اخبار داغ

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان مطرح کرد :

ایجاد مهدکودک در بند نسوان / بهزیستی حتی یک جلسه کمیته حقوق کودک برگزار نکرده است

ایجاد مهدکودک در بند نسوان / بهزیستی حتی یک جلسه کمیته حقوق کودک برگزار نکرده است
بخش اعظم مبحث کودکان کار مربوط به شهرداری است که متاسفانه تا کنون در این زمینه ورود نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بانوپرس :سیده فرانک موسوی سرپرست ره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در جلسه حقوق کودک و نوجوان که با حضور اعضای این کمیته در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با محوریت بررسی حقوق کودکان کار برگزار شد اظهار داشت: بحث حقوق کودکان کاردر حوزه ی امور اجتماعی پیگیری میشد، وزارت دادگستری با همکاری کنفوانسیون حقوق کودک چند کارگروه تخصصی بررسی و رسیدگی وضعیت حقوق عمومی ،جزایی وآموزشی کودک را در کارگروه ها پیگیری می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس,

وی افزود: بدلیل اینکه تعداد کارگروه ها در استان خوزستان زیاد بود دادگستری این کارگروه ها را ندارد و طبق توافقی که بین وزیر دادگستری و وزیر کشور اتفاق افتاد بررسی و رسیدگی حقوق عمومی کودک به کارگروه زنان و خانواده محول شد.در سال گذشته کمیته حقوق کودک و نوجوان را در کارگروه زنان و خانواده قرار دادیم و بدلیل اینکه بهزیستی بحث حقوق کودک را بطور تخصصی دنبال میکند تصمیم گیری برآن شد که  دبیری این کمیته  با اداره بهزیستی باشد.

,

موسوی ضمن گلایه از اداره بهزیستی به دلیل برگزار نکردن جلسات گفت:اززمانی که دبیری کمیته حقوق کودک برعهده بهزستی قرار داده شد تا امروز یک جلسه تشکیل نداده اند و هر جلسه امور بانوان عهده دار برگزاری بوده است در واقع ما دبیر کمیته شدیم نه اداره بهزیستی .

,

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ کارهای خوبی  در زمینه حقوق کودک انجام شد بیان داشت:ازجمله مباحثی مهم ملموس نمودن حقوق کودک بود. اینکه چه کارهایی باید انجام شود تا کودکان در استان به حقوق خود آگاه شوند و بدانند حقی دارند و والدین باید حقوق فرزندانشان را رعایت کنند، علاوه برآن  نیز بدانند، اگر کودکی از سوی والدین مورد آزار و اذیت قرار گرفت میتواند از حقوقش دفاع کند و لازمه آن آگاهی کامل از حقوق خود است.

,

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری افزود:آموزش و پرورش در این زمینه کتابهایی در اختیار دانش آموزان جهت اطلاع از حقوق خود قرار داد.

,

وی به ایجاد فضایی آموزشی برای بند نسوان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در فضای بیرونی بند نسوان تحت عنوان مهدکودک برای کودکان زیر دوسال  ایجاد شده است تا از فضای زندان دور باشند. ضمن اینکه در حال پیگیری  این موضوع هستیم تا مادران نیز همراه فرزندان خود بتوانند در این محیط حضور یابند .

,

موسوی با تاکید بر نقش مهم شهرداری در روند اجرایی کارهای حوزه حقوق کودک و نوجوان گفت: بخش اعظم مبحث کودکان کار مربوط به شهرداری است که متاسفانه  تا کنون در این زمینه ورود نکرده است.

,

وی افزود: برای پیگیری حقوق کودک و نوجوان و به نتیجه رسیدن طرح ها تمام دستگاه ها اعم از بخش دولتی، خصوصی و سمن ها باید هم افزایی داشته باشند.

,

در خاتمه جلسه مقرر گردید : دستگاه های ذیربط با حقوق کودک و نوجوان ضمن مطالعه جدول فعالیت های تعهد شده مربوط به خود طرح ها و برنامه های پیشنهادی در زمینه حقوق کودک و نوجوان را در جلسه آینده ارائه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه