اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

وضعیت آبی دشت ابهر و خرمدره بحرانی است/ تنها یک پنجم آبهای سطحی طارم مهار می‌شود

وضعیت آبی دشت ابهر و خرمدره بحرانی است/ تنها یک پنجم آبهای سطحی طارم مهار می‌شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به وضعیت منابع ابهای زیرزمینی گفت: وضعیت آبی دست ابهر و خرمدره بحرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره وضعیت آبهای استان زنجان اظهار داشت: با توجه به سهم ما از نظر منابع آبی در کشور اما وضعیت ما اینگونه است که ما از آبهای تولیدی در استان برداشت مناسبی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی افزود: به فرض مثال حدود یک پنجم آب تولیدی شهرستان طارم برداشت می‌شود و چهار پنجم دیگر به سد سفیدرود و در نهایت به شمال می‌رسد.

,

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی عنوان کرد: با توجه به بازدید که ما به همراه معاون بهره‌برداری وزارت نیرو و رئیس کمیسیون کشاورزی از منطقه داشتیم قرار است نشستی درباره استفاده از ظرفیت‌های آبهای سطحی شهرستان طارم و استان زنجان داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه آبهای سطحی باید مهار شوند، ابراز کرد: به نظرم در استان زنجان باید برنامه‌ای برای مهار آبهای سطحی به صورت ویژه دنبال شود.

,

وقف‌چی در مورد وضعیت آبهای زیرزمینی استان نیز گفت: در شهرستان طارم ما آبهای عمیق نداریم اما در ارتباط با دشت ابهر و خرمدره وضعیت بحرانی است.

,

وی با بیان اینکه آبهای دشت ابهر و خرمدره هر سال کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: به طور یقین با ادامه این روند وضعیت نامطلوب خواهد شد.

,

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از مسئولان خواست نسبت به بحران آب و مقابله با آن اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهند و مقابل هر نوع فعالیت و  اقداماتی که منابع آبی استان را تهدید می‌کند، بایستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه