اخبار داغ

امام‌جمعه گلبهار:

دشمن عفت و پاک‌دامنی جوانان را نشانه رفته است/ ضرورت توجه بیشتر به تحاجم فرهنگی خاموش

دشمن عفت و پاک‌دامنی جوانان را نشانه رفته است/ ضرورت توجه بیشتر به تحاجم فرهنگی خاموش
امام‌جمعه گلبهار مقوله فرهنگ را بزرگ‌ترین عرصه دفاعی جامعه امروز دانست و گفت: در جنگ جدید دشمن به سراغ عفت، پاک‌دامنی و ارزش‌های اسلامی جامعه رفته است اما ملت ایران با همت والایی که دارند در این عرصه نیز پیروز خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، حجت‌الاسلام محمد مروج صبح امروز، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان اظهار داشت: در اسلام ما هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نبودیم چراکه شروع‌کننده جنگ همواره شکست خواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

امام‌جمعه گلبهار بابیان اینکه در جنگ هرکسی که بترسد، می‌لرزد و هرکس که بلرزد، زمین می‌خورد، خاطرنشان کرد: برای شیطان بزرگ، مسلمان و غیرمسلمان فرقی نمی‌کنند؛ آمریکا کره شمالی را تهدید کرد اما آن‌ها نترسیدند لذا آمریکا مجبور شد از موضع خود عقب‌نشینی کنند.

,

وی مقوله فرهنگ را بزرگ‌ترین عرصه دفاعی جامعه امروز دانست و اظهار داشت: در جنگ جدید دشمن به سراغ عفت، پاک‌دامنی و حرکت در مسیر ارزش‌ها رفته است اما ملت ایران با همت والایی که دارند در این عرصه نیز پیروز خواهند شد.

,

وی ضمن تأکید بر عجین شدن جامعه با فرهنگ ائمه، عنوان داشت: در متن قرآن چهار ویژگی و امتیاز برای بندگان صالح خداوند برشمرده شده است که برخی از شهدا هر چهار مورد این فضیلت‌ها را داشته‌اند.

,

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن اظهار داشت: ایمان و علم دو امتیازی است که خداوند برای بندگان خاص خود در نظر گرفته است و دارندگان آن را بر سایر مردم برتری بخشیده است.

,

حجت‌الاسلام مروج با اشاره به آیه ۹۵ سورهٔ نساء گفت: خداوند کسانی را که در برابر دشمنان، دفاع، ایستادگی و مجاهدت می‌کنند را دوست دارد و بر سایر مردم برتری داده است.

,

امام‌جمعه گلبهار افزود: نزدیک‌ترین افراد به جایگاه نبوت علمایی هستند که با قلمشان و رزمندگانی هستند که باقدرت بازویشان از دین الهی دفاع می‌کنند.

,

وی ادامه داد: صدام احساس کرد که ملت ما ضعیف است لذا به ما حمله کرد. اگر می‌خواهیم دوباره این قضایا تکرار نشود باید از حالت ضعف خارج شویم، نترسیم و قدرتمند شویم تا کسی جرئت حمله و تجاوز به ایران را نداشته باشد.

,

سرهنگ مجید آذرکیش نیز در این مراسم اظهار داشت: سوم خرداد روز بزرگ مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گرفته است و بهانه‌ای برای تجلیل از مقام شهدای ۸ سال دفاع مقدس، خصوصاً شهدای عملیات بیت‌المقدس است.

,

فرمانده سپاه ناحیه چناران ضمن بزرگ دانستن این روز گفت: پس از انجام عملیات بیت‌المقدس، معادلات نظامی منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد و حالت تدافعی نیروهای انقلاب به حالت تهاجمی تبدیل شد و این امر موجب امضاء معاهدات صلح بین‌الملل و توقف جنگ شد.

,

وی همچنین بیان داشت: در این عملیات ۱۹ هزار از بعثی‌ها اسیر و ۱۶ هزار نفر آن‌ها کشته شدند و ۵۶ هواپیما متجاوز منهدم و ۶۰۰ تانک و نفربر برای جمهوری اسلامی ایران به غنیمت گرفته شد.

,

آذرکیش ادامه داد: آزادسازی خرمشهر دستاوردهای بزرگی برای جامعه ما به همراه داشته است لذا از آن به فتح الفتوح و یک روز بزرگ ملی یاد می‌شود.

,

فرمانده سپاه ناحیه چناران تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم، بزرگداشت عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس، تجدید میثاق با رهبر کبیر انقلاب اسلامی، شهدای گران‌قدر و تجدید بیعت با فرمانده معظم کل قوا است.

,

وی انسجام مردم و مسئولین را یکی از دستاوردهای سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر دانست و گفت: باروحیه جهادی، انقلابی و مدیریت ارزشی می‌توان انقلاب کرد، پیروزی‌های بزرگی را رقم زد و تغییر ایجاد کرد لذا باید این روزه بزرگ را گرامی داشت و دستاوردهای آن را به همگان معرفی کرد.

,

در پایان این مراسم از بسیجیان نمونه شهرستان چناران با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه