اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

مبارزه فرسایشی رژیم آل خلیفه علیه قیام مردم بحرین/ اهانت به جایگاه مرجعیت شیعه با دستگیری شیخ عیسی قاسم

مبارزه فرسایشی رژیم آل خلیفه علیه قیام مردم بحرین/ اهانت به جایگاه مرجعیت شیعه با دستگیری شیخ عیسی قاسم
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : رژیم آل خلیفه یک مبارزه فرسایشی را علیه قیام مردم آغاز کرده است و در مرحله اول جوانان و مردمی را که در تظاهرات و تحصنات شرکت کرده اند را بازداشت می کند و این کار را ادامه می دهد تا گام به گام به رهبران مردم برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد صادق کوشکی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان با اشاره به بازداشت شیخ عیسی قاسم در بحرین اظهار داشت : رژیم آل خلیفه بیش از ۵ سال سرکوب مردم بحرین را شروع کرده است و گام به گام سعی می کند این حرکت را که از بدنه آغاز کرده است را به رهبران برساند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان ,

 

,

مبارزه فرسایشی رژیم آل خلیفه علیه قیام مردم بحرین

, مبارزه فرسایشی رژیم آل خلیفه علیه قیام مردم بحرین,

وی گفت : رژیم آل خلیفه یک مبارزه فرسایشی را علیه قیام مردم آغاز کرده است و در مرحله اول جوانان و مردمی را که در تظاهرات و تحصنات شرکت کرده اند را بازداشت می کند و این کار را ادامه می دهد تا گام به گام به رهبران مردم برسد.

,

این استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد : اکنون هم به تعبیر خود در گام نهایی به شخصیت شیخ عیسی قاسم رسیده اند که دارای جایگاه فقهی است و همچنین وکیل شرعی مقام معظم رهبری در بحرین می باشد .

,

کوشکی با اشاره به این که رژیم آل خلیفه بیش از یکسال است که در تلاش برای بازداشت شیخ عیسی قاسم می باشد ؛ عنوان کرد :  اما رژیم آل خلیفه همواره با مقاومت مردم مقابل منزل شیخ عیسی قاسم روبرو شده است که اجازه چنین کاری را نمی دادند ؛ ولی دیروز با حمله به مردم ، کشتار و تارو مار کردن آن ها موفق شدند حکم شیخ عیسی قاسم را اجرا نماید .

,

این تحلیلگر سیاسی تشریح کرد : جالب اینجا است که رژیم آل خلیفه با وجود این که هیچ گونه بهانه قانونی برعلیه شیخ عیسی قاسم ندارند، اکنون به مصادره وجوه شرعی که نزد وی بوده است متوسل شده اند.

,

 اهانت به جایگاه مرجعیت شیعه با دستگیری شیخ عیسی قاسم

,  اهانت به جایگاه مرجعیت شیعه با دستگیری شیخ عیسی قاسم,

وی ادامه داد : شیخ عیسی قاسم علاوه بر وکالت آیت الله خامنه ای در مسائل شرعی مثل خمس و امثالهم وکیل مراجع دیگری هم هستند و عملا این کار رژیم آل خلیفه اهانت به کل مرجعیت محسوب می شود و به نوعی این رژیم به جایگاه مرجعیت دستبرد زده و به شخصیت مرجعیت شیعه اهانت کرده است .

,

استاد دانشگاه تهران بیان کرد : این که رژیم آل خلیفه تنها توانسته حداکثر یکسال برای شیخ عیسی قاسم حبس ببرد نشان از این دارد که چقدر دستگاه های حقوقی آن ها ضعیف عمل می کند و این بازداشت تنها برای سرکوب مردم بوده است و معنای دیگری ندارد .

,

کوشکی در پایان اظهار داشت : حال این سوال در ذهن ها تداعی می شود که آیا می شود یک قیام مردمی را سرکوب کرد که باید در جواب گفت همین که این قیام توانسته به مدت ۵ سال به طول بینجامد و سرکوب نشود خود بهترین پاسخ است .

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه