اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند:

نبود پزشک متخصص و امکانات در دماوند عامل انتقال بیمار مرگ مغزی به تهران است / بانک اطلاعات بیماران نیازمند به پیوند اعضا در دماوند تشکیل می‌شود

نبود پزشک متخصص و امکانات در دماوند عامل انتقال بیمار مرگ مغزی به تهران است / بانک اطلاعات بیماران نیازمند به پیوند اعضا در دماوند تشکیل می‌شود
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه عدم حضور پزشک متخصص و امکانات در این شهرستان عامل انتقال بیمار مرگ مغزی به تهران است، گفت: بانک اطلاعات بیماران نیازمند به پیوند اعضا در شهرستان دماوند تشکیل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود، با توجه به اهمیت موضوع اهدای عضو در جامعه اظهار کرد: بشر برای درمان بسیاری از  بیماری‌های خود، راه‌های طولانی پیموده است و با توجه به پیشرفت تکنیک‌های جراحی، توانسته است موفقیت‌های فراوانی کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی تارود،,

وی افزود: در پی روند پیشرفت دانش، پزشکان و متخصصان به این نتیجه رسیدند که اعضای بدن فردی که دچار پدیده مرگ مغزی گردیده است می‌تواند برای سایر بیماران کاربرد داشته باشد؛ به‌این‌ترتیب موضوع اهدای عضو مطرح و اجرایی گردید.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: اولین پیوند عضو در ایران به بیش از ۷۰ سال پیش باز می‌گردد که تحت عنوان پیوند قرنیه بوده است و پس از آن، پزشکان ما در دهه ۵۰ با انجام پیوند کلیه ثابت کردند که از لحاظ علمی و فنی در سطح بالایی قرار دارند؛ لذا با توجه به صدور فتوای عدم منع پیوند اعضا توسط امام راحل، ۳۱ اردیبهشت‌ماه با این عنوان نامگذاری گردید.

,

 

,

آسیایی گفت: در حال حاضر در شهرستان دماوند فعالیت چشم‌گیری در این زمینه صورت نگرفته است؛ لذا در نظر داریم تا با ایجاد بانک اطلاعات در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، بتوانیم زمینه آشنایی و اقدام افراد علاقه‌مند را فراهم نماییم؛ لذا به‌محض تدوین برنامه منسجم، تشکیل بانک اطلاعات در دستور کار قرار می‌گیرد.

,

وی تأکید کرد: متأسفانه شهرستان دماوند به دلیل عدم حضور جراح مغز و اعصاب و امکانات مورد نیاز، در صورت مواجه با بیمار مرگ مغزی فرد را به تهران منتقل می‌نمایند؛ چراکه این افراد باید تحت کنترل جراح مغز و اعصاب باشند؛ لذا در صورت تشکیل بانک اطلاعات، می‌توانیم اطلاعاتی از آن‌ها فراهم نماییم.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: پدیده مرگ مغزی در افراد از دیدگاه متخصصانی مانند جراح مغز و اعصاب، متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی و پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ لذا با توجه به این موضوع، اهدای عضو فرد هم از منظر دنیوی و هم از نگاه اعتقادی ما امری شایسته است.

,

آسیایی افزود: در حال حاضر حدود هفت هزار نفر در سال دچار مرگ مغزی می‌شوند و در این میان، چهار هزار نفر نیز نیاز به پیوند اعضا دارند؛ این در حالی است که شاید کمتر از هزار نفر در این امر خیرخواهانه سهیم شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: مسلماً رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در بین افراد داشته باشند تا افراد بتوانند تلخی مرگ را به کمک اهدای عضو شیرین نمایند و به این طریق منشأ خیر باشند و به‌جای پوسیده شدن در زیرخاک، به زندگی چندین نفر حیات دوباره ببخشند.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه