اخبار داغ

مشکلات حوزه هنری گرافیک و تصویر سازی هرمزگان؛

هنر گرافیک در هرمزگان فقیر است / حمایتی از سوی متولیان فرهنگ و هنر وجود ندارد

هنر گرافیک در هرمزگان فقیر است / حمایتی از سوی متولیان فرهنگ و هنر وجود ندارد
هنرمندان گرافیک و تصویر سازی هرمزگانی افزودند:در استان هرمزگان، گرافیک بسیار فقیر است و در این بین تنها معدود افرادی گرافیک را به معنای واقعی دنبال می‌کنند و باقی در حال تلاش برای رسیدن به آن هستند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنرمندان گرافیک و تصویر سازی هرمزگانی اظهار کردند:در استان هرمزگان، گرافیک بسیار فقیر است و در این بین تنها معدود افرادی گرافیک را به معنای واقعی دنبال می‌کنند و باقی در حال تلاش برای رسیدن به آن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هنر گرافیک در هرمرگان فقیر است

,

زهرا آذریان هنرمند گرافیک و تصویرسازی مینابی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در خصوص مسایل و مشکلات حوزه هنری گرافیک و تصویر سازی ؛اظهار کرد: در استان هرمزگان، گرافیک بسیار فقیر است و در این بین تنها معدود افرادی گرافیک را به معنای واقعی دنبال می‌کنند و باقی در حال تلاش برای رسیدن به آن هستند .

, فرهنگ کده,

وی با بیان اینکه به تولید آثار گرافیکی فرهنگی و هنری در استان توجه نمی شود ؛ تصریح کرد: در استان هرمزگان شاخصه‌ای در طراحی گرافیک ندارد و این در حالی است که پتانسیل برای پیشرفت در این زمینه بسیار است.

,

هنرمند گرافیک و تصویر سازی هرمزگانی در پاسخ به سوال اینکه تاکنون از سوی مسئولان حمایت شده اید ؛ افزود: تاکنون به هیچ وجه  حمایت نشده ام یک سال سرپرست انجمن تجسمی بودم و متوجه شدم که هیچ حمایتی از سوی مسئولان نیست.

,

, ,

آذریان با بیان اینکه شهرستان میناب علیرغم ظرفیت‌های بالای فرهنگی فاقد نگارخانه است ، تصریح کرد : ایجاد نگار خانه برای هنرمندان تجسمی در میناب ضروری است.

,

وی به دیگر مشکلات این رشته هنری اشاره کرد و اظهار کرد : آینده شغلی در این رشته نیست و سرکار رفتن با این رشته نسبت به سایر رشته های دیگر سخت تر است و در استخدامی ها اسم هنر را نمیتوان پیدا کرد لذا این رشته نیاز به سرمایه گذاری دارد که با این شرایط اقتصادی سرمایه ای نیست.

,

حمایتی از سوی متولیان فرهنگ و هنر در هرمزگان وجود ندارد

,

مجید ایمانی هنرمند جوان گرافیک و انیمیشن ساز هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده ؛ با اشاره به اینکه شرایط انیمیشن سازی در استان هرمزگان مناسب نیست، گفت: امروز حمایت لازم از سوی متولیان فرهنگ و هنر در این زمینه وجود ندارد.

,


هنرمند گرافیک هرمزگانی در ادامه افزود: هم‌اکنون حوزه انیمیشن برای بسیاری از ارگان‌های استان ناشناخته است و هیچ بودجه‌ای برای این حوزه ارزشمند هنری در سازمان‌ها تعریف نشده است و این سازمان‌ها برای انتقال مباحث فرهنگی، آموزشی، تبلیغاتی و حتی سرگرمی می‌توانند از انیمیشن کمک بگیرند.

,
,


وی بیان کرد: متاسفانه مسئولین ما هنوز به این باور نرسیده‌اند که برای انتقال مباحث محتوایی برنامه‌های خود حوزه انیمیشن سازی می‌تواند مثمرثمر واقع شود، برای نمونه اداره راهنمایی و رانندگی برای آموزش مباحث ترافیکی به شهروندان و حقوق شهروندی می‌تواند از فضای نمایشی انیمیشن استفاده کند.

,
,

 

,

ایمانی گفت: یک هنرمند ویژگی‌های مهمی از جمله پشتکار، ایجاد سبک جدید و ارایه مضامین تأثیرگذار در جامعه را از طریق خلق یک اثر دارد که خوشبختانه هنرمندان هرمزگان نیز از این ویژگی‌ها برخوردارند و باید مسئولان به آن‌ها بیشتر اعتماد کنند.

,

, ,

وی از بیگانه پرستی مسئولان هرمزگان این هنر را دچار مشکل کرده است بسیار گله‌مند بود و تأکید کرد: مسئولان اعتماد خوبی نسبت به هنرمندان این استان ندارند و باید دیدشان را نسبت به این هنر تغییر داد و امکان تحصیل در این زمینه را فراهم سازنند و همچنین عدم اطلاع رسانی صدا وسیما از راه اندازی کانون انیمیشن از بیگانه پرستی این هنر شده است.

,

 

,

این انیمیشن ساز ، اظهار کرد : نبود امکانات کافی و عدم آشنایی اولیه نسبت به هنر انیمیشن از مهم ترین مشکلاتی بود که در این راه با آن روبه رو شدم ولی معتقدم که از کمترین امکانات بیشترین بهره را باید گرفت و هیچ وقت کارم را رها نکردم که بگویم امکانات نیست و نمیشه ادامه داد.

,

 

,

وی به سایر آثارش در زمینه گرافیک اشاره کرد و افزود: تقدیر برای طراحی پوستر جشنواره قرآنی ، طراحی پوستر (نمایشگاه تایپو گرافی و نقاشی ) ، طراحی آرم کانون انیمیشن و کانون نوآوران هنر گامبرون ، تصویر سازی کتاب کودک از آثار گرافیکم بوده است و همچنین در زمینه انیمیشن آثاری ازجمله ساخت دکور انیمیشن ، ساخت انیمیشن بادبادک های شیطون ، زنده باد ایران و ساده لوح است.

,

این هنرمند گرافیک و تصویر سازی تاکید کرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی دارد که با حمایت تمامی ارگان‌های می‌تواند به عنوان یک پایگاه حرفه‌ای در کشور شناخته می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه