اخبار داغ

خرمشهر را خدا آزاد کرد+ عکس نوشت

خرمشهر را خدا آزاد کرد+ عکس نوشت
آزاد سازی خرمشهر، یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال خرمشهر، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، آزاد سازی خرمشهر، یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال خرمشهر، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت. فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌ گاهش را برای مذاکره از دست داد.

,

در پایان این نبرد، علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد. در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.

,

امام خمینی(ره) در ۳ خرداد ۱۳۶۱ پیامی به مناسبت آزادسازی خرمشهر خطاب به مردم ایران صادر کرد. در اولین بخش این بیانیه آمده است: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

,

آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.

,

, ,

 طراح: شهاب الدین طباطبایی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه