اخبار داغ

یکی از فرماندهان قرارگاه سری نصرت:

بعداز 35 سال هنوز صدای مظلومیت مردم خرمشهر به گوش می‌رسد

بعداز 35 سال هنوز صدای مظلومیت مردم خرمشهر به گوش می‌رسد
یکی از فرماندهان قرارگاه سری نصرت گفت: در 35 روز حماسه خرمشهر صدای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» شهدا جمعیت 36 میلیونی را فرار گرفت و از آن جمعیت کمتر از هزار نفر به فریاد خرمشهر رسیدند و شاید دلیل آن بی‌بصیرتی‌ها بود البته که امروز هم 35 سال هنوز کسی صدای مظلومیت، عقب‌ماندگی اقتصادی و معیشتی مردم خرمشهر را نمی‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ امروز سالروز آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ۶۱ است که مهم‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس به نام بیت‌المقدس در این دوران رقم خورد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آوای سیدجمال, ؛,

عملیات بیت‌المقدس یکی از پرافتخارترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بوده و به خون  هزاران شهید آغشته است؛

,

در این عملیات بود که خرمشهر آزاد شد و پیامی تاریخی امام(ره) با عنوان «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، صادر شد.

,

حال بعد از 38 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران تقویم را که ورق بزنیم، در روز سوم خرداد به یاد روزهای پر از خاطره، پیروزی و مقاومت در خرمشهر می‌افتیم؛

,

به همین منظور با یکی از سرداران بزرگ کشور که به‌عنوان رزمنده در عملیات بیت‌المقدس حضور داشت، به گفت‌وگو نشستیم؛

,

سردار عبدالفتاح اهوازیان همان رزمنده پابه‌رکابی است که در دوران دفاع مقدس کفش رزم می‌پوشد و در کنار دیگر هم‌رزمانش در منطقه دب حردان در عملیات بیت‌المقدس به‌فرمان امام روح‌الله لبیک گفت؛

,

ایشان یکی از دلاورمردان بزرگ و غیرتمندی است که طعم آن روزهای سخت را چشیده  و البته بعد 35 سال از گذشت آن گوش به‌فرمان امام خامنه‌ای(مدظله العالى) است.

,

او از نابرابری و ناعدالتی‌ها نسبت به خونین‌شهر آن دوران می‌گوید: سالگردی دیگر آمد و بار دیگر نام خرمشهر در ذهن‌ها به تداعی کشیده شد؛ 35 سال از آزادسازی خرمشهر می‌گذرد و 35 روز خرمشهر را از دست دادیم و اما هنوز آن را بازسازی نکردیم؛

,

این فرمانده قرارگاه به‌کلی سری نصرت بادلی آزرده‌خاطر از مظلومیت و محرومیت‌ها در کوچه‌پس‌کوچه‌های خرمشهر می‌گوید: در آن 35 روز خونین در خرمشهر جوانان خرمشهری در کوچه و پس‌کوچه‌ها آرپی‌جی می‌زدند و دختران و مادران و همسران در راه دفاع از وطن همگام با مردان مراقب خاک ایران بودند.

,

او می‌گفت: در آن 35 روز صدای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» گفتن‌های شهدای جمعیت 36 میلیونی را فرار گرفته بود و از آن جمعیت میلیونی کمتر از هزار نفر به فریاد خرمشهر رسیدند؛ شاید نشنیدن آن صدا به دلیل بی‌بصیرتی‌ها بود اما امروز هم 35 سال از آن روزها می‌گذرد و هنوز که هنوز است، کسی صدای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» مظلومیت، عقب‌ماندگی اقتصادی و معیشتی مردم خرمشهر را نمی‌شوند.

,

اهوازیان خرمشهر نماد مقاومت و سرسلسله جنبان شکست بعثی عراق می‌دانست و می‌گفت: این شهر اوج اقتدار ملت ایران، خرد شدن امپریالیسم، عراق و 48 کشور حامی بود.

,

وی ادامه داد: آن روزها هزاران جوانان رعنا و با اخلاص از مناطق مختلف کشور به‌فرمان ولایت و امام روح‌الله در مقابله با دشمنان حاضرشدند؛ دشمنان از هرنوع امکانات استفاده می‌کردند اما بسیجیان ساده و با دست‌خالی جان در دست گرفته و به سمت خرمشهر در حرکت بودند.

,

از فرماندهان قرارگاه به‌کلی سری نصرت می‌گفت: در لحظه شروع عملیات ما رزمندگان از حوالی منطقه دب حردان 5 کیلومتر شهر اهواز به سمت خرمشهر حرکت کردیم و حدود ۱۲۰ کیلومتر با مرکز شهر خرمشهر فاصله داشتیم؛ در هر وجب و هر یک سانتیمتر هرکدام از جوانان تیر به سروصورتش می‌خورد و به زمین می‌افتادند؛ در کل تمام دشت را با خون شهدا نشأت کردیم و مابعد از این نبرد سهمگین موفق شدیم که خرمشهر را آزاد کنیم؛

,

وی می‌گفت: به‌راستی این روزها که رهبر انقلاب می‌فرمایند فتح خرمشهر در پیش داریم، یعنی همان سخت جلوی راهمان وجود دارد و در این مسیر همچون آن زمان مین‌گذاری می‌کنند، آر پیچی و تانک و تفنگ و هواپیما می‌گذارند اما از نوع فتنه‌اش؛ البته ماهم باید همچون آن دوران اقتدار داشته و به جلو حرکت کنیم.

,

اهوازیان به دانشمندان هسته‌ای، برخی مدیران اقتصادی و مدیرانی که کشور را به سمت‌وسوی جهانی‌شدن می‌برند، اشاره‌ای کرد و گفت: این‌ها همان بسیجی آن روزهای سخت خونین هستند که مقابل بعثی‌ها ایستادند.

,

وی می‌گوید: آن روزها  بعثی‌ها بودند و ما مقابل آنان؛ اما امروز با چهره‌های دیگری در کوچه و پس‌کوچه حاضر می‌شوند و جلوی پیشرفت و توسعه کشور را می‌گیرند؛

,

از فرماندهان قرارگاه به‌کلی سری نصرت می‌گوید: آن روزها جوانان بسیجی در مقابل جان دادن چه توقعی داشتند و باید بدانیم که مدافعان حرم هم امروز همان راه را می‌روند اما برخی به‌طعنه میگویند که این مدافعان حرم برای تعدادی دلار به جنگ با دشمن رفته‌اند؛ به‌راستی دیگر چه اتهاماتی دارید که به سربازان ولایت بزنید؟

,

وی سرآمد پیروزی ما را خرمشهر و سرآمد پیروزی در جبهه بیداری اسلامی آزادسازی حلب دانست و گفت: آن روزها 48 کشور به رژیم بعث عراق کمک می‌کرد اما امروز 116 کشور به  کمک داعشی‌ها آمده‌اند؛  آن روز بسیجی‌ها بی‌ادعا، پابرهنه و بدون امکاناتی صادقانه جنگیدند؛ امروز مدافعان حرم با التماس و خواهش تقاضا می‌کنند که دست‌خالی در جبهه مقاومت مقابل داعش بایستند؛

,

اهوازیان گفت: بسیجی با همان اخلاص و ولایتمداری و نیت پاک باقی‌مانده اما این دشمن است که نقاب بر چهره میزند؛ یک پدیده و حرف جدیدی را خلق می‌کند و بسیجیان مخلص ولایتمدار را به چالش بکشانند.

,

وی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر به تمام قشرهای مختلف بسیج، گفت: آن روز ما یک خرمشهر داشتیم و به دنبال آزادسازی آن ، و امروز خرمشهرهای دیگری برای آزادسازی در پیش است.

,

از فرماندهان قرارگاه به‌کلی سری نصرت گفت: آن روز ما 120 کیلومتر را پای پیاده کوبیدیم و قدم‌به‌قدم خون دادیم و امروز هم برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب و خط رهبری همان مسیر خرمشهر را در ذهن تداعی کرده و بپیماییم.

,

وی خطاب به مردم خرمشهر گفت: اگر آن روز بازسازی شهر به دست همین بسیجی‌ها و رزمنده‌ها داده بودید، شاید امروز بعد از 30 سال در رفاه بودید و امروز چندی از خرابه‌ها در خرمشهر نمانده بود؛ اما چه کنیم که در حق شما مردم دلاور کم‌فروشی کردند.

,

اهوازیان گفت: ما بسیجیان بی‌تقصیریم چراکه صادقانه جنگیدیم و شهدا دادیم و قریب به 20 هزار اسیر در آنجا گرفتیم اما چه کنیم آنانی که وعده‌های پوچ دادند و گفتند که مسئول جبران فقر مردم خرمشهریم اما کم گذاشتند و حرف‌هایشان عملی نشد .

,

وی گفت: آنانی که شیرینی فتح خرمشهر را با عدم بازسازی آن به کام مردم تلخ نگه‌داشته‌اید بدانید که باید در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید؛

,

وی خطاب به خانواده‌های شهدای خرمشهر گفت: اگر نبود رشادت و جان‌فشانی آن شهدا ما نمی‌توانستیم عرض‌اندامی کرده و به‌جای فرزندانتان پیام تبریک این ایام بدهیم.

,

از فرماندهان قرارگاه به‌کلی سری نصرت به هزینه صد میلیارد دلاری عربستان بابت جلوگیری از صدور انقلاب اشاره کرد و گفت: آن روزها هم قریب به صد میلیارد دلار عربستان صعودی به صدام کمک کرد؛ این‌ها باید بدانند تجربه تاریخی ثابت کرد که یک روزبه سمت ویرانی‌ها خواهند رفت.

,

وی با بیان اینکه شکست بزرگ اپرالیسیم در جنگ تحمیلی همین آزادی خرمشهر بود و نقطه عطف همه پیروزها از آن نشأت گرفت؛ افزود: می‌بینیم که بعد از آزادسازی خرمشهر عراق تاب مقاومت نداشت و به چالش کشیده شده و شکست ‌خورد و شرایط ما را در قطعنامه 598 پذیرفتند؛ و چون این دشمن غدار را یاغی گونه تسلیحات داده بودند  و موجب تهاجم به سمت کشور خود شدند و این همان شکست و عدم مدیریت کشورهای پیرامون ما بود که کشورهای دست‌ساخته خود به سمت خودشان حمله می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه