اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد:

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در خلیل‌آباد + تصاویر

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در خلیل‌آباد + تصاویر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد گفت: آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی صبح امروز با اجرای شاهنامه‌خوانی و هنرهای ورزش‌های پهلوانی در خلیل‌آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی اظهار داشت: ۲۵ اردیبهشت‌ماه سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان و ادب پارسی و همچنین ۲۸ اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری و روز جهانی موزه و میراث فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی در ادامه بابیان اینکه این مراسم به‌منظور پاسداشت زبان و ادب پارسی و تجلیل از مفاخر شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ به دلیل مصادف شدن این ایام با انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا این مراسم با تأخیر برگزار شد.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه پاسداشت فردوسی تأثیر زیادی در زنده نگه‌داشتن فرهنگ و ادب فارسی دارد، تصریح کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی آثار زیادی از خود بجا گذاشته است و زبان و ادبیات فارسی از مهم‌ترین و فاخرترین این آثار است.

,

وی همچنین اذعان کرد: در راستای رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جلوگیری از ورود اسامی و القاب بیگانه نیز طرح مقابله با این اسامی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

,

توکلی بابیان اینکه واحدهای صنفی که از اسامی بیگانه استفاده می‌کنند تذکراتی در جهت تعویض نام واحد صنفی داده می‌شود، عنوان کرد: اشخاصی که در جهت انتخاب نام فارسی مشکل دارند می‌تواند به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کنند.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه این برنامه با همکاری انجمن‌های هنری، اداره میراث فرهنگی و اداره ورزش و جوانان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و عکاسی انجمن‌های خوشنویسی و عکاسی شهرستان برپا شد.

,

گفتنی است این آئین با نقاله خوانی و اجرای داستان‌هایی از شاهنامه و نمایش هنرهای زورخانه‌ای فردی توسط ورزشکاران باستانی و تجلیل از هنرمندان و ورزشکاران پایان یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه