اخبار داغ

مروری بر غفلت ما از انتخابات فرهنگی؛

این نهنگ رؤیاهای شما را می‌خورد

این نهنگ رؤیاهای شما را می‌خورد
رسانه ها بیشترین سهم را در جهت دهی به افکار عمومی جامعه و تغییر فرهنگ ایفا می کنند. بی توجهی به نقش رسانه در تغییر سبک زندگی مردم در بین نیروهای انقلابی موجب می شود تا روز به روز بخش بیشتری از جامعه و به خصوص جوانان نسبت به اهداف و شعارهای انقلابی احساس بیگانگی کرده و این مسئله قطعا در صندوقهای رای خود را به نمایش خواهد گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛  عنوان خبر خیلی ساده و مختصر بود: «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» اولین روز اکران خود را با فروش ۲۴۵ میلیون تومان در تهران پشت سر گذاشت تا رکورد افتتاحیه‌های سینمایی را جابجا کند.
از این جالب‌تر همزمانی انتشار این خبر با تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یعنی ۲۹ اردیبهشت بود که سبب شد این خبر در بین خواص فرهنگی حزب الهی جامعه دیده نشود.
البته اصولا بسیاری از این خواص و فعالان فرهنگی در مواقع عادی هم به اخبار مربوط به سینما و تئاتر و مواردی از این دست توجه جدی نمی‌کنند.
توصیه اکید دارم به این دوستان که حتما متنی را با عنوان «شکست در انتخابات سیاسی، محصول غفلت از سایر انتخابات‌ها» که بعد از انتخابات اخیر از سخنرانی «وحید جلیلی» در فضای مجازی منتشر شد، نه یکبار که ده بار بخوانند.
اما از آنجا که دوستان احتمالا وقت خواندن کامل مطلب را ندارند؛ بخشی از آن را اینجا مرور می کنیم.
«ما دائم در حال انتخابات هستیم و بخشی از شکست‌های ما و بخشی از پیروزی‌های دیگران در عرصه‌ی انتخابات‌های سیاسی، ناشی از همین است. چون او ذائقه‌سازی کرده است. فروشنده مثلاً ۱۴ میلیارد رأی آورده، ماجرای نیمروز سه ونیم میلیارد، یتیمخانه دو و نیم میلیارد. اگر در یک سال گذشته جمعیت معتنابهی ، یتیمخانهایران، ماجرای نیمروز، سیانور و ایستاده در غبار را می‌دیدند، حتماً قاعده‌ی فرهنگی جامعه رشد می‌کرد. وقتی طرف مقابل در فرهنگ رأی می‌آورد، در هنر رأی می‌آورد، در رسانه برنده می‌شود، در ساحت سرگرمی پیروز می‌شود، چرا در انتخابات سیاسی برنده نشود؟ شکست سیاسی یکباره که اتفاق نمی‌افتد».
حالا سوالی که مطرح می شود این است: آیا مردمی را که در انتخابات های گوناگون به نامزدی رای می دهند که جریانات ضد دین و ضد انقلاب تمام قد در حمایت از او به میدان می آیند، باید سرزنش کنیم یا اینکه اشکال از جای دیگری است؟
امروزه در عصر ارتباطات به سر می بریم و رسانه ها بیشترین سهم را در جهت دهی به افکار عمومی جامعه و تغییر فرهنگ ایفا می کنند.
لذا بی توجهی به نقش رسانه در تغییر سبک زندگی مردم در بین نیروهای انقلابی موجب می شود تا روز به روز بخش بیشتری از جامعه و به خصوص جوانان نسبت به اهداف و شعارهای انقلابی احساس بیگانگی کرده و این مسئله قطعا در صندوقهای رای خود را به نمایش خواهد گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه