اخبار داغ

رزمنده دفاع مقدس :

سند ۲۰۳۰ خلاف سند عزت خرمشهر/باید برای حفظ ارزشها ایستاد و مقاومت کرد

سند ۲۰۳۰ خلاف سند عزت خرمشهر/باید برای حفظ ارزشها ایستاد و مقاومت کرد
رزمنده دفاع مقدس گفت: آرمان فتح خرمشهر سند عزت ایران است که باید حفظ شود، سند ۲۰۳۰ خلاف سند آزادی خرمشهر و پای گذاشتن روی ارزشها و خون های جوانانی است که برای حفظ ارزشها جانفشانی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از فراهان خبر؛ به مناسبت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در جوار مزار شهدای گمنام شهر فرمهین مراسم بزرگداشتی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

, ,

در این مراسم رمضانی از یادگاران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از عملیات کربلای ۴ گفت: سوم خرداد در حقیقت یکی از حماسی ترین روزهای تاریخ سرزمین ایران اسلامی است، اهمیت فتح خرمشهر نیز در این است که به عمق این پیروزی عظیم پی ببریم.

,

وی افزود: دشمن بعثی طراحی عملیات آزادسازی خرمشهر را پس از عملیات فتح المبین قطعی و مسجل دانسته و با در نظر گرفتن اهمیت این شهر و جایگاه آن در دفاع از بصره، به ضرورت حفظ این منطقه تاکید داشت.

,

رمضانی اظهار کرد: اهمیت این فتح بزرگ در این است که بدانیم چگونه قلت بر کثرت غلبه کرد، رزمندگان ما با کمترین تجهیزات نظامی جنگیدند و با فوران اخلاص رزمندگان، زمینه ساز فتحی بزرگ شد.

,

یادگار دفاع مقدس بیان کرد: دشمن در طرحی جنگی آمده بود تا سه روزه خوزستان را از ایران جدا کند و ۵ روزه هم به تهران برسد و پاداش نیروهایش را هم خوزستان بیان کرده بود که هم سواحل عراق را گسترش بدهد و هم به آب های آزاد دسترسی پیدا کند و از نفت خوزستان استفاده کند.

,

وی تصریح کرد: اما نیروهای ارتشی و بسیجی و مردم ولایت مدار همه و همه سیلی محکمی به صدام زدند که روز دوم و سوم جنگ از کرده خودش پشیمان شد و کاری کردند که ابهت صدام را شکست، صدامی که کشورش را قدرتمند ترین کشور منطقه می دانست.

,

رمضانی گفت: این دشمن سیلی خورده برای بازیابی حیثیت از دست رفته ‌اش و جبران خفت و خاری خودش، تمام انرژی و توانش را گذاشت تا بیاید خرمشهر را بگیرید و جهت حرکاتش را به سمت خرمشهر متمرکز کرد.

,

یادگار دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن بر روی دیوارها خرمشهر نوشت؛ «ما آمده‌ایم که بمانیم.» اما نمی‌دانست که نمی‌تواند بماند چرا که ما نمی‌گذاشتیم که چنین شعار و وعده‌ای محقق شود.

,

وی ادامه داد: پس از اشغال خرمشهر، عملیات متعدد در جهت آزاد سازی خرمشهر، شکست حصر آبادان، آزاد سازی بستان و منطقه غرب شوش و دزفول صورت گرفت که می‌توان به عملیات نصر، توکل، ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین اشاره کرد که علیرغم دستاوردهای مهم، همچنان خرمشهر در اسارت بود.

,

رمضانی گفت:در نهایت عملیات بیت المقدس  در ساعات اولیه بامداد ۱۰ اردیبهشت ماه۶۱ با هدف آزاد سازی خرمشهر آغاز شد.

,

یادگار دفاع مقدس اظهار کرد: آزادی سازی خرمشهر را شاید بتوان نقطه عطف ۸ سال جنگ تحمیلی ایران دانست که با رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان ایرانی از هر قشری از سپاه گرفته تا ارتش و بسیج رقم خورد. 

,

وی افزود: ما خرمشهر را در نهراسیدن از مشکلات و مقاومت و استقامت فتح کردیم و اگر امروز مقام معظم رهبری می فرمایند؛ «خرمشهرهای دیگری در پیش است»، مولفه های پیروزی همین ها است.

,

رمضانی افزود: آزادی خرمشهر فقط فتح خاک نبود بلکه فتح و حفظ ارزش‌های انقلاب بود، هم اکنون هم باید برای حفظ ارزشها ایستاد و مقاومت کرد.

,

رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد:آرمان فتح خرمشهر سند عزت ایران است که باید حفظ شود، سند ۲۰۳۰ خلاف سند آزادی خرمشهر و پای گذاشتن روی ارزشها و خون های جوانانی است که برای حفظ ارزشها جانفشانی کردند.

,

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی فضای فرهنگی کشور مطلوب نبوده و تمام بی‌تفاوتی‌هایی که نسبت به قبول سند ۲۰۳۰ و سایر موارد فرهنگی دیده می‌شود، تفکر بی‌غیرتی است و مردم کشورمان به هیچ مسئولی اجازه نمی‌دهند که سند ننگ و خفت بار ۲۰۳۰ در کشور اجرا شود.

,

غباروبی مزار شهدای گمنام فرمهین و قرائت زیارت عاشورا از برنامه های دیگر این مراسم بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه