اخبار داغ

در گفتگو با ناشر و نویسنده ارزشی دفاع مقدس؛

دولت ها نمی توانند مسیر انقلاب را عوض کنند/ دولت ها حکم قرارگاه زمان جنگ را دارند

دولت ها نمی توانند مسیر انقلاب را عوض کنند/ دولت ها حکم قرارگاه زمان جنگ را دارند
مخدومی گفت: دموکرات مردهای انقلابی اهل سنت روستایی در سنندج را به اسارت می برد و آن ها را مجبور می کرد تا برای جنگ با مردم به دموکرات بپیوندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیم مخدومی متولد 1345 در ورامین ،نویسنده سه اثر برجسته‌ای که رهبر معظم انقلاب بر آنها تقریظ نوشته‌اند می باشد  و از آثار برجسته  او می توان کتاب جنگ پابرهنه ها کتاب منتخب دفاع مقدس، نرگس، مالک خیبر و پروانه‌های عرصه خبر را نام برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در سالروز حماسه سوم خرداد در گفتگو با خبرنگار سایت خبری زنان قم، اظهار داشت: سوم خرداد در واقع یک نماد در تاریخ انقلاب است ،پیروزی‌های در طول انقلاب و دفاع مقدس داشته ایم که همه آن ها با ایستادگی مردم به دست آمده است.

, سایت خبری زنان قم,

 

,

فتح خرمشهر نماد ملی در تاریخ انقلاب است

, فتح خرمشهر نماد ملی در تاریخ انقلاب است, فتح خرمشهر نماد ملی در تاریخ انقلاب است,

وی افزود: اوج ایستادگی، مقاومت، ایثار، فداکاری و در نتیجه بزرگترین تاکتیک در فتح خرمشهر اتفاق افتاده است و همان طور که از فتح مکه ، به عنوان یک نماد و یک نقطه‌ی عطف در تاریخ اسلام به آن افتخار می‌شود، در تاریخ انقلاب هم فتح خرمشهر باید به عنوان یک نماد بزرگ ملی و تاریخی برای همیشه مورد توجه قرار بگیرد که این می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ در اعصار آینده باشد.

,

مخدومی اضافه کرد: نماد سوم خرداد صرفأ نظامی نیست و نسل‌های آینده می توانند از آن در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کنند. این نماد در تمام حوزه‌ها کاربرد دارد که اگر یک انسان با اراده و مصمّم در برابر نشدنی‌ها قرار بگیرد، اما به خود ایمان و اطمینان داشته باشد که اگر ایستادگی و مقاومت کند و در عین حال بر حق باشد، می‌تواند ناشدنی‌ها را ممکن سازد.

,

 

,

عدم انتقال صحیح ادبیات دفاع مقدس به آیندگان، آسیب پذیر است

, عدم انتقال صحیح ادبیات دفاع مقدس به آیندگان، آسیب پذیر است, عدم انتقال صحیح ادبیات دفاع مقدس به آیندگان، آسیب پذیر است,

وی تصریح کرد: رسالت ادبیات دفاع مقدس، انتقال نمادها به نسل های آینده است که اگر این انتقال به درستی انجام نشود منجر به بی اطلاعی آیندگان می گردد و یا با انتقال غلط و مغرضانه‌ی دیگران، اطلاعات ناصحیحی به نسل ها می‌رسد که  قطعاً برداشت‌های ناخوشایندی از این نمادها خواهند داشت.

,

نویسنده و ناشر دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس در یک مقطع، نسلی را برای مقاومت آماده کرد و ادبیات دفاع مقدس که به اندازه‌ی دفاع مقدس بها و ارزش دارد همان آماده سازی را برای نسل‌هایی که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند، انجام می دهد و درس ایستادگی، مقاومت و حرکت جهادی می دهد.

,

وی با تأکید بر این مطلب که ادبیات دفاع مقدس حرکت جهادی و روحیه‌ی انقلابی را انتقال، تقویت، تثبیت و ماندگار می‌کند، افزود: همان گونه که دفاع مقدس توسط مردم و دولتمردان جلو می رفت، ادبیات دفاع مقدس نیز باید این گونه باشد، یعنی دولتمردان و مردم با هم پای کار باشند.

,

مخدومی با بیان این که در مقطعی از دفاع مقدس برخی دولتمردان کار را زمین گذاشتند، افزود: گاهی اوقات از دولت ها بوی خیانت می آمد و گاهی برعکس بود که هیچ کدام از این موارد نتوانست مانع ایفای نقش مردم شود یعنی در مقطعی شاهد بودیم مردم در عین حال که با دشمن متجاوز بیرونی مبارزه می‌کردند، با دولت خودشان هم مانند بنی‌صدر که ممانعت ایجاد می کرد در حال مبارزه بودند.

,

وی تأکید داشت: این انقلاب، متعلق به دولت‌ها نیست بلکه  برای همه انسان های امروز و نسل‌های آینده هم می باشد بنابراین دولت‌ها نمی‌توانند مسیر انقلاب را عوض کنند و مردم پاسدار واقعی این انقلاب هستند.

,

 

,

دولتمردان از نویسندگان دفاع مقدس حمایت نکرده اند

, دولتمردان از نویسندگان دفاع مقدس حمایت نکرده اند, دولتمردان از نویسندگان دفاع مقدس حمایت نکرده اند,

مخدومی حمایت دولت و مسئولان از نویسندگان دفاع مقدس را ضروری دانست و افزود: برخی نقش‌ها توسط دولت‌ها ایفا می‌شود زیرا نگاه دولت‌ها نگاه کلی و بین المللی و از بالا به پایین است در صورتی که ممکن است افق دید مردم به دلیل این که در جایگاه رصد در این ارتفاع نیستند، متفاوت باشد به همین دلیل دولت‌ها مثل قرارگاه‌ها در زمان جنگ هستند.

,

وی اضافه کرد: در زمان جنگ از یک رزمنده‌ی پیاده انتظار نداشتیم بتواند کل جبهه دشمن و خودی را رصد و استعدادها را ارزیابی کند، اما قرارگاه‌ها این زمینه را فراهم می‌کردند و برای رزمنده نقشه راه طرح می کرد یعنی دولت‌ها با توجه به ابزار و وزارتخانه‌هایی که در دست دارند، باید جامعه‌ی خودشان را به درستی ارزیابی کنند.

,

 

,

مخدومی با ابراز تأسف از سنتی شدن سیاست ترجمه‌ی آثار دفاع مقدس، گفت: ترجمه کتب ارزشی دفاع مقدس سازوکار حساب شده ای ندارد و آن دیده ‌بانی‌ که باید صورت بگیرد که کدام کتاب در حوزه خلیج فارس و یا  در اروپا و آمریکا و ... می‌تواند کاربرد داشته باشد وجود ندارد بنابراین قطعاً به کمک وزارتخانه‌هایی که این ارتباطات و شناخت را نسبت به کشورها و مناطق مختلف دارند نیاز است که متأسفانه تا به امروزهیچ گونه کمکی از دولتمردان  در این راستا ندیده ایم و برای ما جزء آمال و آرزوها شده است.

,

 

,

"گلین عروس سرخ پوشان" داستان واقعی از وفاداری مردان بی سوادی است که بصیرت و ایمان کامل داشتند

, "گلین عروس سرخ پوشان" داستان واقعی از وفاداری مردان بی سوادی است که بصیرت و ایمان کامل داشتند, "گلین عروس سرخ پوشان" داستان واقعی از وفاداری مردان بی سوادی است که بصیرت و ایمان کامل داشتند,

وی از کتاب جدید خود با عنوان  «گلین عروس سرخ پوش» خبر داد و گفت: قصه این کتاب بر اساس واقعیت و مربوط به یک روستایی در سنندج است که دموکرات  مردهای انقلابی اهل سنت روستا را به اسارت می برد و آن ها را مجبور می‌کند تا به دموکرات بپیوندند و با مردم بجنگند و آن ها هم نمی‌پذیرند و در این راستا سختی‌ها و شکنجه های زیادی متحمل می شوند.

,

 

,

مخدومی در ادامه داستان این کتاب گفت: گاهی در جلوی چشم اسرا، تعدادی از آن ها را به شهادت می‌رسانند ومی گفتند در صورتی که به امام خمینی توهین کنید آزادتان خواهیم کرد و آن مردان مقاوم و وفادار به انقلاب هرگز حاضر به توهین نشدند زیرا تمام تلخی‌ها، سختی‌ها، تبعیض‌ها و فسادهای طاغوت را دیده بودند و تا به انقلاب رسیدند. با توجه به این که رهبر انقلاب، یک شیعه مذهب هست اما آن ها در وجود این رهبر شیعه، آنقدر فضیلت می‌بینند که حتی حاضر نیستند کوچکترین توهینی داشته باشند و عدم توهین آن ها منجر به شکنجه های سخت می شود.

,

 

,

وی افزود : داستان این کتاب این را نه تنها مردم کردستان،بلکه همه مردم ایران باید سینه به سینه برای آیندگان نقل کنند تا همگان بدانند در یک زمانی، مردمی فقیر، کارگر، مستضعف، روستایی که اکثرأ بی سواد هم بودند آنقدر بصیرت،معرفت،شعور ،آگاهی و ایمان بسیار قوی‌ داشتند که سختی‌های بسیار زیادی را با ایستادگی متحمل شدند و توانستند دشمن را به زانو در آورند.

,

 موحده سادات اسلامی

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه