اخبار داغ

مشاور کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

مناطق آزاد پایگاه‌های بسیار خوبی برای ورود کالای قاچاق با پوشش قانون هستند/هرگونه کالای قاچاق در کشور باید امحاء شود

مناطق آزاد پایگاه‌های بسیار خوبی برای ورود کالای قاچاق با پوشش قانون هستند/هرگونه کالای قاچاق در کشور باید امحاء شود
عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرگونه کالای قاچاق باید در کشور امحاء شود، گفت: مناطق آزاد پایگاه‌های بسیار خوبی برای ورود کالای قاچاق در لفافه قانون هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کارایرانی، ناصر عاشوری مشاور کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کالای قاچاق در کشور اظهار داشت: طی چند سال اخیر برنامه ریزی‌هایی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای مقابله با این معضل  داشته  بسیار خوب بوده و این روند باید ادامه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارایرانی,

وی با عنوان اینکه قاچاق پدیده تازه‌ای نیست که فقط ایران با آن دست به گریبان باشد، بیان داشت: تمامی دستگاه‌های ذیربط با موضوع قاچاق مثل نیروی انتظامی، مرزبانی، گمرک و .... باید برای مقابله با این معضل دست به دست هم دهند چراکه قاچاق پدیده ای نیست که مختص به امروز باشد به همین خاطر باید دنبال راه حلی منطقی برای حل این معضل پیدا کرد.

,

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ورود کالای قاچاق به کشور هم حق و حقوق دولت پرداخت نمی‌شود و هم اینکه قاچاق خود ذاتا مفسده برانگیز است به همین خاطر قوانیی که وضع می‌شود نباید به تشدید این وضعیت کمک کند.

,

عاشوری با بیان اینکه تصویب برخی قوانین به شدت گرفتن ورود کالای قاچاق به کشور کمک می کند، اظهار داشت: نباید قوانینی وضع شود که این قوانین جدید باعث ایجاد روزنه‌هایی برای افزایش قاچاق در کشور شود برای مثال توسعه مناطق مرزی و مناطق آزاد پایگاه‌‌های بسیار خوبی برای ورود کالای قاچاق هستند.

,

وی با توجه به اینکه متاسفانه در مناطق آزاد کالای قاچاق بصورت ظاهرا قانونی وارد کشور می‌شود، افزود:سیاست‌هایی که برای مناطق آزاد ما تعریف شده اینست که با مواد اولیه وارد شده کالاهایی با کیفیت تولید و آن را از طریق همان مناطق آزاد به سایر کشورها صادرات کنیم اما متاسفانه در حال حاضر این مناطق به محلی برای ورود کالاهای خارجی بدون گمرکی تبدیل شده‌اند.

,

نماینده دو دوره از ادوار مجلس شورای سلامی با بیان اینکه واردات قانونی بسیاری از کالاهای غیر ضرور از دیگر معضلاتی است که به تولید داخل ضربه می‌زند، افزود:  کالاهای اساسی که توان تولید آن‌ها  را در داخل کشور نداریم  طبیعی است که باید از سایر کشورها آن کالاها را تامین کنیم اما کالایی که مشابه آن با کیفیت مناسبی در داخل تولید می‌شود مثل پوشاک و البسه اجازه ورود و حتی ثبت سفارش قانونی به این نوع کالاها داده نشود.

,

عاشوری با بیان اینکه متاسفانه کشور ما به محلی برای مصرف کالاهای بنجل کره‌ای و چینی تبدیل شده است، عنوان کرد: ساز و کاری باید تعریف شودکه در گمرک از ورود  کالاهای بی کیفیت و درجه سوم و چهارم سایر کشورها جلوگیری به عمل آید.

,

وی با انتقاد از عملکرد سازمان امور تملیکی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر وقتی کانتینر کالای قاچاق در کشور کشف و ضبط می‌شود از 6 ماه تا یک سال در انبارهای سازمان امور تملیکی می‌ماند و بعد از این مدت همان کالاها بصورت مزایده‌‎ای برای فروش گزاشته می‌شوند و به بازار مصرف کشور راه پیدا می‌کنند  در حالی که هر نوع کالای قاچاق اجازه ورود به کشور را ندارد و باید در هر مرحله ای از کشف این نوع کالاها امحاء شوند.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه