اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

خرمشهر را با نگاه مقتدرانه از دشمن پس گرفتیم/ مواظب باشیم دشمن خاکریزهایمان را تصرف نکند

خرمشهر را با نگاه مقتدرانه از دشمن پس گرفتیم/ مواظب باشیم دشمن خاکریزهایمان را تصرف نکند
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص اینکه" خرمشهرها در پیش است"، گفت: امروز باید اقتدارمان را نشان دهیم و مواظب باشیم دشمن با تهی کردنمان از درون، خاکریزهایمان را یک به یک تصرف نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن حمزه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با نیزوا، با تحلیل شرایط آزادسازی خرمشهر و تطابق آن با شرایط سیاسی جامعه امروز، اظهار کرد: شرایط خرمشهر از دو زاویه قابل بحث است یکی زاویه دید و نگاه دشمن ما است و یکی هم زاویه دید نگاه درون نگری و خودی ها است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی تصریح کرد: در دنیای امروز اگر کشوری که خودش را به عنوان برتر و ابر قدرت تلقی می کند ببیند کشوری ضعیف واقع شده است مثل افعی آن را می بلعد و در خود هضم می کند و همین نگاه کشورهای ابر قدرت نسبت به ایران بود که در آن موقعیت به خرمشهر حمله کردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آن زمان نگاه دشمن این بود که موقعیت اجتماعی ایران آشفته است، موقعیت نظامی هم در حالت انفعال و به هم ریختگی و ضعف قرار دارد و به بن بست رسیده است لذا زمینه تصرف نه تنها خرمشهر بلکه ایران را فراهم می دیدند.

,

حمزه ادامه داد: اما نگاه ایران در آن موقعیت نگاه اقتدار منشانه و عزت و اراده ملی بود و انقلاب نوپای ما نیز نشات گرفته از نهضت امام حسین(ع) و امید به ظهور امام زمان(عج) بود.  

,

وی اضافه کرد: این دو نگاه مقابل هم قرار گرفتند و خوشبختانه نگاه ایران که نگاه درون گرایانه و ما می توانیم بود توانست با صبر و حوصله و پس از 20 ماه تصرف، در عملیات الی بیت المقدس خرمشهر را آزاد کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: این نگاه امروز هم همچنان وجود دارد و نگاه ما عاشورایی است که الآن در موقعیت و اقتدار جهانی هستیم. آن موقع در جنگ داشته های چندانی نداشتیم و با توکل بر خدا پیروز شدیم و امروز علاوه بر توکل به خدا، داشته هایی چون توان نظامی فوق پیشرفته در منطقه را داریم.

,

حمزه بیان کرد: وقتی امام خامنه ای فرمودند خرمشهرها در پیش است، یعنی باید بدانیم دشمن درصدد تضعیف داخلی است و می خواهد کشور را از نظر اجتماعی به هم بریزد، از نظر اقتصادی تحریم های سخت تری کند و از نظر نظامی نیز توان موشکی ما را از ما بگیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: بنابراین باید مواظب باشیم دشمن از درون ما را تهی نکند و ما را در حالت ضعف نبیند و خاکریزهایمان را چه خاکریزهای فرهنگی، نظامی و اقتصادی یک به یک تصرف نکند.

,

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: متاسفانه در برخی جاها با سهل انگاری مسئولین برخی خاکریزهایمان تصرف شد ولی مجددا عزم ملی که مردم ما در انتخابات نشان دادند چشم دشمن را کور کرد که بیش از 40 میلیون مردم به پای نظام ایستاده اند.  

,

حمزه تاکید کرد: باید بر نگاه اقتدار خود بیشتر توجه کنیم و بدانیم که اگر در کربلای 4 موفق نشدیم دشمن را شکست دهیم در کربلای 5 موفق شدیم.

,

اگر خرمشهر را بعد از 34 روز مقاومت با دست خالی از دست دادیم، دوباره با همین نگاه مقتدرانه توانستیم خرمشهر را پس بگیریم و دشمن با دندان مسلح نتوانست خرمشهر را نگهدارد.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه