اخبار داغ

رزمنده و راوی دفاع مقدس:

مقاومت مردم رمز آزادسازی خرمشهر بود/ خودسازی لازمه پانهادن در عرصه دفاع فرهنگی است

مقاومت مردم رمز آزادسازی خرمشهر بود/ خودسازی لازمه پانهادن در عرصه دفاع فرهنگی است
رزمنده و راوی دفاع مقدس گفت: حضور پررنگ مردم در صحنه سبب شد تا دشمن نتواند به راحتی و بر اساس برنامه‌ریزی خودش به مقاصد خود در خرمشهر دست یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن بخشی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار  ایران روشن ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: اهمیت آزاد سازی خرمشهر در بحبوحه سال 61 بخاطر دلایلی بود که منتج به اشغال خرمشهر شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

وی ادامه داد: از ابتدای تلاطم دشمن که از ابتدای شهریور ماه سال 1359 آغاز شد، طیف لیبرال حاکم بر کشور به سرکردگی بنی‌صدر خیانت‌هایی به نیروهای جبهه خودی می‌کرد که از جمله آن عدم رساندن مهمات به رزمندگان، عدم دعوت سپاهیان و مهره‌های تأثیرگذار جنگ در جلسات مهم، عدم اعتقاد به حضور مردم و توجه به دفاع کلاسیک بدون حضور مردم بود.

,

رزمنده و راوی دفاع مقدس افزود: با وجود خیانت‌هایی که از سوی طیف لیبرال حاکم بر کشور صورت می‌گرفت اما باز هم شاهد مقاومت مردمی تا قبل از اشغال خرمشهر بودیم.

,

بخشی‌نیا عنوان کرد: فاصله مرز شلمچه تا شهر خرمشهر حدود 15 کیلومتر بود ولی دفاع و حضور مردمی سبب شد تا دشمن 34 روز در پشت مرز معطل بماند، ولی فاصله مرز فکه تا رودخانه کرخه که حدودا 70_80 کیلومتر است حدودا پنج روز طول کشید تا دشمن خود را به این رودخانه که در شمال خوزستان واقع شده است برساند.

,

وی بیان داشت: حضور پررنگ مردم در صحنه سبب شد تا دشمن نتواند به راحتی و بر اساس برنامه‌ریزی خودش به مقاصد خود در خرمشهر دست یابد.

,

رزمنده و راوی دفاع مقدس اظهار داشت: با همین انگیزه مردم و رزمنده‌های ما وارد مرحله جدیدی برای اخراج دشمن از سرزمین‌های اشغال شده خوزستان شدند که نخستین عملیات بعد از عزل بنی‌صدر عملیات «طریق‌القدس»، بعد از آن عملیات «ثامن الائمه» که آبادان را از محاصره خارج کرد، و بعد از آن نیز عملیات «فتح المبین» بود که شمال خوزستان را از اشغال دشمن خارج کرد.

,

بخشی‌نیا افزود: عملیات بزرگ «الی بیت‌المقدس» از دهم اردیبهشت ماه آغاز شد که در همین عملیات در سوم خرداد ماه خرمشهر از اشغال دشمن بعثی خارج شد.

,

بخشی‌نیا ادامه داد: انگیزه‌های معنوی و تکلیف‌گرایی که رزمندگان و مردم ایران در دفاع از انقلاب و ممانعت از پیشروی بیشتر دشمن به سرزمین‌های ایران داشتند در مرحله نخست سبب شد دشمن دیرتر به خرمشهر دست یابد، در طول 18 ماه اشغال خرمشهر نیز سبب شد تا انگیزه‌ها برای تداوم دفاع و اخراج دشمن حفظ شود و در مرحله اخراج دشمن نیز همین انگیزه سبب شد که دشمن از تمام سرزمین‌های اشغال ‌شده خوزستان اخراج و حتی خرمشهر نیز از وجود دشمن باکسازی شود.

,

وی انگیزه‌های معنوی، انقلابی، تکلیف‌گرایی و دفاع از ولایت فقیه را مهم‌ترین عوامل پیروزی رزمندگان ایرانی در راستای اخراج دشمنان از سرزمین‌های اشغالی دانست و اضافه کرد: اکنون در فضای فرهنگی جامعه نیز دشمن درصدد فتح خرمشهرهای دیگری است که این سناریو بر اساس برنامه‌ریزی‌های دشمن از اوایل دهه هفتاد با ورود به حیطه‌های فرهنگی ایران آغاز شد.

,

رزمنده و راوی دفاع مقدس عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها با عباراتی چون «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» و ... این مسئله را تذکر دادند ولی خیلی از کسانی که باید به این مقوله توجه می‌کردند نسبت به این مسئله بی‌توجهی کردند و حتی بعضی‌ها نیز از سر ناباوری خندیدند.

,

بخشی‌نیا افزود: همچنان تهاجمات فرهنگی ادامه دارد و باید با هم‌گرایی، هم‌افزایی، وحدت و اطاعت از ولایت حوزه‌های اشغال شده فرهنگی توسط دشمنان را آزاد کنیم گرچه با موانع سختی مواجه هستیم.

,

وی شناخت دشمن، ابزار دشمن و نقاط پیشروی دشمن در جنگ فرهنگی را لازمه مقابله با دشمنان در این عرصه دانست و گفت: تلاش در حوزه‌های مختلف فیلم، کتاب، داستان، رمان و فضای مجازی بیش از عرصه‌های دیگر فرهنگی اهمیت دارد.

,

رزمنده و راوی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: عمده دفاع در حوزه فرهنگی متوجه جوانان است و لازم است که جوانان با به روزرسانی و استفاده از تاکتیک‌های رزمندگان ما در جنگ سخت در حوزه دفاع فرهنگی وارد شوند.

,

بخشی‌نیا خودشناسی، خودسازی و شناخت نقطه فرماندهی یعنی رهبر جامعه اسلامی ایران را لازمه پانهاد در راه دفاع فرهنگی جامعه دانست و تصریح کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر بهانه‌ای است برای یادآوری مقاومت و هوشیاری رزمندگان و همچنین تلنگری است برای برنامه‌ریزی در راستای دفاع بیشتر و جانانه‌تر از ابعاد مختلف جامعه اسلامی‌مان.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه