اخبار داغ

امام جماعت ابوموسی:

ماه رمضان فرصت خوبى براى خودسازى است

ماه رمضان فرصت خوبى براى خودسازى است
امام جماعت ابوموسی گفت: ماه رمضان فرصت خوبى براى خودسازى است و ماه شستشوی وجود بشر از گناهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافذ آنلاین،حجت الاسلام شیرزاد حسنی امام جماعت ابوموسی گفت: بزرگترین درس ماه رمضان، خودسازى است؛ و اوّلین و مهمترین قدمِ خودسازى هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادى نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنى و دقّت ببیند و سعى در برطرف کردن آنها داشته باشد و این از عهده خود ما برمی ‏آید و این تکلیفى بر دوش ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافذ آنلاین,

امام جماعت ابوموسی اظهار کرد: ماه رمضان، ماه پُربرکتى است و داراى ابعاد گوناگونى می ‏باشد؛ معارفى که در این ماه راجع به قرآن و دعا و ذکر و نماز و مسایل مختلف دینى وجود دارد و مسلمان در این ماه این توفیق را پیدا می ‏کند که به این مسایل بپردازد، به طور معمول در هیچ ماه دیگرى چنین توفیقى دست نمی دهد.

حسنی افزود: ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمت های بزرگ الهی بوده و ماه شستشوی وجود بشر از گناهان است که خداوند متعال  به انسان عطا نموده است، به همین سبب همه ما باید تا می توانیم از این لحظات گرانبها به منظور محو نمودن اشتباهات، خطاها و گناهان مان استفاده نماییم.

,
,
,

وی عنوان کرد: در فضیلت این ماه احادیث فراوانی بیان شده است و این ماه را  ماهی خوانده اند که اولش رحمت، میانه اش مغفرت و آخرش آزادی از آتش است و این نشان از بزرگی و عظمت این ماه دارد.

,

امام جماعت ابوموسی گشوده شدن درهای رحمت الهی و بسته شدن دروازه های دوزخ و بسته شدن شیاطین و وجود شب قدر که از هزار ماه برتر است را نیز از دیگر فضیلت های این ماه برشمرد.

,

حسنی تصریح کرد: کسی که یک روز از ماه رمضان را بدون هیچ دلیلی روزه نگیرد اگر تمام عمر خود را روزه داشته باشد نمی تواند جبران آن یک روز را بکند و اگر روزه گرفتن انسان برای خدا باشد خداوند او را به اندازه هفتاد سال از آتش دورخ دور می سازد.

,

وی خاطر نشان کرد: ماه مبارک مضان ماه نزول قرآن است و امام محمد باقر(ع) در حدیثی ماه رمضان را بهار قرآن نامیده اند و می فرمایند: «براى هر چیزى بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است» و یا امام رضا علیه السلام در حدیث دیگری درباره فضیلت تلاوت قرآن در این ماه می فرمایند: «کسى که در ماه رمضان آیه اى از کتاب خدا(قرآن) را بخواند؛ مانند کسى است که در دیگر ماه ها تمام قرآن را خوانده باشد.» و این نشانگر آن است که خداوند رحمتگر مهربان در این ماه به دنبال دادن پاداش حداکثری به بندگان خود است و امیدواریم همه ما بتوانیم از برکات این ماه بهره کافی را ببریم.

,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه