اخبار داغ

آیت الله سید احمد خاتمی:

حکم شورای نگهبان در تخلفات انتخابات فصل الخطاب است/چرا سند ۲۰۳۰ مخفیانه و به دور از چشم مجلس تصویب شده است

حکم شورای نگهبان در تخلفات انتخابات فصل الخطاب است/چرا سند ۲۰۳۰ مخفیانه و به دور از چشم مجلس تصویب شده است
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه چرا سند ۲۰۳۰ مخفیان و به دور از چشم مجلس تصویب شده است، گفت: حکم شورای نگهبان در تخلفات انتخابات فصل الخطاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  فرهنگ نگار،  سید احمد خاتمی  در همایش بزرگ مبلغین ضیافت الهی با اشاره به اینکه مبلغین  مانند سفیران نور هستند، اظهار داشت: مردم وقتی شما را می بینندبه یاد دین، ماه رمضان و ماه محرم می افتند که این مایه افتخار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب مبلغین برای اعزام به تبلیغ دور هم جمع می شوند که این روال خوبی می باشد

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مبلغین استفاده شود، گفت: اگر جلسات این چنینی را خود مبلغین اداره کنند و در آن تجربیات خود را بگویند و سوالات خاص را بپرسند جلسه با نشاط و موفق و نتیجه بخشی خواهد بود.

,

وی در ادامه با اشاره به فرصت ها، بیان داشت: ماه رمضان یک فرصت استثنایی برای هر فردی می باشد که از آن بهره برداری کند که به فرموده مقام معظم رهبری ماه رمضان مانند قطعه از بهشت در جهنم سوزان می باشد.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه در روایات هست قبل از اینکه پشیمان شوید از فرصت ها بهره ببرید، افزود: مبلغین مبادا ماه رمضان را فرصتی برای حرف زدن با مردم تلقی کنند و خود از این ماه پرفضیلت غافل شوند؛ آفتی که ممکن است به جان ما بیفتد همین است که فکرکنیم ما مبلغ هستیم و تمام زمان خود را برای تبلیغ می گذاریم و نتوانیم حتی یک بار قرآن را ختم کنیم؛ این خسران است.

,

وی ادامه داد: در ماه رمضان دو سفر پهن می شود که یکی سفره سحری و دیگری سفره نماز شب، دعای سحر، دعای ابوحمزه ثمالی و.. می باشد؛ باید از این فرصت ها استفاده کنیم و فقط مشغول خوردن نباشیم.

,

مبلغین از سفره معنوی ماه رمضان به بهانه تبلیغ غافل نشوند

, مبلغین از سفره معنوی ماه رمضان به بهانه تبلیغ غافل نشوند,

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مبادا از این سفره معنوی ماه رمضان به بهانه تبلیغ غافل شویم، اضافه کرد: شاید نتوان هرشب دعای ابو حمزه ثمالی را خواند ولی حداقل چند شب در پروند اعمال ماه رمضان خود به ثبت برسانیم؛ امام خمینی(ره) در ماه رمضان 10بار ختم قرآن داشتند.

,

وی افزود: دومین فرصت در ماه مبارک رمضان فرصت تبلیغ می باشد که این سنت حسنه از طلاب قم به وجود آمد و اگر امروز این مسئله در نجف هم اجرا می شود از قم به وجود آمده است؛ رمضان فرصت نورانی است که مردم آماده شنیدن معارف دین با جان و دل هستند.

,

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه هر مبلغ در تبلیغ 3 وظیفه دارد، گفت:تحکیم مبانی اعتقادی مردم، بحث اخلاق و تقویت بصیرت مردم از وظایف مبلغین در تبلیغ می باشد.

,

وی بیان داشت: در مسئله تقویت بصیرت مردم محور تحلیل های سیاسی مبلیغن با ولایت و رهبری باشد نه گروه ها و احزاب که مشخص نیست از کجا خط میگیرند؛ عظمت روحانیت بالاتر از این است که از این گروه ها خط بگیرد که این هم دلیل فقهی و هم دلیل قانونی دارد.

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سند 2030، ابراز داشت: سند 2030یونسکو سندی بسیار وحشتناک است، در این مسئله ماباید ببینیم مقام معظم رهبری چه دستوری داده اند و حرف او را بشنویم که فرمودند این سند باید از دستور کار شورای فرهنگی خارج شود و به کلی متوقف شود.

,

دنیای ابهام در سند ۲۰۳۰  وجود دارد

, دنیای ابهام در سند ۲۰۳۰  وجود دارد,

وی با اشاره به اینکه دنیای ابهام در این سند وجود دارد که امضا شده است، خاطرنشان شد: سه وزیر امورخارجه، وزیر علوم و وزیر آموزش و پروش به رهبری نامه نوشتند که در این سند همان دغدغه هایی که شما دارید ما هم داریم آنچه را شما احساس خطر کرده اید ما تفحص کردیم و منهای اینها امضا کردیم؛ سوال اینجاست،یک سند بالا دستی تحول آموزش و پرورش نظام تصویب شد چندین سال است که آقایان در حال نوشتن نظام نامه برای آن هستند؛  چگونه این سند را تصویب و ابلاغ و اجرا کردید.

,

آیت الله خاتمی بیان داشت: ما حق داریم بپرسیم آن سند تحول هنوز اجرا نشده ولی این سند به سرعت تصویب و اجرا شد و ابهام دوم این است چرا مخفیانه و به دور از چشم مجلس تصویب شد.

,

وی با اشاره به دهه اول ماه رمضان ، گفت: تمام منبر خود را به مسائل سیاسی اختصاص ندهید؛ دهه اول ماه رمضان دهه چرا و چگونه های انتخابات است؛ حقیقت این است که تخلفات زیادی گزارش شده است که به گفته سخنگوی قوه قضائیه 60 پرونده وجود دارد، اما باید این فرهنگ قانون مداری را برای خود و دیگران حاکم کنیم.

,

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در این مسئله شورای نگهبان با بررسی حکم نهایی را صادر خواهد کرد و اصلا به صلاح کشور نیست که این موضوع کش دار شود؛ هرچه شورای نگهبان اعلام کند فصل الخطاب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه