و کلیه فامیلها و دوستان و آشنایان خداحافظی می کنم . خدا نگه دار شما ، دعا به جان حضرت امام را فراموش نکنید و همچنین دعا برای پیروزی نهائی رزمندگان عزیز که در جبهه ها می جنگند را فراموش نکنید. (شهیدان زنده اند الله اکبر) (بخون آغشته اند الله اکبر) والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار وصیت نامه بنده حقیر و ناتوان علی گروسی - جبهه جنوب

,

تاریخ (64/11/6)

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه